Tää ei ole enää todellista....
Juuri eilen puhuttiin täällä kuinka hankalissa elämäntilanteissa aivan liian usein ratkaisuksi tarjotaan lääkärin tmv. apua. No, soitin taas tänään virastoihin puuttuvien rahojeni perään (koska talous kaatuu eikä joulua pysty nyt mitenkään järjestämään) ja myönnän, että aloin jo hermostua kun vastaus oli tyyliin, että ei voi mitään vaikka kyllähän ne rahat sulle kuuluis. Myönnän että hermostuin yhä pahemmin kun tämä on ollut aivan älytöntä ja mut on ilman omaa syytä ajettu entistäkin ahtaammalle vieläpä myöntäen oman virheensä, mutta asiaa ei korjata! Niin mitä teki virkailija? Sanoi, että pitäskö sun soittaa lääkärille jos on noin tiukkaa!!! Siis mitä helvettiä?! Kysyin, että sekö antaa ne rahat???! Kun muuta akuuttia ja pahempaa ongelmaa ei juuri nyt ole kuin se, että jos en saa noita puuttuvia rahoja, alkaa totaalinen syöksykierre kun joulu jää kokonaan järjestämättä, laskut lähtee ulosottoon ja puhelin menee kiinni. Mutta joo, lääkärihän tämän kaiken toki hoitaa eikö? Kuinka typerää ja suorastaan loukkaavaa! Mutta ylemmältä taholta on tullut ohjeistus, että mitään ei asiakkaille anneta jos ei ole ihan pakko ja valituksethan Kela hoitaa itse eli kaikkihan tietää kuinka siinä useimmiten käy ja etenkin nyt kun ohje on se, että kaikki mahdollinen leikataan ja säästetään. Voin kuulemma ottaa yhteyttä sosiaaliasiamieheen! Aivan järjetöntä ja mikä byrokratia JOKA SIIS MAKSAA. Ette kyllä usko millaiseksi sirkukseksi tämä touhu on etenkin tänä vuonna mennyt kun asiat siirtyi Kelan hoidettavaksi! Sos.työntekijä myönsikin, että kun on äänestetty oikeisto valtaan, on rahahanat pistetty entisestään kiinni tajuamatta, että jos viedään olemattomasta vielä lisää, korttitalo usein romahtaa lopullisesti ja se vasta kallista onkin! Saatanan tunarit! Todellako on tärkeämpää antaa rikkaille veronalennuksia ja viedä muuten pärjäävän köyhän yksinhuoltajaperheen 200 euroa ja romahdutta lopulta kaikki! Ei alakouluikäistä sentään voi kadulle laittaa, toisin kuin minut, ja se vasta helvetin kallista onkin! Mutta oma vika joo ja kyllä on ihan oikein ja kohtuullista viedä meiltä ahneilta paskiaisilta viimeinenkin ropo kun ne raukat hyväosaiset joutuvat muuten liian tiukille ja onhan se väärin jos ei saa kartuttaa omaisuuttaan loputtomasti tai jos ei saa jokaista haluamaansa ryppyvoidepurkkia (jonka summan siis ehkä korkeampana veronmaksuna menettää) kun raukka joutuu töihin raahautumaan. Kyllähän sellainen ponnistus pitää palkita satakertaisesti kaikkein köyhimpään nähden, sehän nyt on selvää eikö? Että ihan oikein tietenkin, että iloinen ja suloinen lapseni sijoitetaan ja rikotaan kun on päähän potkitun ja sen takia masentuneen äidin lapsi, hyi mitä loisia eikö niin. Tosiaan nyt kun mietin, niin olinpa ajattelematon, itsekäs ja ahne. Ei tietenkään olla ansaittu minkäänlaista joulua, kotia tai edes puhelinta. Se vaan harmittaa, ettei porvareilla OLE MITÄÄN KÄSITYSTÄ mitä tästä kaikesta seuraa. Miettikää nyt, jos 100 000 lasta elää köyhyydessä ja vanhemmilta viedään viimeisetkin edellytykset heitä huoltaa niin ei tarvitse edes olla mikään Einstein tajutakseen mikä kustannuspommi siitä seuraa, sillä kuten sanottu, lapsia Suomessakaan ei sentään kadulle potkita. Että naurakaa vaan, että 30 euroa, sehän ei ole MITÄÄN xD xD kuinka hillitöntä juu. Vähänpä idiootit tiedätte! Harmittaa vaan, että tuo 30 euron vähennys tulee oikeasti helposti maksamaan teille höröttäville idiooteille ainakin satakertaisesti suuremman summan, mutta kun ei ole tietoa saati ymmärrystä niin minkäs sille sitten voi. Tämä siis jos säästetään kaikkein alimmilta tuloluokilta, mutta sitä saa mitä tilaa.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että esim. sairauden vuoksi voi joutua pitkäaikaistyöttömäksi ja ajautua taloudellisiin ongelmiin.
Ratkaisu ei kuitenkaan ole haukkua "niitä rikkaita", sillä tälläkin hetkellä heidän maksamansa verot ovat ainoa syy sille, että ap:n kaltaiset ihmiset ylipäänsä edes pysyvät hengissä.
En mä aiemmin ole haukkunutkaan, mutta kun on vuosia puhuteltu loisena ja ihmisjätteenä niin ei sitäkään loputtomiin jaksa. Sitä alkaa miettiä, että todellako raha määrittää arvon ja onko ahne tosiaan parempi kuin vaikkapa parhaansa yrittävä muita hoitanut ihminen tai ylipäätään kuka tahansa tippunut ihminen. Siinä menee se raja. Ei täällä silti varsinaisesti teidän armosta eletä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ymmärsin oikein, niin olet ostanut itse ensin lasit kysymättä Kelalta mitään? Olet vain luottanut, että kyllä jonkun on ne maksettava? Järjestyksesi on nyt ollut väärä. Tällaisiin menoihin haetaan ENSIN maksusitoumusta tai harkinnaista tukea. Silmälasien maksusitoumus kattaa halvimmat kehysmallit ja linssit ilman pinnoituksia tai ohennuksia. Sossulla on jonkinlaiset sopimukset vain tiettyjen optikkoliikkeiden kanssa.
Kun olet kerran ostanut lasit omin päin, joudut vain odottelemaan, kuinka Kela selvittää tämän sotkusi. Käytäntö ja laki on kaikille sama. Ei kukaan voi mennä ostamaan esim. uutta pyykinpesukonetta ja odottaa, että kuittia vastaan tulee automaattisesti rahat takaisin Kelalta. Ei, vaikka se kone olisi kuinka välttämätön ja tarpeellinen ja kuinka olet oikeutettu siihen tms...
En tietenkään ole! Soitin Kelaan ja sanoivat että joko maksan ensin itse ja toimitan sitten kuitit tai saan maksusitoumuksen. Päätin sitten hankkia lasit itse ja optikkokin vielä neuvoi että nämä voit ottaa ja teki laskelmat heidän ja Kelan välisen sopimuksen mukaan, että ei mitään epäselvää. Kelakin on myöntänyt että rahat kuuluu mulle ja siksi onkin outoa etteivät korjaa omaa virhettään! Sos.toimessa annettiin ymmärtää ettei näitä aina halutakaan korjata että saadanpa siitäkin "säästöä". Miten Kela saa rikkoa lakia ja mitä säästöä tällainen muka edes oikeasti on.
No tämä on kyllä outoa ja väärin! Onko paikkakunnallasi enää sitä sosiaalitoimistoa, jossa pääsee oikean työntekijän puheille? Menisin sinuna sinne paikan päälle kysymään neuvoa. Saattaisit saada nopeampaa ja parempaa palvelua kuin Kelalta.
Vierailija kirjoitti:
"Se rikas" voi olla eilisen tai huomisen köyhä. Pitäisikö ihminen jättää nääntymään, jos elämäntilanne on juuri nyt vaikea? Kaikki paitsi lapset ja kehitysvammaiset maksavat veroja, ap:kin. Hän myös ylläpitää monen ihmisen työpaikkaa.
Ei ketään ole jätetty nääntymään. Se on ihan omaa tyhmyyttä, jos ei osaa pitää satasta ruokarahaa hätävarana.
AP ei maksa mitään sellaista veroa, joka jotenkin edesauttaisi yhteiskuntaa, koska veronsa tulevat ilmeisestikin täysin tuista.
AP ei myöskään ylläpidä mitään hyödyllistä työpaikkaa. Työpaikkojen olemassaolo on negatiivinen asia, eikä positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se rikas" voi olla eilisen tai huomisen köyhä. Pitäisikö ihminen jättää nääntymään, jos elämäntilanne on juuri nyt vaikea? Kaikki paitsi lapset ja kehitysvammaiset maksavat veroja, ap:kin. Hän myös ylläpitää monen ihmisen työpaikkaa.
Ei ketään ole jätetty nääntymään. Se on ihan omaa tyhmyyttä, jos ei osaa pitää satasta ruokarahaa hätävarana.
AP ei maksa mitään sellaista veroa, joka jotenkin edesauttaisi yhteiskuntaa, koska veronsa tulevat ilmeisestikin täysin tuista.
AP ei myöskään ylläpidä mitään hyödyllistä työpaikkaa. Työpaikkojen olemassaolo on negatiivinen asia, eikä positiivinen.
Mäntti.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei tarvii pelätä että niitä mulle kokonaan korvattaisiin vaan mulle jää silti yli sata euroa itselle maksettavaa, mutta että kolmesataa...siihen en pysty mitenkään!!! Voitte siis uskoa, että maksan kyllä laseistani itsekin kovan hinnan sillä ne syö korvauksen jälkeen edelleen kuudesosan mun tuloista. Ei ole siis pelkoa, että tämä olisi liian helppoa siltikään ja noin vaan saa ilmaisia silmälaseja, eikä tietysti tarviikaan.
Siis sä hankit ne lasit 6kk sitten etkä sopinut että makselet niitä erissä tuttavalle takas? Oisit melkeen ne jo maksanut.
Mulla on näkö -8, sossu ei maksa mun laseja koska käyn töissä joten hommasin piilarit. Tulee kuluja mutta pienemmissä erissä.
Ensin tunsin empatiaa mutta nyt mietin että jos oisit ollut alkuun jo fiksu ja lyhennelly sitä lainaa, sun asiat ois paremmin. Ja sillä tarmolla ja ajalle mitä olet nyt käyttäny täällä riehumiseen ois joku toinen jo keksinyt keinon miten sitä rahaa saa muualtakin kuin Kelalta.
Oletko kysynyt kuntasi sossusta harkinnanvaraista tukea? Se on tarkoitettu juuri tuollaisiin tapauksiin.
Kyllä maalla viisaita ollaan, kun merillä vahinko sattuu.
Turha viisastella, kun kukaan meistä ei elä ap:n elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäntti.
Perustele.
Voisko se lääkäri-kommentti liittyä tuohon masennukseen, jonka mainitset jokaisessa viestissäsi? Jos oikeesti olet masennuksen takia vain nukkunut vuoden, niin ehdottomasti suosittelen hankkimaan apua. Jutteluapu auttaa paljon enemmän kuin kotona masentuneena voi uskoakaan.
Tiedän että avun hakemiseen on suuri kynnys, itse olen hakenut apua kahdesti. Mutta ne lääkärit oikeesti auttavat eteenpäin. Uskon että minäkin vielä palaan työelämään ja jaksan pian paremmin.
Tsemppiä ja käänny jokaisen auttavan järjestön pariin.
ei asiat noin huonosti ole. Hae apua lastensuojelusta, jouluapu ryhmistä näissä voi pyytää mitä tarvitsee vaikka ruokaa ja lahjoja, Pelastusarmeijalta ja seurakunnalta.
Luottotietojen menetys ei ole maailmanloppu. Laskuista pystyy monesti ihan soittamalla sopia eräpäivää myöhempään.
Kaikista Kelan päätöksistä voi valittaa, ja kannattaakin, jos koet että niissä on käynyt jokin virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ymmärsin oikein, niin olet ostanut itse ensin lasit kysymättä Kelalta mitään? Olet vain luottanut, että kyllä jonkun on ne maksettava? Järjestyksesi on nyt ollut väärä. Tällaisiin menoihin haetaan ENSIN maksusitoumusta tai harkinnaista tukea. Silmälasien maksusitoumus kattaa halvimmat kehysmallit ja linssit ilman pinnoituksia tai ohennuksia. Sossulla on jonkinlaiset sopimukset vain tiettyjen optikkoliikkeiden kanssa.
Kun olet kerran ostanut lasit omin päin, joudut vain odottelemaan, kuinka Kela selvittää tämän sotkusi. Käytäntö ja laki on kaikille sama. Ei kukaan voi mennä ostamaan esim. uutta pyykinpesukonetta ja odottaa, että kuittia vastaan tulee automaattisesti rahat takaisin Kelalta. Ei, vaikka se kone olisi kuinka välttämätön ja tarpeellinen ja kuinka olet oikeutettu siihen tms...
En tietenkään ole! Soitin Kelaan ja sanoivat että joko maksan ensin itse ja toimitan sitten kuitit tai saan maksusitoumuksen. Päätin sitten hankkia lasit itse ja optikkokin vielä neuvoi että nämä voit ottaa ja teki laskelmat heidän ja Kelan välisen sopimuksen mukaan, että ei mitään epäselvää. Kelakin on myöntänyt että rahat kuuluu mulle ja siksi onkin outoa etteivät korjaa omaa virhettään! Sos.toimessa annettiin ymmärtää ettei näitä aina halutakaan korjata että saadanpa siitäkin "säästöä". Miten Kela saa rikkoa lakia ja mitä säästöä tällainen muka edes oikeasti on.
No tämä on kyllä outoa ja väärin! Onko paikkakunnallasi enää sitä sosiaalitoimistoa, jossa pääsee oikean työntekijän puheille? Menisin sinuna sinne paikan päälle kysymään neuvoa. Saattaisit saada nopeampaa ja parempaa palvelua kuin Kelalta.
Tätä on puitu sielläkin...ovat olleet Kelaan yhteydessä ja ihmettelivät suoraan miksei tämä asia hoidu! Eivät kuulemma voi tämän enempää tehdä. Voin kuulemma mennä sos.asiamiehen puheille. Älytöntä! Kyllä tulee yhdet rillit yhteiskunnalle kalliiksi näissä säästötalkoissa...eivät tajua Kelalla että kaikkia eivät pysty huijaamaan vaan jotkut tietävät asiansa ja oikeutensa. Että helppoa on tuilla ja kyllä kaikki Suomessa toimii juu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäntti.
Perustele.
En viitsi jos et itse tajua.
Vierailija kirjoitti:
jos en saa noita puuttuvia rahoja, alkaa totaalinen syöksykierre kun joulu jää kokonaan järjestämättä, laskut lähtee ulosottoon ja puhelin menee kiinni. Mutta joo, lääkärihän tämän kaiken toki hoitaa eikö?
Kurja tilanne, ja väärin toimivat.
Tee kuitenkin rahojen myöhästymisestä kantelu oikeusasiamiehelle. Ja jos yksikin lasku menee tuon takia ulosottoon ja jos siitä aiheutuu kuluja tai muuta harmia, vaadi kantelussa, että oikeusasiamies esittää sinulle maksettavaksi hyvitystä.
Puhelut kannattaa aina tallentaa. Asiattomasta lääkärillemenokehotuksesta kantelisin nimittäin myös.
Vierailija kirjoitti:
Voisko se lääkäri-kommentti liittyä tuohon masennukseen, jonka mainitset jokaisessa viestissäsi? Jos oikeesti olet masennuksen takia vain nukkunut vuoden, niin ehdottomasti suosittelen hankkimaan apua. Jutteluapu auttaa paljon enemmän kuin kotona masentuneena voi uskoakaan.
Tiedän että avun hakemiseen on suuri kynnys, itse olen hakenut apua kahdesti. Mutta ne lääkärit oikeesti auttavat eteenpäin. Uskon että minäkin vielä palaan työelämään ja jaksan pian paremmin.
Tsemppiä ja käänny jokaisen auttavan järjestön pariin.
Se liittyi siihen kun aloin hermostua, sillä tästä on tullut järjetön sirkus ja meinaavat Kelalla ilmeisesti jättää maksamatta mulle. Korotin siis ääntä ja kyseenalaistin ettei tämä näin voi mennä enkä jaksa tätä pelleilyä enää (oikeasti on soitettu, viestitetty ja väännetty kuukausia tästä asiasta Kelan kanssa!). En siis ole enää noin syvästi masentunut kuin tuolloin akuuteimmassa erovaiheessa. Toki väsynyt ja alakuloinen kun joutuu päivittäin painimaan tällaisten asioiden kanssa, mutta se ei ole nyt isoin ongelma. Mutta toki joskus lääkäriäkin tarvitsee, ei kuitenkaan tässä asiassa. Kiitos ja kaikkea hyvää sullekin!
Aloittaja.
Ootko käynyt seurakunnan diakonin toimistolla tai soittanut hälle?
Mä olen nykyinen hyvätuloinen, ja voin silti kuvitella sen, että yksi parinsadan meno romahduttaa kaiken.
Itse autan tuon diakonian kautta. Uskon, että sitä kautta menee oikeasti tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäntti.
Perustele.
Ei mun tajuamisissa ole mitään vikaa, joten korjataan nyt se sunkin tajuamisen ongelma.
On käsittämätöntä, että joku voi kuvitella työttömän ihmisen jotenkin olevan hyödyksi yhteiskunnalle talouden kannalta, koska maksaa veroja tuistaan ja työllistää muita ihmisiä turhanpäiväiseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin, että sekö antaa ne rahat???!
Lääkäri ehkä katsoo, että sulla on henkisiä ongelmia siihen malliin, että sulle pitäisi hankkia jonkinlainen edunvalvoja, että ne rahat jatkossa riittäisivät paremmin. Näin niinkuin piruilematta aikuisten oikeasti.
Kuule menehän takasin matikan tunneille jos tätä on noin vaikea tajuta...huomaa miten vieraantuneita te olette köyhien tilanteesta...
Se on tosiasia että jokainen meistä elää jossain kuplassa ja rehellisesti voin sanoa että en tiedä mitään köyhän lapsiperheen elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt kuntasi sossusta harkinnanvaraista tukea? Se on tarkoitettu juuri tuollaisiin tapauksiin.
Olen. Eivät myönnä tukea vaikka ymmärtävät tilanteen ja sanoivat, että olisin sen tarpeessa ja siihen oikeutettu. Sanottiin että rahahanat on laitettu kiinni kunnan taholta. Sos.työntekijä sanoi mulle turhautuneena, että näin käy kun äänestetään porvarit valtaan! Sanoi tuon puhelussa vaikken itse ottanut mitään tuon kaltaistakaan esiin puhelun aikana. Vähän hassua, mutta tietää varmasti mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäntti.
Perustele.
Ei mun tajuamisissa ole mitään vikaa, joten korjataan nyt se sunkin tajuamisen ongelma.
On käsittämätöntä, että joku voi kuvitella työttömän ihmisen jotenkin olevan hyödyksi yhteiskunnalle talouden kannalta, koska maksaa veroja tuistaan ja työllistää muita ihmisiä turhanpäiväiseen työhön.
Mee trolli vaikka jouluostoksille. Olet sielläkin enemmän hyödyksi kuin täällä, missä sotkeudut muiden asioihin pelkästä ilkeilyn halusta.