Tää ei ole enää todellista....
Juuri eilen puhuttiin täällä kuinka hankalissa elämäntilanteissa aivan liian usein ratkaisuksi tarjotaan lääkärin tmv. apua. No, soitin taas tänään virastoihin puuttuvien rahojeni perään (koska talous kaatuu eikä joulua pysty nyt mitenkään järjestämään) ja myönnän, että aloin jo hermostua kun vastaus oli tyyliin, että ei voi mitään vaikka kyllähän ne rahat sulle kuuluis. Myönnän että hermostuin yhä pahemmin kun tämä on ollut aivan älytöntä ja mut on ilman omaa syytä ajettu entistäkin ahtaammalle vieläpä myöntäen oman virheensä, mutta asiaa ei korjata! Niin mitä teki virkailija? Sanoi, että pitäskö sun soittaa lääkärille jos on noin tiukkaa!!! Siis mitä helvettiä?! Kysyin, että sekö antaa ne rahat???! Kun muuta akuuttia ja pahempaa ongelmaa ei juuri nyt ole kuin se, että jos en saa noita puuttuvia rahoja, alkaa totaalinen syöksykierre kun joulu jää kokonaan järjestämättä, laskut lähtee ulosottoon ja puhelin menee kiinni. Mutta joo, lääkärihän tämän kaiken toki hoitaa eikö? Kuinka typerää ja suorastaan loukkaavaa! Mutta ylemmältä taholta on tullut ohjeistus, että mitään ei asiakkaille anneta jos ei ole ihan pakko ja valituksethan Kela hoitaa itse eli kaikkihan tietää kuinka siinä useimmiten käy ja etenkin nyt kun ohje on se, että kaikki mahdollinen leikataan ja säästetään. Voin kuulemma ottaa yhteyttä sosiaaliasiamieheen! Aivan järjetöntä ja mikä byrokratia JOKA SIIS MAKSAA. Ette kyllä usko millaiseksi sirkukseksi tämä touhu on etenkin tänä vuonna mennyt kun asiat siirtyi Kelan hoidettavaksi! Sos.työntekijä myönsikin, että kun on äänestetty oikeisto valtaan, on rahahanat pistetty entisestään kiinni tajuamatta, että jos viedään olemattomasta vielä lisää, korttitalo usein romahtaa lopullisesti ja se vasta kallista onkin! Saatanan tunarit! Todellako on tärkeämpää antaa rikkaille veronalennuksia ja viedä muuten pärjäävän köyhän yksinhuoltajaperheen 200 euroa ja romahdutta lopulta kaikki! Ei alakouluikäistä sentään voi kadulle laittaa, toisin kuin minut, ja se vasta helvetin kallista onkin! Mutta oma vika joo ja kyllä on ihan oikein ja kohtuullista viedä meiltä ahneilta paskiaisilta viimeinenkin ropo kun ne raukat hyväosaiset joutuvat muuten liian tiukille ja onhan se väärin jos ei saa kartuttaa omaisuuttaan loputtomasti tai jos ei saa jokaista haluamaansa ryppyvoidepurkkia (jonka summan siis ehkä korkeampana veronmaksuna menettää) kun raukka joutuu töihin raahautumaan. Kyllähän sellainen ponnistus pitää palkita satakertaisesti kaikkein köyhimpään nähden, sehän nyt on selvää eikö? Että ihan oikein tietenkin, että iloinen ja suloinen lapseni sijoitetaan ja rikotaan kun on päähän potkitun ja sen takia masentuneen äidin lapsi, hyi mitä loisia eikö niin. Tosiaan nyt kun mietin, niin olinpa ajattelematon, itsekäs ja ahne. Ei tietenkään olla ansaittu minkäänlaista joulua, kotia tai edes puhelinta. Se vaan harmittaa, ettei porvareilla OLE MITÄÄN KÄSITYSTÄ mitä tästä kaikesta seuraa. Miettikää nyt, jos 100 000 lasta elää köyhyydessä ja vanhemmilta viedään viimeisetkin edellytykset heitä huoltaa niin ei tarvitse edes olla mikään Einstein tajutakseen mikä kustannuspommi siitä seuraa, sillä kuten sanottu, lapsia Suomessakaan ei sentään kadulle potkita. Että naurakaa vaan, että 30 euroa, sehän ei ole MITÄÄN xD xD kuinka hillitöntä juu. Vähänpä idiootit tiedätte! Harmittaa vaan, että tuo 30 euron vähennys tulee oikeasti helposti maksamaan teille höröttäville idiooteille ainakin satakertaisesti suuremman summan, mutta kun ei ole tietoa saati ymmärrystä niin minkäs sille sitten voi. Tämä siis jos säästetään kaikkein alimmilta tuloluokilta, mutta sitä saa mitä tilaa.
Kommentit (122)
Helppo viedä kansalta mikä ei vastusta ja katsoo linnanjuhlia. Mä lasken täällä holvissa rahojani.
T: Herra
Totta se on, että köyhiä, sairaita ja työttömiä eli kaikista heikoimpia kyykytetään. ☹️
Paljon totta sun kirjoituksessa, mutta sen verran sanon, että kahden sadan euron takia, sun lasta ei huostaanoteta.
Vierailija kirjoitti:
Paljon totta sun kirjoituksessa, mutta sen verran sanon, että kahden sadan euron takia, sun lasta ei huostaanoteta.
En tarkoita huostaanottoa vaan sitä, että mun talous romahtaa kokonaan niin pitkäksi aikaa etten pysty tai kohta tämän jatkuvan vääntämisen ja stressaamisen takia edes jaksa huoltamaan lastani, siitä on kyse. Nyt siis pärjäämme juuri ja juuri. Tuo summa on neljäsosa mun tuloista, jotka ovat siis muutenkin 600 euroa meidän perhekoon laskennallisen köyhyysrajan alapuolella! Miettikääpä nyt mitä se tekee tilanteessa jossa olet valmiiksi pohjalla (ei säästöjä, omaisuutta, luottomahdollisuutta, varakkaita vanhempia jne.). Sama jos teiltä yhtäkkiä leikattaisiin neljännes palkasta jos menot on suhteutettu niin, että kaikki menee mikä tulee eikä joustonmahdollisuutta olisi. Ette siis pystyisi karsimaan yhtään menoa tai saisi mistään muutakaan helpotusta tilanteeseen eikä olisi omaisuutta tai muutakaan irtainta realisoitavaksi. Täysin vertailukelpoinen tuo tilanne ei edes ole mutta vähän tuohon tapaan muistaen vielä, että pitkään niukkuudessa eläneellä ei ole sellaisia varantoja kuin paremmin toimeentulevilla. Tarkoittaa siis sitä, että kun köyhän lähes ainoat housut hajoaa, on tilanne hankala, mutta varakkaampi voi huoletta kaivaa kaapista tilalle toiset, joissa voi olla vielä jopa hintalappukin kiinni...tai kun on yhdet kengät jokaiselle vuodenajalle, samoin takki. Kun elämä on valmiiksi talouden suhteen todella vaikea, on etenkin vähänkin suuremmat lisämenetykset helposti katastrofi ja joskus jopa se viimeinen niitti joka sen kamelinselän katkaisee. Ja kun mä en edes pyydä tai toivo kohtuuttomia, vain sen, että saisin pitää tämän nykytilanteen niin pärjäisin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita huostaanottoa vaan sitä, että mun talous romahtaa kokonaan niin pitkäksi aikaa etten pysty tai kohta tämän jatkuvan vääntämisen ja stressaamisen takia edes jaksa huoltamaan lastani, siitä on kyse. Nyt siis pärjäämme juuri ja juuri. Tuo summa on neljäsosa mun tuloista, jotka ovat siis muutenkin 600 euroa meidän perhekoon laskennallisen köyhyysrajan alapuolella! Miettikääpä nyt mitä se tekee tilanteessa jossa olet valmiiksi pohjalla (ei säästöjä, omaisuutta, luottomahdollisuutta, varakkaita vanhempia jne.). Sama jos teiltä yhtäkkiä leikattaisiin neljännes palkasta jos menot on suhteutettu niin, että kaikki menee mikä tulee eikä joustonmahdollisuutta olisi. Ette siis pystyisi karsimaan yhtään menoa tai saisi mistään muutakaan helpotusta tilanteeseen eikä olisi omaisuutta tai muutakaan irtainta realisoitavaksi. Täysin vertailukelpoinen tuo tilanne ei edes ole mutta vähän tuohon tapaan muistaen vielä, että pitkään niukkuudessa eläneellä ei ole sellaisia varantoja kuin paremmin toimeentulevilla. Tarkoittaa siis sitä, että kun köyhän lähes ainoat housut hajoaa, on tilanne hankala, mutta varakkaampi voi huoletta kaivaa kaapista tilalle toiset, joissa voi olla vielä jopa hintalappukin kiinni...tai kun on yhdet kengät jokaiselle vuodenajalle, samoin takki. Kun elämä on valmiiksi talouden suhteen todella vaikea, on etenkin vähänkin suuremmat lisämenetykset helposti katastrofi ja joskus jopa se viimeinen niitti joka sen kamelinselän katkaisee. Ja kun mä en edes pyydä tai toivo kohtuuttomia, vain sen, että saisin pitää tämän nykytilanteen niin pärjäisin kyllä.
Tämä siis rakkaan lapseni takia, josta on ainakin vielä näillänäkymin kasvamassa oikein kelpo kansalainen ja veronmaksaja jos ette mun sydänsurusta välitäkään. Lapseni ei tiedä tarkkaan tästä kaikesta, sillä olen saanut hoidettua asiat vielä niin että hän kokee meidän olevan ihan "tavallinen" pieni perhe ;-( mutta kaikkeen en sentään minäkään pysty tai jaksa, tyhjästä en pysty meille asioita taikomaan. Ja sinänsä toki olemmekin ihan tavallinen perhe, mutta mun harteilla olevasta järjettömästä painolastista ja jatkuvasta päivittäisestä "talousakrobatiasta" lapsi ei tiedä ja hyvä niin. Meillä on vähän samankaltainen tilanne kuin sillä A-studion "kuplaperheellä", vaikkei ehkä yhtä päällepäin "näkyvästi".
Olen todella pahoillani puolestasi :-(.
Samoin ketuttaa kuinka me hyväksymme kaiken jaskan jonka hyvätuloiset päättäjät kaatavat huonotuloisten ja köyhien niskaan.
Olisi kirveellä töitä ja suuremmalla joukkovoimalla tähän tilanteeseen pystyttäisiin vielä jotenkin vaikuttamaan. Onko maamme propagandakoneisto saanut meidät kansalaiset jaettua niin moneen erimieliseen ryhmään, ettei meistä löydy yhteishenkeä korjaamaan tehtyjä virheitä.
Politiikasta on turha etsiä apua, sillä sieltä ei löydy yhtäkään puoluetta joka oikeasti ajaisi köyhien ja huonotuloisten asemaa tässä yhteiskunanssa.
Miksemme me köyhät emme kokoonnu ja liittoudu yhteen ja vaadi muutosta tälle tuhoon ajavalle politiikalle?
AP:tä en ikävä kyllä pysty auttamaan millään tavalla. Jos se olisi käytännössä mahdollista, voisin kyllä auttaa pienellä rahasummalla.
Yksi vinkki olisi joskin aika nöyryyttävä, kuten almut aina :-(
Treen Facebookin roskalava ryhmässä on herännyt jonkinlainen auttamisen buumi ja voisi olettaa että muuallakin sosiaalisesta mediasta löytyisi jokin paikka missä hätätilassa olevia lähimmäsiään ihmiset auttavat.
Anteeksi meidän kaikkien puolesta.
Olemme saamattomia paskakasoja äänestäessämme nämä sudet valtaan ja vielä enemmän häpeän sitä, ettemme tee mitään muuttaaksemme vallitsevia oloja.
Siis kuka todella pystyy/jaksaa lukea tuollaista. Vailla jaksotusta, yhtä pötköä, kuten äikänmaikkani asian ilmaisi.
Luettavaksi ilmeisesti tarkoitettu, tai sitten vain ap:n aivotuubaa ja terapiaa.
Toivottavasti asiasi selviää, mikä se sitten ikinä onkaan.
Myös se on ollut henkisesti todella kova isku, että valtio yrittää viedä lakisääteisenkin rahan joka menee sitten omasta pussista, jossa sitä ei ole. On aika pelottavaa, mihin tämä on mennyt, sillä luulisi sentään, että lakien noudattamiseen voisi Kelan kaltaisissa virastoissa luottaa koska kyseessä ei siis ole kiistanalainen tai harkinnanvarainen asia. Niin ja olen siis valitettavasti toimeentulotuella ja kyse on vieläpä perusosaan ja terveyteen liittyvästä pakollisesta hankinnasta eli minulla ei ole valinnanmahdollisuutta tässä asiassa. No mä kerron, että ymmärrätte. Kyse on silmälaseista, joita ilman en tule toimeen kun näkö on yli -4 ja lasit olleet käytössä 5-vuotiaasta asti. Oli pakko hankkia uudet lasit koska nyt meni myös lähinäkö ja linssit maksoivat minimillään yli kaksisataa euroa ja siihen kehykset päälle. Nuo linssit oli siis halvimmat mitkä mun vahvuuksilla sai. No, jokainen kai tosiaan tietää, ettei ilman silmälaseja voi olla jos ei näe ja ne tahtoo myös maksaa jos on huono näkö ja vieläpä moniteholinssit. No, lasien hankinta on siis määrätty perusosaan lakisääteiseksi, sillä ilman niitä ei pärjää ja 300 euron laseja ei 600 euron tuloista kustanneta...osamaksua mulle ei eron jälkeisen velkajärjestelyn takia myönnetä. Että tällainen ahne kohtuuton paska mä olen, sori...ja olen siksi siis nyt niin vihainen, sillä mä en ylpeyttäni ole koskaan pyytänyt itselleni mitään ylimääräistä vaan kituuttanut ja kärvistellyt jopa enemmän kuin olisi tarvinnut, mutta tämä on kyllä liikaa. No, ehkä mä saan sitten avustajan arkeen jos en kerta silmälaseja, sehän se sitten on halpaa. En nimittäin voi astua ovesta ulos ilman laseja, sillä näkö on sen verran huono. No, haukkukaa mut nyt sitten.
Vierailija kirjoitti:
Myös se on ollut henkisesti todella kova isku, että valtio yrittää viedä lakisääteisenkin rahan joka menee sitten omasta pussista, jossa sitä ei ole. On aika pelottavaa, mihin tämä on mennyt, sillä luulisi sentään, että lakien noudattamiseen voisi Kelan kaltaisissa virastoissa luottaa koska kyseessä ei siis ole kiistanalainen tai harkinnanvarainen asia. Niin ja olen siis valitettavasti toimeentulotuella ja kyse on vieläpä perusosaan ja terveyteen liittyvästä pakollisesta hankinnasta eli minulla ei ole valinnanmahdollisuutta tässä asiassa. No mä kerron, että ymmärrätte. Kyse on silmälaseista, joita ilman en tule toimeen kun näkö on yli -4 ja lasit olleet käytössä 5-vuotiaasta asti. Oli pakko hankkia uudet lasit koska nyt meni myös lähinäkö ja linssit maksoivat minimillään yli kaksisataa euroa ja siihen kehykset päälle. Nuo linssit oli siis halvimmat mitkä mun vahvuuksilla sai. No, jokainen kai tosiaan tietää, ettei ilman silmälaseja voi olla jos ei näe ja ne tahtoo myös maksaa jos on huono näkö ja vieläpä moniteholinssit. No, lasien hankinta on siis määrätty perusosaan lakisääteiseksi, sillä ilman niitä ei pärjää ja 300 euron laseja ei 600 euron tuloista kustanneta...osamaksua mulle ei eron jälkeisen velkajärjestelyn takia myönnetä. Että tällainen ahne kohtuuton paska mä olen, sori...ja olen siksi siis nyt niin vihainen, sillä mä en ylpeyttäni ole koskaan pyytänyt itselleni mitään ylimääräistä vaan kituuttanut ja kärvistellyt jopa enemmän kuin olisi tarvinnut, mutta tämä on kyllä liikaa. No, ehkä mä saan sitten avustajan arkeen jos en kerta silmälaseja, sehän se sitten on halpaa. En nimittäin voi astua ovesta ulos ilman laseja, sillä näkö on sen verran huono. No, haukkukaa mut nyt sitten.
Niin ja siis hankin lasit lakiin luottaen, pakkohan mun oli. Tuttava lainasi rahaa kun mun piti saada kuitteja vastaan Kelalta korvaus tilille. No, nyt mulla on edelleen tuo parinsadan kassavaje, jota en saa millään paikattua vaan kohta alkaa dominoefekti sillä mun oli nyt pakko maksaa tuttavalle takaisin, onhan jo kohta puolivuotta kulunut ja hän tarvitsi rahansa takaisin.
Ja tässä kävi niin että Kela itse möhli ensimmäisen korvauspäätöksen ja nyt tätä on sitten vatkattu loputtomiin. Ajattelevat kai että lasit on nyt päässä ja maksettu, että olkoot, ei ongelmaa, tästä saadaankin taas säästöä. Ainut vaan että kyllä on ongelma, mistä taion tuon mulle kuuluvan rahan joka aiheuttaa kohtuuttoman loven talouteen tässä tilanteessa!! Ei se raha tyhjästä optikolle siirtynyt vaan meidän ruoka- ym. rahoista!!! Kohta vien rillit takasin ja haen sitten avustajaa vammaispalvelulain nojalla, helvetti soikoon.
Vierailija kirjoitti:
Todellako on tärkeämpää antaa rikkaille veronalennuksia ja viedä muuten pärjäävän köyhän yksinhuoltajaperheen 200 euroa ja romahdutta lopulta kaikki!
Kyllä, se on tärkeämpää antaa "veronalennukset" rikkaille, koska ne rikkaat sen 200 euroa sulle ylipäätänsä antaa. Jos ne rikkaat muuttavat Ruotsiin, niin mitäpä sä sitten teet sulta katoaa 200 euron sijaan helkkaristi enemmän. Vauraus ei synny itsekseen eikä sitä mitenkään jaeta ihmisille jostain yhteisestä kakusta, vaan se pitää ihmisten työllänsä tuottaa.
Ymmärrän, ettei sosiaalituet välttämättä kovinkaan kummoisia ole (itsekin olen työtön), mutta pakkoko silti on pistää kädestä suuhun kaikki haisemaan, vaikka kuinka olisi köyhä? Aivan varmasti niillä tulee toimeen, vaikkei hauskaa olisikaan.
Oma puhelinliittymäni maksaa 1,90 €/kk ja muita kuluja siitä ei tule, ellei itse välttämättä halua soitella ja tekstailla perinteisin menetelmin (Whatsappilla kun on ilmaista). Eli ei voi olla noin pienestä kiinni puhelimen käyttö. Keräät yhden pullon kadulta joka kolmas päivä niin sulla on puhelinliittymä. Tai säästät niistä sossutuista. Aivan varmasti ne tuet ovat riittävät puhelimeen. Jos on pakko karsia jostain, niin eiköhän joku aivan muu asia löydy, kuin puhelin. Jos et löytäisikään noin edullista liittymää, niin 5-6 €/kk liittymän varmasti löydät vartissa. Siihenkin taatusti riittää rahat.
Tyhmä kansa se on itselleen valinnut tyhmät johtajat. Varmasti olisi köyhillä asiat paremmin, jos äänestyskäyttäytyminen olisi parempaa. Aivan turha kuitenkaan itkeä sitä, jos joku muu on onnistunut tienaamaan elantonsa paremmin.
No juttisi loppukaneetit kuulostavat kyllä samalta, mitä suuri osa kansasta joutuu tekemään usein. Lainaamaan rahaa.
Jos sinulla on hyvä tuttava tai sukulainen jolta rahan lainaaminen on onnistunut ja olet nyt maksanut velkasi takaisin, voisi olettaa että häneltä saisit pienen vipin pelastamaan joulustasi jotakin.
Lupaa maksaa vaikka hieman korkoa lainaamastasi rahasta, kunnes kela hoitaa oman osansa tontista ja korvaa lasikulusi.
Ehkä ei kannattaisi seuraavalla kerralla aloitusta tehdessäsi liioitella liian paljon tilannettasi (ymmärrän että rapatessa roiskuu), sillä jos huutaa joka päivä, susi tulee susi tulee, silä kun susi todella tulee, ei huutoasi enää kukaanota vakavasti :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja siis hankin lasit lakiin luottaen, pakkohan mun oli. Tuttava lainasi rahaa kun mun piti saada kuitteja vastaan Kelalta korvaus tilille. No, nyt mulla on edelleen tuo parinsadan kassavaje, jota en saa millään paikattua vaan kohta alkaa dominoefekti sillä mun oli nyt pakko maksaa tuttavalle takaisin, onhan jo kohta puolivuotta kulunut ja hän tarvitsi rahansa takaisin.
Ebaysta saa silmälasit noin eurolla, kotiinkuljetettuna. Oletko katsellut ja kokeillut, josko sellaisilla pärjäisi?
Ja ei tarvii pelätä että niitä mulle kokonaan korvattaisiin vaan mulle jää silti yli sata euroa itselle maksettavaa, mutta että kolmesataa...siihen en pysty mitenkään!!! Voitte siis uskoa, että maksan kyllä laseistani itsekin kovan hinnan sillä ne syö korvauksen jälkeen edelleen kuudesosan mun tuloista. Ei ole siis pelkoa, että tämä olisi liian helppoa siltikään ja noin vaan saa ilmaisia silmälaseja, eikä tietysti tarviikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin, että sekö antaa ne rahat???!
Lääkäri ehkä katsoo, että sulla on henkisiä ongelmia siihen malliin, että sulle pitäisi hankkia jonkinlainen edunvalvoja, että ne rahat jatkossa riittäisivät paremmin. Näin niinkuin piruilematta aikuisten oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei tarvii pelätä että niitä mulle kokonaan korvattaisiin vaan mulle jää silti yli sata euroa itselle maksettavaa, mutta että kolmesataa...siihen en pysty mitenkään!!! Voitte siis uskoa, että maksan kyllä laseistani itsekin kovan hinnan sillä ne syö korvauksen jälkeen edelleen kuudesosan mun tuloista. Ei ole siis pelkoa, että tämä olisi liian helppoa siltikään ja noin vaan saa ilmaisia silmälaseja, eikä tietysti tarviikaan.
Mihin hemmettiin sä tarvitset kolmensadan silmälaseja?
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin lainaa joulun yli.
En saa lainaa mistään, sillä olen tuloton ja luottotiedoton, pitkäaikaisesti sairas. Kokeiltu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin hemmettiin sä tarvitset kolmensadan silmälaseja?
Kun hinta määräytyy voimakkuuksien mukaan, en mä voi siihen vaikuttaa yhtään mitenkään!!!! Enhän mä niitä hankkiskaan jos EI OLIS PAKKO!
Aloitustasi/vuodatusta ei jaksa lukea mutta mihin virastoihin mahdoit soittaa.