Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ei käytä lumisateella sateenvarjoa?

Vierailija
15.12.2017 |

Tuossahan ei ole mitään järkeä. Yhtä lailla se lumi/räntä kastelee ja yhtä lailla se varjo suojaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän on tapahtunut useasti, että sateenvarjo "räjähtää" lumen aiheuttaman pintajännityksen vuoksi ja varjon metalliosat sinkoutuvat ympäriinsä lävistäen ja tappavat useita kadulla liikkujia.

Vierailija
22/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Ihmiset mönkivät huput päässä silmät puoliksi ummessa. Ja sitten minua katsotaan kuin hullua kun kuljen sateenvarjon kanssa.

Kävelen työmatkat ja minä ainakin pysyttelen mielummin varjon alla ja pidän silmät kunnolla auki ja meikin ojennuksessa, enkä kastele vaatteita edes päältä. Vaikka se kuinka olisi lunta niin kyllähän se sisätiloihin tullessa sulaa ja kastelee, ja hetken päästä saa kiskoa päälleen sellaisen päältä kylmän ja nahkean takin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sateenvarjo soveltuu vain lyhyille kävelymatkoille kun mennään juhlavaatteissa autosta sisälle. Kun kunnolla sataa ja tuulee niin ei sateenvarjo suojaa kunnolla. Tuuli painaa sateen varjon alle tai jopa rikkoo koko varjon. Siinä sitten vasta kastuukin kun vaatteet eivät pidä vettä. On helpompi pukeutua vedenpitävään ulkoilupukuun ja laittaa huppu päähän jolloin varjoa ei tarvitse ottaa edes mukaan.

Mulla ei ole sateenpitävää ulkoilupukua. Enkä käyttäisi sellaista missään muualla kuin vain lenkillä.

On myös vedenpitäviä parkatakkeja, kesäksi ja talveksi. Iso huppu joka suojaa kasvotkin sateelta.

Vierailija
24/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ymmärrä, miksi joitain häiritsee niin paljon se miten joku pukeutuu tai ei pukeudu tai käytä sitä sateenvarjoa. Suojaa vain itsesi sateelta ja ole hiljaa!

Vierailija
25/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumisateella voi käyttää vain lumivarjoa, ei ollenkaan sateenvarjoa. Vai käytätkö muka aurinkovarjoa sateella tai päinvastoin? Se on varjo sään mukaan taatana. Ensi kerralla askartelemme somberosta ja jätesäkeistä kesäisen sadesuojan kolmelle. Mahtuu vaimo ja tyttöystävä molemmat sinne.

Vierailija
26/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävelen kauppaan ja kantamukset on molemmissa käsissä niin millä kädellä minä sateenvarjoa kannan? Onneksi on hyvä hupullinen kuoritakki joka ei kastu läpi asti vaikka vettä ja räntää vihmoo vasten huppua ja rintaa. Kun tällaisessa vesisateessa hiljattain kävelin vastatuuleen niin sateenvarjo ei olisi suojannut kuin kasvot jos olisi edes pysynyt koossa. Kuoritakki oli hupusta ja rinnanpäältä kuin uitettu mutta kotona takin alta paljastui täysin kuiva huppari. Ja housut on tietenkin myös vastavaa säänkestävää kangasta. Kävellen ja julkisilla liikkuvana menen ulkoiluvaatteet päällä melkein joka paikkaan. Vedenpitävät kuorivaatteet pitävät tosi hyvin myös tuulta josta olen busseja ja junia aukeilla ja tuulisilla asemilla odottaessa ollut monasti mielissäni.

Vierailija
27/29 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumisateella sateenvarjo auttaa myös meikin suojaamiseen. Antaa suojaa silmille myös hankalilta rättilumilapuilta ja kasvoille osuvalta hankalalta piikkimäiseltä (ilmeisesti alijäähtyneeseen veteen / sateeseen liittyvältä) jääpiikkimäiseltä sateelta. 

Vierailija
28/29 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä melko pienikin vesisade kastelee ohuet kesävaatteet läpimäriksi, mutta talvella ainakin mä olen käytännöllinen sen suhteen että vaikka sataisi räntää niin en mä ole ulkona niin kauaa että se ehtisi kastella mun talvivaatteitteni läpi. Turha käyttää sateenvarjoa kun sitä ei tarvitse.

Vierailija
29/29 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio ap:lta. Se valkoinen paskahan on vettä vittumaisessa olomuodossa. M51

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä