Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ei käytä lumisateella sateenvarjoa?

Vierailija
15.12.2017 |

Tuossahan ei ole mitään järkeä. Yhtä lailla se lumi/räntä kastelee ja yhtä lailla se varjo suojaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä

Vierailija
2/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenvarjohullu saapunut palstalle. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehtaa.

Vierailija
4/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen suojautuu siltä, mikä kastelee.

Vierailija
5/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä kastele. Riippuu lumihiutaleen kosteisuudesta. Ei mun talvivaatteet päästä läpi vettä, jos sinulla päästää niin olet ostanut väärät vaatteet.

Vierailija
6/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos räntää sataa (kuten nykyään yleensä tuntuu olevan), se kertyy vaan siihen varjon päälle ja koko ajan joutuu olla sitä sieltä poistamassa, ettei ole sellaista pirun paksua ja raskasta lumikerrosta sontsan päällä.

Vierailija
7/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Älä yleistä!

Vierailija
8/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai se lumi mitään kastele, jos on joku -10 astetta. Eihän se mihinkään sula silloin. Ehkä teidän siellä etelässä kannattaakin käyttää sateenvarjoa, jos se lumi on jotain räntää.

Vierailija
9/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän jos on nollassa lämpötila eli jos tulee räntää. Inhoan sitä kun meikit leviää ja tukan päälle tulee jäätävä kerros märkää lunta.

Vierailija
10/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenvarjoa on ärsyttävä kantaa. Jos on kunnon vedenpitävä hupullinen takki, niin ei tarvitse varjoa.

Vierailija
11/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä silloin myös tuulee ja vain isot sateenvarjot kestää sen. Mutta yleensä kylmällä on pukeuduttu hyvin suojaaviin vaatteisiin, toisin kuin kesäsateella. goretexiä ja vedenpitävät talvisaappaat ja pipo päässä ei hiuksetkaan voi mennä sateessa sen pahemmaksi.

Vierailija
12/29 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä silloin myös tuulee ja vain isot sateenvarjot kestää sen. Mutta yleensä kylmällä on pukeuduttu hyvin suojaaviin vaatteisiin, toisin kuin kesäsateella. goretexiä ja vedenpitävät talvisaappaat ja pipo päässä ei hiuksetkaan voi mennä sateessa sen pahemmaksi.

Mutta eihän mammat käytä pipoa, menee hiukset huonosti. Paitsi syödessä, koska pipon poisotto rikkoo tyylin.

Vierailija
13/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koskaan sateenvarjoa, en edes vesisateessa. Mulla on täysin sateenkestävä hupullinen kuoritakki ja sateenkestävät kuorihousut joten en tarvitse sateenvarjoa. Voin mennä ne päällä vaikka rankkasateeseen eikä vesi tule yhtään läpi ja pysyn täysin kuivana ilman sateenvarjoakin. Kuorivaatteet pitävät mainosti myös tuulen. Sateenvarjo on kömpelö kuljettaa mukana eikä siitä ole tuulisella säällä kuin harmia.

Vierailija
14/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lumisateella valkoista lumisateenvarjoa.

Vierailija
15/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän. Mulla on se mukana kesät talvet.

Vierailija
16/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ärsyttävää kun sateenvarjoa ei ole mukana ja sade yllättää. Varsinkin sellaiset rankat äkilliset sadekuurot joissa vettä tulee oikein rankasti.

Vierailija
17/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenvarjo soveltuu vain lyhyille kävelymatkoille kun mennään juhlavaatteissa autosta sisälle. Kun kunnolla sataa ja tuulee niin ei sateenvarjo suojaa kunnolla. Tuuli painaa sateen varjon alle tai jopa rikkoo koko varjon. Siinä sitten vasta kastuukin kun vaatteet eivät pidä vettä. On helpompi pukeutua vedenpitävään ulkoilupukuun ja laittaa huppu päähän jolloin varjoa ei tarvitse ottaa edes mukaan.

Vierailija
18/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sateenvarjo soveltuu vain lyhyille kävelymatkoille kun mennään juhlavaatteissa autosta sisälle. Kun kunnolla sataa ja tuulee niin ei sateenvarjo suojaa kunnolla. Tuuli painaa sateen varjon alle tai jopa rikkoo koko varjon. Siinä sitten vasta kastuukin kun vaatteet eivät pidä vettä. On helpompi pukeutua vedenpitävään ulkoilupukuun ja laittaa huppu päähän jolloin varjoa ei tarvitse ottaa edes mukaan.

Mulla ei ole sateenpitävää ulkoilupukua. Enkä käyttäisi sellaista missään muualla kuin vain lenkillä.

Vierailija
19/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa on katto, ei tarvitse sateenvarjoa tai kuorivaatteita.

Vierailija
20/29 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autossa on katto, ei tarvitse sateenvarjoa tai kuorivaatteita.

Pääsetkö joka paikassa autolla sisälle asti? Ainakaan meilläpäin ei kovin monessa paikassa ole parkkihallia ja kun ostarin parkkipaikkka on täynnä niin kävelymatkaa tulee satoja metrejä vesisateessa kun kävelytie mutkittelee parkkipaikan reunoja pitkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä