Te jotka ette päässeet inssiä ekalla läpi
Mitä virheitä teillä oli ja monennellako kerralla meni läpi? Yritin äsken ekaa kertaa eikä menny läpi ja tuli hirveästi virheitä, eikä tee mieli edes mennä enää yrittämään seuraavaa kertaa, koska pelkään etten sillonkaan pääse...
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei meinaa inssiä päästä läpi niin pitäisi ymmärtää pysyä poissa auton ratista. Nämä tämmöiset on vaara liikenteessä jotka moneen kertaan joutuu inssiä yrittää ja rimaa hipoen sitten läpäisevät kymmenen yrityksen jälkeen.
Suomessa on ikävä kyllä aika vaikea elää maaseudulla ilman autoa. Itse lopettaisin mielelläni autoilun saman tien jos pääsisin julkisilla töihin ja kauppaan
En oo päässyt läpi vielä kuudennellakaan kerralla. Joten älä stressaa!
Ekalla kerralla ylinopeus moottoritiellä, 115km/h vauhtia satasen alueella. Toisella kerralla meni läpi ja nöyrästi tuijottelin nopeusmittaria.
Ajoin itse ajokorttini 1000 vuotta sitten ekalla kerralla läpi ( taisi olla v 88? ) hesan keskustassa oli inssiajo
oli luokkakavereita jotka kirjoitti L paperit mutta inssi ei menny millään läpi; virheitä tuli joka kerta aina enemmän
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan, että oikeasti moni kortin omistava maalainen ei pääisi Helsingin inssiä läpi jos nyt iskettäisiin rattiin.
Hesalaiset pääsevät läpi vain säälistä, missään ei ole niin surkeita kuskeja kuin Hesassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan, että oikeasti moni kortin omistava maalainen ei pääisi Helsingin inssiä läpi jos nyt iskettäisiin rattiin.
Hesalaiset pääsevät läpi vain säälistä, missään ei ole niin surkeita kuskeja kuin Hesassa.
Ookko nää käyny iha Helesingisä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesalaiset ajaa kouluajotkin keskustassa ekasta tunnista alkaen, kyllä siinä oppii ja tottuu.
Onko oikein sanoa Te,jotka ette päässeet... eikö paremoi ole Ne,jotka eivät päässeet...
Kuka voisi oikaista?
Tokalla. Eka kerralla olin ajanut ryhmittymismerkkien välistä.
Samaan oli autokoulussa miespuolinen henkilö, joka oli käynyt autokoulua jo ainakin puoli vuotta. Reputti kirjalliset vaikka kuinka monesti, inssi meni kerralla läpi. Taksiautoilijan poika. Rupesi itsekin ajamaan taksia.
Minulla ajokortti ei ollut täpärällä. Hesassa sen käytännön kokeen suoritin. Tänään en rohkene ajaa uusilla alueilla Hesassa. Miten teillä?
Sieltä Turuntien suunnasta Pitäjänmäen kautta tulee iso risteys, kun en tiedä mitä kaistaa pitää ajaa keskustaan niin joudun Pasilan suuntaan Voi kurja miten hätäännyn. Kaistaa ei saa vaihdettua noiden juippien takia!
Takkuaako ajokoe ja kirjallinen sen takia, että teillä on ajo-opetus ilman autokoulua?
Ekalla kerralla olin tosi hermostunut. Toisella tuli pikkuvirheitä. Ennen kolmatta kertaa vaihtoivat mun ajo-opettajan, sain tosi mukavan, joka valoi muhun itseluottamusta ja sitten pääsin läpi.
Olin liian arka, en osannut ennakoida ollenkaan eli risteyksiin pysähdyin vaikka autoja ei olisi lähimainkaan. Ajoin luultavasti myös reippaasti alinopeutta koska pelkäsin että menetän jotenkin maagisesti auton hallinnan suoralla tiellä. Onneksi nyt kortti ollut monta vuotta eikä enää ole tietoakaan arkuudesta liikenteessä.
Kävin inssin Helsingissä ja pääsin ekalla läpi, mutta mulla oli onnen kantamoinen mukana: Auto sammui ensi metreillä ja ajattelin mielessäni että jahas, tähän se nyt sitten kosahti. Loppu inssin otin rennosti, kun en enää jännittänyt, luulin että en kuitenkaan pääse läpi.
Ajon jälkeen inssi sanoi että joo, tää menee läpi. Mun ilme oli varmaan näkemisen arvoinen.
Neuvona siis: yritä ottaa rennosti ja rauhallisesti, juuri ennen inssiä kannattaa myös käydä ajamassa, että tulee tuntuma. Näin myös mun autokoulumaikka teki, ajatutti mua 20 min ennen inssiä.
Mä ajoin sujuvasti muun liikenteen mukana, eli koko inssin vähän ylinopeutta. Toisella kertaa sitten ymmärsin ajaa hiljemmin. Hesoissa tämä.
Viisi kertaa jouduin käymään, viimeisellä kerralla lähinnä tuurilla läpi. Mulla on varmaan joku diagnosoimaton hahmotushäiriö. Paska kuski olen edelleen enkä aja ellei aivan pakko.