Te jotka ette päässeet inssiä ekalla läpi
Mitä virheitä teillä oli ja monennellako kerralla meni läpi? Yritin äsken ekaa kertaa eikä menny läpi ja tuli hirveästi virheitä, eikä tee mieli edes mennä enää yrittämään seuraavaa kertaa, koska pelkään etten sillonkaan pääse...
Kommentit (56)
Toisella kerralla. Ekalla kerralla tulin kolmion takaa
Vaihdoin kaistaa sulkuviivan yli kun inssi ilmoitti liian myöhään, että käännytään vasemmalle risteyksestä. Sen muistan kun vitutti niin suunnattomasti. En tiedä tekikö tahallaan ajatuksella, että pitäisi vain kylmästi kääntyä oikealle ohjeista huolimatta, mutta joka tapauksessa oikea takapyörä osui kuulemma sulkuviivan päälle. Naurettava virhe. En tykkää alkuunkaan, että ajoa yritetään sabotoida tahallaan.
Aikuisiällä ajoin kuorma-autokortin ja siinä tuli heti ajon alussa moka, jonka jälkeen palasin suoraan takaisin lähtöpaikalle. Inssi kysyi, että mihis nyt, niin sanoin, että turha tässä ajella kun perseelleen meni jo. Aikuisena ei enää jaksanut leikkiä asian kanssa. Toisella yrityksellä tuli sitten se kuorma-autokorttikin.
Ekalla kerralla olin niin hermostunut että tein virheitä. Toisella sitten rauhoittunut jo sen verran että läpi meni.
Luulikohan toi yks, että puhutaan intistä? Eihän autokoulu kestä 6kk saatika vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten sitä ei voi päästä "läpi"? En tunne ketään miestä joka olisi joutunut käymään inssin kahdesti. Vai viitataanko tällä nyt siihen että jotkut käyvät vuoden ja toiset 6kk?
Eikös Temppari-Juuso käynyt inssin viidesti ennen kuin sai kortin?
Ajoin tasa-arvoiseen risteykseen. Oikealla oli parkissa auto jonka ajaja päätti just sillä hetkellä käynnistää auton ja ajaa risteykseen. Koska olin jo keskellä risteystä jatkoin ajamista ja siihen loppui se inssi.
Tokalla kerralla autokoulunopettaja tuli mukaan ja keskusteli inssin kanssa tauotta. Sain kortin.
Siis miten joku voi muistaa millä kerralla pääsi läpi? Oon 28v. ja en tosiaan muista pääsinkö ekalla vai ehkä tokalla?? Ajoa kuitenkin oli niin jäätävästi koko autokoulun aikana.
Olin ajamassa päin punaista ja menin johonkin risteykseen vaikka olisi kai pitänyt pysähtyä odottelemaan omaa vuoroa. Vähän ylinopeutta jossain kiihdytyksessä. Saattoi olla muutakin mutta siitä on aikaa. Taisinpa olla paljon jännittyneempi kuin luulinkaan eikä aivot oikein toimineet. Pääsin läpi seuraavalla yrityksellä, silloinkin pysäköinti ei ollut ihan vimpan päälle.
Yritä vaan uudelleen, harjoittelu on ainoa tapa oppia.
Minulla meni läpi kolmannella kerralla. Kärsin pahasta koejännityksestä, joten istuin kuin seipäänniellyt aivan hermorauniona. Olin aivan ylivarovainen, ja toisaalta hermostuksissani missasin joitain kehotuksia, kuten esim. sen kun inssi pyysi kääntymään tietystä risteyksestä. Inssi sitten ajatteli, etten ole vielä valmis, ja että tarvitsen lisää harjoitusta.
Tokalla kerralla oli aivan hirveä sää, suorastaan lumimyrsky, tie oli liukas ja näkyvyys huono. Inssikin päivitteli, että kävipä huono tuuri, mutta että hän ei voi vielä päästää minua läpi. Kolmas kerta meni sitten tosi hyvin.
En muista yksittäisiä virheitä kauhean tarkasti, mutta ainakin havainnoin ympäristöä liian vähän. Kannattaa kääntyillä ihan huolella, vaikka näkisit paljon peileistäkin.
Jännitti hulluna, joten muitakin virheitä saattoi silloin kyllä tulla. Tokalla kerralla olin todella vittuuntunut, sain vielä saman ukkelin takapenkkiin istumaan. Vittuuntunut, mutta rauhallinen.
Onko jotenkin vajaa, jos ei saa heti ajokorttia? Olen kuullut monen sanovan, että jos ajaminen on hankalaa, on vain typerys, koska äo on alle normaalin.
Vierailija kirjoitti:
Pari pikku mokaa. Tätä se on kun inssi oli Helsingin keskustassa ratikoiden ym. seassa kun taas maaseudulla pitää varoa korkeintaan tietä ylittävää lehmää. Tokalla meni sitten läpi kun ajoin niin hemmetin varovaisesti ja jopa ylihiljaa. Siitä ne inssit tykkää.
Mut hylättiin epävarmasta ajosta kun ajoin liian hiljaa
Vierailija kirjoitti:
Pari pikku mokaa. Tätä se on kun inssi oli Helsingin keskustassa ratikoiden ym. seassa kun taas maaseudulla pitää varoa korkeintaan tietä ylittävää lehmää. Tokalla meni sitten läpi kun ajoin niin hemmetin varovaisesti ja jopa ylihiljaa. Siitä ne inssit tykkää.
Onko Helsingissä pakko ajaa inssi keskustassa? Minun eräs tuttu ajoi Etelä-Haagassa. Tästä on kyllä aikaa vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotenkin vajaa, jos ei saa heti ajokorttia? Olen kuullut monen sanovan, että jos ajaminen on hankalaa, on vain typerys, koska äo on alle normaalin.
Hyvin monet eivät saa korttia ekalla. Tapailin jonkin aikaa tohtorismiestä, joka oli vastikään saanut ajokortin. Hän kertoi olleensa ainoa sillä kurssilla, joka sai kortin ekalla. Ajoi Helsingissä.
Kolmannella läpi täälläkin ja syy oli täysin jännityksessä. Yli 10 vuotta ajanut sen jälkeen hyvin paljon suomea ympäri ja ilman ongelmia, paitsi jos kyydissä on joku, jonka kommentteja jännitän. Ap heti vaan takas rattiin, muuten asia kasvaa päässäsi ylitsepääsemättömäksi syyttä suotta! Kyllä se kortti sieltä tulee =)
Jos ei meinaa inssiä päästä läpi niin pitäisi ymmärtää pysyä poissa auton ratista. Nämä tämmöiset on vaara liikenteessä jotka moneen kertaan joutuu inssiä yrittää ja rimaa hipoen sitten läpäisevät kymmenen yrityksen jälkeen.
Oli muistaakseni joku sekava tietyön alla oleva risteys ja menin vähän liian pieneen väliin kolmion takaa kuulemma. Harmitti vietävästi kun tuli autokoulujen kesälomat siihen kohtaan ja syssymmällä uudestaan.
Meni ekalla läpi, mut kaikki täälllä pääsee ekalla, mun mielestä inssi pitäs järjestää kaikille Helsingissä. En varmaan pääsisi läpi pääkaupungissa, enkä edes uskalla lähtee kokeilee ajoo tuolla.
Siis mun isä ei huomannut. :D Itselleni ei tehty inssissä mitään tommosia juttuja, että käsketty ajaa jonnekkin mihin ei sais ja olis pitäny tajuta ite et sinne ei saa ajaa. Et mun inssi oli aika helppo sillein, ilmankos kämmäilinkin liikenteessä kortin saatuani, kun en osannut kauhean hyvin. Onneksi mitään onnettomuuksia ei sattunut ja nykyisin osaan mielestäni ajaa liikenteessä turvallisesti.