Järkytyin tänään TE-toimistossa!
Ensimmäinen kerta kuin olin fyysisesti paikan päällä. Näin siellä odotellessani monia nuoria, joilla oli pipo päässä ja/tai lökäpöksyt tai verkkarit jalassa!
Minä jos olisin tuolla töissä niin pistäisin kaikki, jotka tuonne pieruverkkareissa tulee, hetimiten työnhakua edistäville kursseille.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Et sä ap tuollakaan pärjäisi töissä kun noin pienestä provosoidut ja järkytyt, mokomakin herkkähipiäinen prinsessa. Saitko kenties potkut pukeutumispoliisin virastasi? Kai olit sentään itse korrektisti ykköset yllä?
Olin työasioissa liikkeellä.
Ap
Mikset perusta uutta kurssia? Pukeutumisneuvontaa työttömille. Edesauttaisi varmaan joitain paremmin työnsaannissa kuin höpöhöpökurssit. Siihen voisi sisällyttää myös elämäntapaohjausta.
Vierailija kirjoitti:
Mikset perusta uutta kurssia? Pukeutumisneuvontaa työttömille. Edesauttaisi varmaan joitain paremmin työnsaannissa kuin höpöhöpökurssit. Siihen voisi sisällyttää myös elämäntapaohjausta.
Taas näitä hyviä "ideoita"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin te toimistossa paskalla, niin laittaisin kaikki työttömät pummit siivoamaan mun paskaraitoja pöntöstä. Heittelisin 5c kolikoita pitkin pöntön takusia ja kuvaisin pummeja kun ne tappaisivat toisiaan mun almunen edessä. Vetäisin wc ja päästäisin pummi pierun ilmoille.
Entä jos työttömät kieltäytyisivät?
Laittaisin työttömät vinkumaan niinkuin tehtiin ennen vanhaan.
Ennenvanhaan laitettiin Tervaa ja höyheniä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin te toimistossa paskalla, niin laittaisin kaikki työttömät pummit siivoamaan mun paskaraitoja pöntöstä. Heittelisin 5c kolikoita pitkin pöntön takusia ja kuvaisin pummeja kun ne tappaisivat toisiaan mun almunen edessä. Vetäisin wc ja päästäisin pummi pierun ilmoille.
Entä jos työttömät kieltäytyisivät?
Laittaisin työttömät vinkumaan niinkuin tehtiin ennen vanhaan.
Ennenvanhaan laitettiin Tervaa ja höyheniä
Jalkapuu oli keskiajalla käytetty rangaistusmenetelmä, esim jos ei osallistunut sunnantaisin kirkon messuun, saattoi joutua siihen.
`Olin työasioissa liikkeellä.`
He, Heh heh. Potkut olet saanu,
ei siellä muuten asioida.
Eihän työtä sieltä te-keskuksesta haeta.
https://julkari.fi/bitstream/handle/10024/80395/2c110a57-ee8f-4eb3-a820…
Vuoden 2006 TUPO 2 -työryhmä ehdotti mietinnössään Väyliä työhön avausta niin sanottujen välityömarkkinoiden kehittämiseen. Ehdotuksen mukaan välityömarkkinat koostuvat avointen työmarkkinoiden ja työttömyyden välissä olevista tuetuista palveluista, aktiiviohjelmista ja työtilaisuuksista niille, joiden sosiaalinen selviytyminen on heikentynyt pitkäaikaisen työttömyyden vuoksi. Työministeriön asettaman kolmikantaisen työryhmän
tavoitteena oli valmistella työllistymistä helpottavia ja työvoiman kysynnän ja tarjonnan kohtaamista parantavia aktiivitoimenpiteitä. Työryhmälle selvisi työskentelynsä aikana, että työvoimatoimiston asiakkaissa on sellaisia henkilöitä, jotka eivät täytä työkyvyttömyyseläkkeen ehtoja, mutta joiden sijoittuminen avoimille työmarkkinoille edes voimakkaiden tukitoimien turvin on epätodennäköistä. Välimarkkinoita koossa pitäväksi ja yhdistäväksi
rakenteeksi ehdotettiin työvoiman palvelukeskuksia
Paltamon täystyöllisyysmallissa pyritään rakentamaan työllisyyspolku ja löytämään työpaikka kaikille työttömille työnhakijoille joko avoimilla työmarkkinoilla tai Paltamon Työvoimayhdistyksen ylläpitämässä Työvoimatalossa. Mallin ideana on, että työttömistä työnhakijoista tulee työllisiä ja palkkatuen avulla heille maksetaan työstä työttömyyskorvaukseen suhteutettu käypä palkka, jonka vuoksi työmarkkinatuki, toimeentulotuki ja asumistuki käyvät tarpeettomiksi. Passiivisen työttömyyden ylläpitämiseen tarvittavia kustannuksia ohjataan siten aktiiviseen työllistämiseen ja työntekijöiden työvalmiuksien lisäämiseen ja tämän odotetaan tuottavan pitkällä aikavälillä selkeitä yksilöllisiä, yhteiskunnallisia että taloudellisia hyötyjä. Suikkasen mukaan välityömarkkinoihin liittyy voimakas odotushorisontti. Niiltä toivotaan löytyvän uudenlaisia
työmahdollisuuksia erityisesti pitkäaikaistyöttömille, jotka ovat vaarassa syrjäytyä työmarkkinoilta alhaisen koulutustason, vajaakuntoisuuden, päihde- tai mielenterveysongelmien takia. Olennainen kysymys on, miten yksilöt etenevät välityömarkkinoilla, miten siirtymät toteutuvat toimenpiteistä työsuhteisiin ja yleensä palkkatyöhön sekä miten yksilöiden selviytymisen resurssit ja voimavarat kehittyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona haetaan töitä, työkkäriin mennään kuuntelemaan alentuvaa lätinää ja kurssinfoa, töitä sieltä löytää 2/1000 ihmisestä. Pois lukien työkkärin virkailijat.
En muutenkaan tiennyt että työttömien pitäisi heti potkujen tai opiskelun lopettamisen jälkeen käydä ostamassa uusia vaatteita, ihan vaan että kehtaa ilmoittautua työttömäksi.
Sanoisin 0/5
Te-palvelut.fi on luetuin ja työantajille ilmainen sivusto, jossa ilmoittaa työpaikoista. Se on työkkärin palvelu. Sen kautta 1/500 työnhakijasta löytää töitä?
JOkseenkin noin se menee. On esim. paikka, johon tulee 250 hakemusta, niin 1/250 saa sitä kautta töitä. Sitten siellä on ne julkiset paikat, jotka on oltava muodon vuoksi auki mutta on täytetty ajat sitten, kuten esim. Kittilän kunnanjohtajan paikka. Sitäkin haki turhaan melko moni.
Missä aloittaja kävi? Nykyisin työkkäriin mennään ajanvarauksella niin kuin hammaslääkäriin, eli sisään kutsutaan odotustilasta jokseenkin harvakseltaan.
Jos oikeasti näit noin ison joukon pieruverkkarinnuoria, niin olisko ollut kyseessä kokoontuminen johonkin infotilaisuuteen tai vastaavaan. Ehkä juuri sellaiseen tilaisuuteen, jota aloituksessa kaipasit.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle työttömälle pitäisi antaa opintoseteli, jonka voisi käyttää työllistymistä edistävään kurssiin. Jollekin se olisi tyylikurssi paikallisessa muotiliikkeessä, jotta osaa edes pukeutua uskottavasti ja jollekin avoimen yliopiston kurssi, jolla saa kelpoisuuden johonkin virkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona haetaan töitä, työkkäriin mennään kuuntelemaan alentuvaa lätinää ja kurssinfoa, töitä sieltä löytää 2/1000 ihmisestä. Pois lukien työkkärin virkailijat.
En muutenkaan tiennyt että työttömien pitäisi heti potkujen tai opiskelun lopettamisen jälkeen käydä ostamassa uusia vaatteita, ihan vaan että kehtaa ilmoittautua työttömäksi.
Sanoisin 0/5
Te-palvelut.fi on luetuin ja työantajille ilmainen sivusto, jossa ilmoittaa työpaikoista. Se on työkkärin palvelu. Sen kautta 1/500 työnhakijasta löytää töitä?
JOkseenkin noin se menee. On esim. paikka, johon tulee 250 hakemusta, niin 1/250 saa sitä kautta töitä. Sitten siellä on ne julkiset paikat, jotka on oltava muodon vuoksi auki mutta on täytetty ajat sitten, kuten esim. Kittilän kunnanjohtajan paikka. Sitäkin haki turhaan melko moni.
Missä aloittaja kävi? Nykyisin työkkäriin mennään ajanvarauksella niin kuin hammaslääkäriin, eli sisään kutsutaan odotustilasta jokseenkin harvakseltaan.
Jos oikeasti näit noin ison joukon pieruverkkarinnuoria, niin olisko ollut kyseessä kokoontuminen johonkin infotilaisuuteen tai vastaavaan. Ehkä juuri sellaiseen tilaisuuteen, jota aloituksessa kaipasit.
Ihan tavallisia nuoria, ovat nuo nuoret jotka ovat verkkareissa. Älkää nyt haukkuko kun ette edes tunne heitä ja heidän ajatuksiaan
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/talous/2014101418743842_ta.shtml
Vartiainen rinnasti työttömät ja rikkaruohot
Itse rinnastan Juhana Vartiaisen muiden kustannuksella itsensä pöhöksi syöneeseen sikaan.
Mä olin kerran te-toimistossa varmuuden vuoksi lukion loputtua, kun uskoin, etten pärjännyt pääsykokeessa. Olisi sitten edes jotakin syksyllä.
Virkailija oikein kurkkasi pöydän yli tyhjää tuoliani haastattelun lopuksi, kun olin noussut. Ihmettelin, että mitä hittoa, luuliko se, että kusin alleni.
Sain siitä vähän sen kuvan, että lökärit ovat te-toimiston pienin ongelma. Mainittakoon, että itse en ollut pukeutunut lökäreihin.
Eivät ne työnhakijat siellä työkkärissä ole työhaastattelussa.