Millaiset työnantajat palkkaavat näitä min 18 tunnin hommiin?
Olikos tuo se minimi, että 18h palkallista työtä`? Mistä sellaisia muka löytää?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Työllistymistä edistäviin palveluihin (joilla tämän prosenttikarenssin voi siis välttää) runnataan kyllä vielä mukaan palkattomat työharjoittelut. Ketään ei siis aiotakaan palkata eikä työttömyyttä yritetäkään korjata, vaan aktivointimalli on pelkästään uusi keino ilmaisen työvoiman haalimiseksi.
Tukia pienennetään koko ajan ja vähän kerrallaan niin jopas alkaa ne 9€/päivä työt tuntua houkuttelevalta vaihtoehdolta. Eli työnantajat saa käytännössä ilmaista työvoimaa.
Herätkää nyt muutkin työssäkäyvät, jos työttömien tukia kiristetään ja aktiivimallia ja ilmaisia orjatöitä tuetaan ja lisätään, niin se osuu vielä työssäkäyvienkin nilkkaan, ne orjatyöt syö niitä oikeita työpaikkoja pois ja kohta ollaan kaikki työttömiä ja käydään töissä 9€/päivä.
meen ite istumaan jonneki sen 18h. kai noi päättäjät sit hommaa sen duunimestan, koska mä en tee mitään tän pelleiyn eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan palkkaa 18 tunniksi vaan lyödään 0-sopimus käteen ja jos hyvin käy niin saat tunnit. Tämähän varmaan oli tavoitekin mutta jos monta sataa tuhatta ihmistä on nolla sopimuksella niin voi olla ettei ihan kaikille niitä tunteja riitä.
Ja näin siivotaan työttömyystilastoja. Sippe ja kumppanit paukuttaa henkseleitään, "näin korjattiin työttömyysongelma".
Mikä työpaikka oikeasti haluaa kolmeksi päiväksi täysin tietämättömän tyypin randomina pyörimään? Sipilä tarjosi asuntonsa pakolaisten käyttöön, josko hänen tai tuttaviensa firmasta löytyisi edes joillekuille alku uuteen työuraan?
Nollasopimuksella työskentelevä on muuten "virallisesti" työtön, koska on oikeus soviteltuun työttömyyspäivärahaan. Eli nollasoppareilla ei työttömyystilastoja saada laskuun.
Minäkin teen töitä nollasopparilla n 40t/vko, tehnyt jo pitkään ja niin vaan olen työtön minäkin.Mielenkiintoista. Siis teet täyden työviikon, mutta olet virallisesti "työtön"? Saatko kuitenkin työttömyyskorvausta 40 t/vko palkan lisäksi, vai haetko vain työttömyyskorvausta jos et saa tarpeeksi tunteja?
Soviteltua päivärahaa ei enää saa kun palkka ohittaa sen, tietenkään, muutenhan kaikki kävisi töissä ja "nostaisi" työttömyyskorvausta. 300€ saa tienata ilman että se laskee työttömyyskorvausta, en ylittävältä osalta jokainen euro laskee työttömyyskorvausta 50 sentillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan palkkaa 18 tunniksi vaan lyödään 0-sopimus käteen ja jos hyvin käy niin saat tunnit. Tämähän varmaan oli tavoitekin mutta jos monta sataa tuhatta ihmistä on nolla sopimuksella niin voi olla ettei ihan kaikille niitä tunteja riitä.
Ja näin siivotaan työttömyystilastoja. Sippe ja kumppanit paukuttaa henkseleitään, "näin korjattiin työttömyysongelma".
Mikä työpaikka oikeasti haluaa kolmeksi päiväksi täysin tietämättömän tyypin randomina pyörimään? Sipilä tarjosi asuntonsa pakolaisten käyttöön, josko hänen tai tuttaviensa firmasta löytyisi edes joillekuille alku uuteen työuraan?
Ei nollatuntisopimuksella oleminen siivoa työttömyystilastoja. Mä oon nollatuntisopimuksella ja olen edelleen työkkärin kirjoilla työttömänä, koska jos en saa tarpeeksi rahaa töistä niin haen loput soviteltavana päivärahana :) Olen toki edelleen "velvoitettu hakemaan kokoaikaista työtä" mutta eipä se paljon mitään tarkoita :)
Niin, eikä herroja kiinnosta se, että saako palkkaa. Kyllähän töitä on, ei ne lopu, jos kenenkään ei tarvitse maksaa. Ja pitäs kai sillä palkalla elääkin. Kyllä se nykypäivänä on saatava, vähintään se 1500e kk käteen. Ei ole mitään järkeä olla päivät töissä, ja joutua silti sossunluukulle. Kun siitäkin 1500 ottaa, asumisen, laskut ja muu pakollinen, niin ei paljo juhlita. Eikä ole työnantajankaan etu, jos työntekijät on tyytymättömiä ja haluttomia. Hyvä siellä on 10000e kk palkalla + miljoona omaisuus, olla päättämässä. Tehkääpä nyt töitä saatana.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän nuo aktiivimallin työtuntien työtulot sitten otetaan huomioon työttömän tuissa? Varmaan työkkäri ja Kela luokittelevat sitten joko työllistyneeksi tai liikaa tienaavaksi ja karenssi napsahtaa.
Että on taas poliitikot aivan helvetin järkevän systeemin työttömien "aktivoimiseksi" keksineet.
Työtön saa tienata 300 euroa kuukaudessa ilman että vaikuttaa tukiin :) Jos tienaat enemmän, mutta et "tarpeeksi" että rahat riittäisi elämiseen niin olet oikeutettu soviteltuun päivärahaan/työmarkkinatukeen :)
Vierailija kirjoitti:
Ei käytännössä toimi. Ei. Mikä paperisota kelassa. Ja sossussa kun kaikilla tuet katkolla pikku siivouskeikan takia. Pitää ottaa vaan se alennettu korvaus.
Veemäiset työnantajat innoissaan kun saavat kiristettyä porukkaa nollatuntisopimuksella töihin.
Mikä vika on nollatuntisopimuksessa? Mä oon nollatuntisopimuksella ja hyvin oon pärjänny :) Oon saanu niin paljon tunteja, että en ole tarvinnut soviteltua päivärahaa, mutta jos en saa tarpeeksi tunteja tai ei jostain syystä huvita tehdä töitä niin sanon vaan työnantajalle että en nyt pääse töihin (en ole velvoitettu tekemään töitä eikä työnantaja ole velvoitettu antamaan töitä) ja kelaan ilmoitan päivät jolloin en ole tehnyt töitä, jolloin saan soviteltua päivärahaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän nuo aktiivimallin työtuntien työtulot sitten otetaan huomioon työttömän tuissa? Varmaan työkkäri ja Kela luokittelevat sitten joko työllistyneeksi tai liikaa tienaavaksi ja karenssi napsahtaa.
Että on taas poliitikot aivan helvetin järkevän systeemin työttömien "aktivoimiseksi" keksineet.
Päiväraha muuttuu sovitelluksi, asumistuki lasketaan uusiksi(koska toistuva työ) ja päiväraha päätöstä odotat palkkalaskelman tuloon asti plus muutaman käsittely päivän.
Asumistuen laskemiseen käytetään laskennallista tuloa jolla ei ole mitään tekemistä todellisten tulojen kanssa.
Olen niin monta kertaa yrittänyt tehdä näitä pätkätöitä ja joka kerran helvetinmoisen byrokratian jälkeen jäänyt kuitenkin miinukselle, että nyt ajattelin vaan ottaa sanktiot vastaan.
Aivan. Ihmeellistä onkin ettei hallitus ole mitenkään selittänyt sitä miten työttömän tilanne muuttuu. Ikään kuin vain oletetaan että työtön menee töihin vain niin että tienaa just 279 e/per 4 viikkoa brutto että menee tuohon 300 e/kk osuuteen. Onko sitten oletettu, että työrupeama on ainutkertainen, ettei vaikuta asumistukeen? Eli seuraavaksi 65 päivän jaksoksi pitää etsiä taas uusi työpaikka jne... 4 kertaa vuodessa?
Milloinkohan se työtön sitten ehtii ylläpitää oman alansa osaamista ja hakea oikeisiin töihin???
18 tuntia töitä 65 päivän jakson aikana?
Eiköhän työnantajat ota keikkatyöläisen jos on tilapäinen tarve työntekijälle, ei ketään kannata palkata parin päivän takia suoraan johonkin yritykseen. Ei ainakaan työttömän vika ole jos ei saa tuota tuntimäärää palkkatyötä. Ja miten tuo pakko lisää työpaikkoja, ei mitenkään, tarkoitus on vaan leikata työttömyyskorvauksia jollain verukkeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousfirmat
Oikeasti? Hirveetä hommaa, siis ei siivous, vaan jos palkkaa paljon ihmisiä mitättömän lyhyisiin työsuhteisiin.
Mitä hirveää siinä on jos vastaa kyykytykseen? Jos kerran pakko on niin tehdään just ne tarvittavat tunnit eikä yhtään enempää. Eiköhän ne 18 tuntia kolmen kuukauden välein voi tehdä jos siihen työnantaja löytyy?
Eipä niitä työnantajia Helsingin ulkopuolella ole, siis sellaisia asioita jotka palkkaisivat ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön saa tienata 300 euroa kuukaudessa ilman että vaikuttaa tukiin :) Jos tienaat enemmän, mutta et "tarpeeksi" että rahat riittäisi elämiseen niin olet oikeutettu soviteltuun päivärahaan/työmarkkinatukeen :)
Niinhän sitä äkkiseltään luulis, kokeile niin huomaat ettei ole ihan noin yksioikoista varsinkaan jos teet samalla työnantajalle esim kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Toi nollasopimus jotenkin kuulostaa pahalta. Mulla ei siis ole kokemusta siitä, mutta jos allekirjoitan tuollaisen sopparin, niin enhän sitten enää ole työtön, vaikka työnantaja voi tarjota viikossa vaikka vaan 5 tuntia työtä. Eipä kovin kummoista palkkaa voi saada. Kelasta kompensaatiota? Kelasta saan nyt siis peruspäivärahaa sekä toimeentulotukea.
Mä oon nollatuntisopimuksella ja olen työtön eli se tarkoittaa ainoastaan sitä että olen edelleen "velvoitettu hakemaan kokoaikaista työtä" (joka ei käytännössä tarkoita yhtään mitään). Jos en saa tarpeeksi tunteja työpaikalta niin saan soviteltua päivärahaa kelasta :) Jos saan kuukaudessa alle 300 euroa palkkaa niin saan täysimääräiset tuet edelleen kelasta! 300 euron ylittävästä osasta päiväraha pienenee jokaista euroa kohti 50 sentillä. Eli jos tienaat bruttona vaikka 1200 euroa töistä niin kelasta saat vielä 247 euroa bruttona (697 euroa on kuukauden päiväraha).
Viikonloppuisin ravintolat, kaupat ja erilaiset siivous firmat ottavat tiskiin/narikkaan/kassalle kyllä ilman kokemustakin. Kyllähän siitä paperisota tulee palkkakuitteja odotellessa, mutta näin itsekkin tein ennen vakipaikkaa. Joten tuumasta toimeen ja perse ylös penkistä. Jos olette liian "akateemisia/arvokkaita" ruumiillisiin töihin niin olkoot tukien alennus opetuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväraha muuttuu sovitelluksi, asumistuki lasketaan uusiksi(koska toistuva työ) ja päiväraha päätöstä odotat palkkalaskelman tuloon asti plus muutaman käsittely päivän.
Asumistuen laskemiseen käytetään laskennallista tuloa jolla ei ole mitään tekemistä todellisten tulojen kanssa.
Olen niin monta kertaa yrittänyt tehdä näitä pätkätöitä ja joka kerran helvetinmoisen byrokratian jälkeen jäänyt kuitenkin miinukselle, että nyt ajattelin vaan ottaa sanktiot vastaan.Aivan. Ihmeellistä onkin ettei hallitus ole mitenkään selittänyt sitä miten työttömän tilanne muuttuu. Ikään kuin vain oletetaan että työtön menee töihin vain niin että tienaa just 279 e/per 4 viikkoa brutto että menee tuohon 300 e/kk osuuteen. Onko sitten oletettu, että työrupeama on ainutkertainen, ettei vaikuta asumistukeen? Eli seuraavaksi 65 päivän jaksoksi pitää etsiä taas uusi työpaikka jne... 4 kertaa vuodessa?
Milloinkohan se työtön sitten ehtii ylläpitää oman alansa osaamista ja hakea oikeisiin töihin???
Tarkoitus onkin leikata tukia kaikilta.
Ne jotka eivät saa töitä menettävät päivärahoja.
Ne jotka saavat töitä joutuvat hakemaan sovitettua päivärahaa. Heillä tuen maksaminen viivästyy ja päivärahasta vähennetään osa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä äkkiseltään luulis, kokeile niin huomaat ettei ole ihan noin yksioikoista varsinkaan jos teet samalla työnantajalle esim kaupunki.
?? Selitätkö hieman? Mä olen nollatuntisopimuksella ja olen oikeutettu soviteltuun päivärahaan jos tienaan liian vähän töistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin monta kertaa yrittänyt tehdä näitä pätkätöitä ja joka kerran helvetinmoisen byrokratian jälkeen jäänyt kuitenkin miinukselle, että nyt ajattelin vaan ottaa sanktiot vastaan.Aivan. Ihmeellistä onkin ettei hallitus ole mitenkään selittänyt sitä miten työttömän tilanne muuttuu. Ikään kuin vain oletetaan että työtön menee töihin vain niin että tienaa just 279 e/per 4 viikkoa brutto että menee tuohon 300 e/kk osuuteen. Onko sitten oletettu, että työrupeama on ainutkertainen, ettei vaikuta asumistukeen? Eli seuraavaksi 65 päivän jaksoksi pitää etsiä taas uusi työpaikka jne... 4 kertaa vuodessa?
Tarkoitus onkin leikata tukia kaikilta.
Ne jotka eivät saa töitä menettävät päivärahoja.
Ne jotka saavat töitä joutuvat hakemaan sovitettua päivärahaa. Heillä tuen maksaminen viivästyy ja päivärahasta vähennetään osa pois.
Jos sä teet sen 18 tuntia kolmessa kuukaudessa eli 6 tuntia kuukaudessa niin ei helvetissä sun tulot ylitä 300 euroa kuukaudessa :D Sitä saa nimittäin tienata 300 euroa ilman että ne vähentää tukia ;) Eli jos teet 6 tuntia kuukaudessa töitä niin saat täydet tuet ja 6 tunnin palkan päälle :D
Kerma p.. kirjoitti:
Viikonloppuisin ravintolat, kaupat ja erilaiset siivous firmat ottavat tiskiin/narikkaan/kassalle kyllä ilman kokemustakin. Kyllähän siitä paperisota tulee palkkakuitteja odotellessa, mutta näin itsekkin tein ennen vakipaikkaa.
Missä firmassa heitit keikkaa kokemattomana? Kerro vinkkinä minne pääsee ihan random tyyppi kassalle tai kauppaan? Mikä kauppa tai rafla otti sut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nollatuntisopimuksella oleminen siivoa työttömyystilastoja. Mä oon nollatuntisopimuksella ja olen edelleen työkkärin kirjoilla työttömänä, koska jos en saa tarpeeksi rahaa töistä niin haen loput soviteltavana päivärahana :) Olen toki edelleen "velvoitettu hakemaan kokoaikaista työtä" mutta eipä se paljon mitään tarkoita :)
Niin minäkin. Oon nyt jo virallisesti pitkäaikaistyötön vaikka oon usean vuoden ajan tehnyt nollasopparilla töitä n 40t/vko, enkä siis ole soviteltua työttömyyskorvausta sinä aikana pahemmin saanut kun tunteja riittävästi. Mutta työtön siis minäkin ja ilmeisesti aktivointia vaille kun makaan vaan sohvalla kotona, aina työpäivän jälkeen kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kerma p.. kirjoitti:
Viikonloppuisin ravintolat, kaupat ja erilaiset siivous firmat ottavat tiskiin/narikkaan/kassalle kyllä ilman kokemustakin. Kyllähän siitä paperisota tulee palkkakuitteja odotellessa, mutta näin itsekkin tein ennen vakipaikkaa.
Missä firmassa heitit keikkaa kokemattomana? Kerro vinkkinä minne pääsee ihan random tyyppi kassalle tai kauppaan? Mikä kauppa tai rafla otti sut?
Ihan perinteisiä keikkatyöpaikkoja nuo on, ollut jo parikymmentä vuotta ainakin. Just niitä keikkatöitä joita niin parjataan.
Moni firma ottaa varsinkin sesonkiaikaan.
Miettikää kuinka paljon aikaa ja vaivaa menisi työllistää joku vain 18 tunniksi, rekrytointi, perehdytys, kaikki paperityöt jne. Ei kukaan työnantaja tuohon ala, joten on turha ihmetellä kohta että miksi työttömät ei mene töihin edes tekemään tuota minimituntimäärää.