Lue keskustelun säännöt.
Minkä takia jotkut väittää ettei BMW:n neliveto ole oikea neliveto?
14.12.2017 |
Se siirtää tehoa kaikkiin pyöriin. Mikä siinä siis on niin vaikeaa?
Kommentit (3)
Mikään neliveto missä jarrutetaan vetävää pyörää ei ole neliveto.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No, sillä oikealla 50/50, kiinteällä nelivedolla ei tee mitään. On jäykkä ja luistot on pahoja, jos joutuu. Parhaat nelivedot on, että voimaa jaetaan pidon mukaan, eteen taakse. Eli jos takapää irtoo, niin auto on 100% etuvetoinen, eikun kaasua ja kun taakse tulee pitoa, niin taas veto on kaikilla pyörillä. Paikaltaan ku lähtee, niin veto on 50/50, kun luistaa, niin voimaa siirtyy sinne missä pitää. Mersussa oli aikanaan 40/60 taka painotteinen kiintee neliveto. Sekin on parempi, kun 50/50.
Avustava neliveto ei ole se aito ja oikea