Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset työnantajat palkkaavat näitä min 18 tunnin hommiin?

Vierailija
14.12.2017 |

Olikos tuo se minimi, että 18h palkallista työtä`? Mistä sellaisia muka löytää?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän nuo aktiivimallin työtuntien työtulot sitten otetaan huomioon työttömän tuissa? Varmaan työkkäri ja Kela luokittelevat sitten joko työllistyneeksi tai liikaa tienaavaksi ja karenssi napsahtaa.

Että on taas poliitikot aivan helvetin järkevän systeemin työttömien "aktivoimiseksi" keksineet.

Tuosta tulee sellainen soppa että se palaa pohjaan. Töitä, höpökursseja ja orjapaikkoja ei riitä kaikille. Sitten niitä jotka onnistuu säätämään jotain kuormittavat kelaa ihan kympillä. Valituksia, päätösten oikaisuja ja työttömille harmaita hiuksia kaikesta sekoilusta mitä aktivointi malli tulee käytännössä aiheuttamaan.

Vierailija
22/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nollasopimus jotenkin kuulostaa pahalta. Mulla ei siis ole kokemusta siitä, mutta jos allekirjoitan tuollaisen sopparin, niin enhän sitten enää ole työtön, vaikka työnantaja voi tarjota viikossa vaikka vaan 5 tuntia työtä. Eipä kovin kummoista palkkaa voi saada. Kelasta kompensaatiota? Kelasta saan nyt siis peruspäivärahaa sekä toimeentulotukea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tässä luotetaankin siihen, että työttömät ottaa sen korvauksen vähennyksen ennemmin. Tulee nääs massiivisia säästöjä.

Vierailija
24/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan palkkaa 18 tunniksi vaan lyödään 0-sopimus käteen ja jos hyvin käy niin saat tunnit. Tämähän varmaan oli tavoitekin mutta jos monta sataa tuhatta ihmistä on nolla sopimuksella niin voi olla ettei ihan kaikille niitä tunteja riitä.

Eihän töitä riitä nytkään kaikille vuokrafirmoissa kirjoilla oleville, eikä vuokrafirmatkaan tai muut työnantajat anna just tasan sitä 18 tuntia kolmessa kuukaudessa, töitä on sitten tarpeen mukaan joko enemmän tai ei ollenkaan. Ei tuosta minimituntimäärästä ole hyötyä yhtään kenellekään, työnantajalle vaan hirveesti hommia ja "työtön työntekijä" ei juurikaan tienaa mitään kun miinustetaan työmatkat, verot jne.

Vierailija
25/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tässä luotetaankin siihen, että työttömät ottaa sen korvauksen vähennyksen ennemmin. Tulee nääs massiivisia säästöjä.

Ne säästöt on koko homman pointti. Hallituksessa tiedetään että vain osa pystyy täyttämään ehdot kun paikkoja ei yksinkertaisesti riitä kaikille. Puhdasta matematiikka.

Vierailija
26/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan palkkaa 18 tunniksi vaan lyödään 0-sopimus käteen ja jos hyvin käy niin saat tunnit. Tämähän varmaan oli tavoitekin mutta jos monta sataa tuhatta ihmistä on nolla sopimuksella niin voi olla ettei ihan kaikille niitä tunteja riitä.

Ja näin siivotaan työttömyystilastoja. Sippe ja kumppanit paukuttaa henkseleitään, "näin korjattiin työttömyysongelma".

Mikä työpaikka oikeasti haluaa kolmeksi päiväksi täysin tietämättömän tyypin randomina pyörimään? Sipilä tarjosi asuntonsa pakolaisten käyttöön, josko hänen tai tuttaviensa firmasta löytyisi edes joillekuille alku uuteen työuraan?

Nollasopimuksella työskentelevä on muuten "virallisesti" työtön, koska on oikeus soviteltuun työttömyyspäivärahaan. Eli nollasoppareilla ei työttömyystilastoja saada laskuun.

Minäkin teen töitä nollasopparilla n 40t/vko, tehnyt jo pitkään ja niin vaan olen työtön minäkin.

Vierailija
27/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käytännössä toimi. Ei. Mikä paperisota kelassa. Ja sossussa kun kaikilla tuet katkolla pikku siivouskeikan takia. Pitää ottaa vaan se alennettu korvaus.

Veemäiset työnantajat innoissaan kun saavat kiristettyä porukkaa nollatuntisopimuksella töihin.

Ei tarvii kiristää, meille hakee jatkuvasti ihmisiä nollasopimuksella töihin ihan vapaaehtoisesti.

Ei tuo työssäolopakko ratkaise mitään, on vaan kätevä tapa leikata tukia ja vierittää syy työttömän itsensä niskaan.

Ei työnantajatkaan ota ihmisiä pariksi päiväksi ja sen jälkeen taas perehdytä uutta pariksi päiväksi ja sen jälkeen taas uutta pariksi päiväksi jne

Vierailija
28/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 työtön nainen. Kukaan ei huoli minua töihin. Ikä on este. Olen hakenut tuotantotöihin, myymälöihin, siivoamaan sekä vanhustenhoitoon. (Lähihoitajakoulutus löytyy, mutta ei suhteita eikä kontakteja) Luonteeltani olen introvertti. En osaa olla sosiaalinen, mutta empatiaa löytyy ja rakastan vanhuksia. En osaa ilmaista itseäni työhakemuksissa. Lukemattomia hakemuksia, mutta töitä ei löydy. Suututtaa nämä kommentit, että työttömät makaavat sohvalla, tekemättä mitään. T.Yksinelävä työtön nainen, joka maksaa asuntovelkaansa työttömänä.

Vierailija
29/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on työvoimapula eikä vaadita tiettyä koulutusta, tätä voidaan käyttää rekrytointiin. Siivous, raksa ja kaikenlainen vuokratyö tulee ensinnä mieleen. Hyöty työnantajalle tulee siitä, että osa jää pitemmäksi aikaa töihin ja huonolla asenteella liikkuvat saadaan karsittua pois 18-tunnissa.  

Onhan kaikissa työpaikoissa koeaika jonka aikana saadaan karsittua pois huonolla asenteella olevat.

Vierailija
30/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi nollasopimus jotenkin kuulostaa pahalta. Mulla ei siis ole kokemusta siitä, mutta jos allekirjoitan tuollaisen sopparin, niin enhän sitten enää ole työtön, vaikka työnantaja voi tarjota viikossa vaikka vaan 5 tuntia työtä. Eipä kovin kummoista palkkaa voi saada. Kelasta kompensaatiota? Kelasta saan nyt siis peruspäivärahaa sekä toimeentulotukea. 

No tietysti saat kelasta soviteltua työttömyyspäivärahaa, koska ei ole mitään tiettyä sovittua minimi työtuntimäärää.

Vierailija
31/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää malli vois jopa toimia jossain määrin jos yhteiskunnassa oikeesti olis töitä kaikille töitä haluaville, että lähinnä aktivoitaisiin ja autettaisiin niitä vapaaehtoisesti pitkäaikaistyöttömiä ja aidosti yhteiskunnasta syrjäytyneitä.

Tässä työtilanteessa taas tämä tuntuu aivan naurettavalta.

Vierailija
32/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin siivotaan työttömyystilastoja. Sippe ja kumppanit paukuttaa henkseleitään, "näin korjattiin työttömyysongelma".

Mikä työpaikka oikeasti haluaa kolmeksi päiväksi täysin tietämättömän tyypin randomina pyörimään? Sipilä tarjosi asuntonsa pakolaisten käyttöön, josko hänen tai tuttaviensa firmasta löytyisi edes joillekuille alku uuteen työuraan?

Nollasopimuksella työskentelevä on muuten "virallisesti" työtön, koska on oikeus soviteltuun työttömyyspäivärahaan. Eli nollasoppareilla ei työttömyystilastoja saada laskuun.

Minäkin teen töitä nollasopparilla n 40t/vko, tehnyt jo pitkään ja niin vaan olen työtön minäkin.

Mielenkiintoista. Siis teet täyden työviikon, mutta olet virallisesti "työtön"? Saatko kuitenkin työttömyyskorvausta 40 t/vko palkan lisäksi, vai haetko vain työttömyyskorvausta jos et saa tarpeeksi tunteja?

Vierailija
33/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollasopimuksen allekirjoitettuasi olet edelleen työtön vaikka tekisit töitä 100 tuntia viikossa.

Kiinnostaisikin tietää paljonko työttömiä ihan oikeasti on kun nollasopparilla tehty työ lisääntyy koko ajan.

Vierailija
34/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa vastustaa aktiivipakotusta, voi aina tehdä työkyvyttömyyseläkehakemuksen. Sen aikana ei ole velvoitettu aktiveeraamaan.

Vierailija
35/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnat on velvoitettu järjästämään. Täälläkin on ihan oma firma pantu pystyyn, jo ajat sitten. Siellä puuhaa, vaikka minkälaisia Arskoja ja Raileja. Kyllä joka kylässä ja kaupungissa, joku suojatyöpaikka on, minne voidaan työntää. Kun ei sinne kaikki mene kuitenkaan. Olen 2 kertaa ollu, sen 3 kk, ja enää en lähde.

Vierailija
36/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55 työtön nainen. Kukaan ei huoli minua töihin. Ikä on este. Olen hakenut tuotantotöihin, myymälöihin, siivoamaan sekä vanhustenhoitoon. (Lähihoitajakoulutus löytyy, mutta ei suhteita eikä kontakteja) Luonteeltani olen introvertti. En osaa olla sosiaalinen, mutta empatiaa löytyy ja rakastan vanhuksia. En osaa ilmaista itseäni työhakemuksissa. Lukemattomia hakemuksia, mutta töitä ei löydy. Suututtaa nämä kommentit, että työttömät makaavat sohvalla, tekemättä mitään. T.Yksinelävä työtön nainen, joka maksaa asuntovelkaansa työttömänä.

Tuo työttömien aktivointi ei ratkaise mitään, ei se tuo lisää työpaikkoja, tässä taas vaan syytetään työtöntä työttömyydestä ja ollaan tekevinään jotain työttömyydelle. Kyllä niin moni työtön yrittää työllistyä ilman mitään pakkoja ja aktiivimalleja. Työpaikkoja vaan ei ole, joka päivä kuulee kuinka yt:t vähentää kymmeniä ja satoja työpaikkoja, eihän kaikkia edes uutisoida. Sitten laitetaan ihmisiä ilmaisiin työkokeiluihin ja työharjoitteluihin "aktivoitumaan" ja ne ilmaistyöt syö ennestään niitä työpaikkoja pois työmarkkinoilta.

Vierailija
37/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistymistä edistäviin palveluihin (joilla tämän prosenttikarenssin voi siis välttää) runnataan kyllä vielä mukaan palkattomat työharjoittelut. Ketään ei siis aiotakaan palkata eikä työttömyyttä yritetäkään korjata, vaan aktivointimalli on pelkästään uusi keino ilmaisen työvoiman haalimiseksi.

Vierailija
38/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Siis teet täyden työviikon, mutta olet virallisesti "työtön"? Saatko kuitenkin työttömyyskorvausta 40 t/vko palkan lisäksi, vai haetko vain työttömyyskorvausta jos et saa tarpeeksi tunteja?

Tietenkään en saa noilla työtunneilla työttömyyskorvausta, mutta minulla on oikeus soviteltuun päivärahaan jos työtunnit tippuu vähiin, työnantajahan ei ole velvollinen antamaan minulle työtä kun 0 tuntia, eli ei mitään, jos töitä ei ole antaa.

Kela jollain laskurilla laskee kuinka paljon soviteltua työtyömyyspäivärahaa on oikeutettu saamaan jos työtunteja olisi esim vain 10 viikossa. Tai itseasiassa työtunnit ei niinkään vaikuta vaan tienattu palkka, työtunnit ja palkkalaskelma täytyy toimittaa jos työtunteja olisi vain vähän ja hakisi soviteltua työttömyyspäivärahaa.

Vierailija
39/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mielenkiintoista, että tälläisillä kepulikonsteilla muka hoidetaan työttömyyttä Suomessa? Eli julkinen keskustelu ohjataan vain syyllistämään yksittäisiä työttömiä.

Työnantajien ja heidän järjestöjensä ulostulot liittyvät aina siihen kuinka a) työttömät kieltäytyvät niistä lukuisista mahtavista työpaikoista hyvällä palkalla, joita heille tarjotaan ja b) työnantajaressut kärsivät työvoimapulasta.

Mitään kunnollista keskustelua ei ole siitä faktasta, että työpaikkoja ei ole. Se on se valtava gorilla korispelissä (= viittaa kuuluisaan testiin, jossa testattaville näytetään videota korispelistä ja heidän pitää laskea kuinka monta heittoa he näkevät. Kesken pelin gorillaksi pukeutunut ihminen kävelee kentän läpi. testin lopussa havaitaan, että puolet ihmisistä on niin keskittynyt laskemaan heittoja, etteivät he edes nähneet gorillaa.)

Gorillataktiikka on hallitukselle hyvä kikka siirtää huomio pois tietyistä asioista --- ettei kukaan vaan huomaisi kysyä: mitä hallitus tai työnantajat ovat tehneet työllisyyden parantamiseksi?

Vierailija
40/67 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän nuo aktiivimallin työtuntien työtulot sitten otetaan huomioon työttömän tuissa? Varmaan työkkäri ja Kela luokittelevat sitten joko työllistyneeksi tai liikaa tienaavaksi ja karenssi napsahtaa.

Että on taas poliitikot aivan helvetin järkevän systeemin työttömien "aktivoimiseksi" keksineet.

Päiväraha muuttuu sovitelluksi, asumistuki lasketaan uusiksi(koska toistuva työ) ja päiväraha päätöstä odotat palkkalaskelman tuloon asti plus muutaman käsittely päivän.

Asumistuen laskemiseen käytetään laskennallista tuloa jolla ei ole mitään tekemistä todellisten tulojen kanssa.

Olen niin monta kertaa yrittänyt tehdä näitä pätkätöitä ja joka kerran helvetinmoisen byrokratian jälkeen jäänyt kuitenkin miinukselle, että nyt ajattelin vaan ottaa sanktiot vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi