Lue keskustelun säännöt.
suomea opiskelleet, hjälp!
11.04.2006 |
Lause: matka oli lahja.
Onko lahja objekti vai advli? Ja miksi?
Kommentit (5)
mutta ei kai se objekti voi olla, kun verbinä on olla. Eikö se ole predikatiivi?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
kiitos! Niin tietysti.. Unohdan aina predikatiivin...
-ap-
Vierailija:
Lause: matka oli lahja.
Onko lahja objekti vai advli? Ja miksi?
T. 2 (pääaine yliopistossa suomen kieli,ammatti äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, aineenhallinta siis varsin heikko... voi minua!)
Kertoo jotain subjektista olla-verbin välityksellä.