Mitä lisäisit jouluruokiimme?
Imelletty perunalaatikko
Porkkanalaatikko
Lanttulaatikko
Bataattilaatikko
Lihaton makaroonilaatikko (juu se kuuluu tuon karjalanpaistin kaveriksi tapanina, olenhan Pohjois-Karjalasta)
Viljapossun kinkku
Savukalkkunaa
Karjalanpaistia
+kermainen kastike
Loimulohta
Graavia lohta
Sitruunasmetanasilliä
Rosolli ja v.punainen kastike
Rypälesalaatti
Lohitahnaleipäset (rukiista leipäset)
Juustotarjotin
Suklaita, pipareita, torttuja, karpalojäädyke, marjamarmeladeja.
Itse miettinyt jonkin kuivakakun tekemistä valmiiksi pakkaseen, suosituksia?
Muuta, mitä?
Kommentit (50)
Meille tulee suht samanlainen kattaus, loimulohen tilalle itse savustettu ja graavilohen tilalle graavisiika ja tietty ne karjalanpiirakat, jotka tuolla lisäyksenä mainitsit.
Itse teen englantilaisen hedelmäkakun ja vadelmakakun hedelmäkakun ohjeilla, säilyvät ja mehustuvat hyvin jääkaapissa jouluksi.
Meillä on aikamoinen sakki syöjiä ja kaikki ei tietenkään syö kaikkia tarjottavia, joten on ihan kiva olla monenlaista tarjottavaa.
Mädit ja äyriäiset lisukkeineen meillä syödään sitten uutena vuotena.
Mmmm, täällä tuoksuu selkeästi tuloillaan oleva ihana marttyyrijoulu. Sellainen "minä näin niin paljon vaivaa, tein kaiken itse, miksi tämä ja tuo herkku ei muka kelpaa, miksi ei voida syödä kaikki yhdessä, se ja se ei tuonut edes joulukukkaa tuliaisiksi, yhyy ja itkuparku ja ensi jouluna en kyllä..."
Jotain HYVÄÄ mitä voi syödä 😂 Söisin tosta listasta porkkana- ja bataatti- ja makaronilaatikkoa, salaattia ja niitä karjalanpiirakoita. Jee. Hyvää joulua. Niin ja juustoja.
Lisäisin raikkaan vihreän salaatin.
Ei joulu tule ilman siianmätiä ja kirjolohen mädistä tehtyä mätimoussea. Lisäksi pitää olla keitettyjä perunoita. Myös saariston marinoidut silakat ovat must. Ikinä en söisi jouluna kuivakakkuja, bataattia, karjalanpaistia, tai -piirakoita tai makaronia. Nehän ovat arkiruokaa.
Ehkä maksapalleroita koristeeksi vielä.
Jättiravut ja hummeripatee. Meillä on paljon kalaruokia jouluna.
Hirveä määrä lihaa, yleensä joulupöydässä on kinkku, mutta tuossa on vielä kalkkuna ja karjalanpaisti. Korvaisin osan esim. jollain muulla kalalla kuin lohella.
Millainen jengi on syömässä ap: tarjoiluja? Teetkö itse kaiken vai tuoko vieraat jotain?
onko liha-makaronilaatikkoa kanssa, 200g per ruokailija?