Mitä lisäisit jouluruokiimme?
Imelletty perunalaatikko
Porkkanalaatikko
Lanttulaatikko
Bataattilaatikko
Lihaton makaroonilaatikko (juu se kuuluu tuon karjalanpaistin kaveriksi tapanina, olenhan Pohjois-Karjalasta)
Viljapossun kinkku
Savukalkkunaa
Karjalanpaistia
+kermainen kastike
Loimulohta
Graavia lohta
Sitruunasmetanasilliä
Rosolli ja v.punainen kastike
Rypälesalaatti
Lohitahnaleipäset (rukiista leipäset)
Juustotarjotin
Suklaita, pipareita, torttuja, karpalojäädyke, marjamarmeladeja.
Itse miettinyt jonkin kuivakakun tekemistä valmiiksi pakkaseen, suosituksia?
Muuta, mitä?
Kommentit (50)
Mielestäni hyvää menu. Ehkä karsisin laatikoista. Ei kai kukaan jaksa enempää syödä.
Laatikot menee kyllä, lanttua en montaa looraa tehnyt, mutta kaikki muut on suosikkeja. Tuon karjalanpaistin kanssa ehkä vielä keitinperunat..
ap
Itse tein viime jouluna sellaisia pieniä maustekakkuja ja päälle ohuesti valutin sokerikuorrutetta ja lumihiutaleen mutoisia nonparelleja. Saivat sekä ulkomuoto että maku paljon kehuja, ei jäänyt murukaan syömättä. :) (Tosin leivoin ne edeltävänä yönä, en tiedä miten pakastus vaikuttaa. Helppoja ja nopeita olivat kyllä tehdä.)
Keitetyt perunat ja sienisalaatti sekä keitetyt kananmunan puolikkaat ja niihin jotain hyvää lohi- tai katkaraputahnaa. Nämä siis meillä vakiona joulupöydässä sellaisia mitä sinun listassa en huomannut.
Piimäkakku on oma suosikkini, voi pakastaa. Itse lisäisi siikaa (graavi tai savu).
Keitettyjä perunoita, kalan kanssa hyviä.
Ja sitten mä lisäisin itseni teille syömään. Ikävä tuota lapsuuden mummolajoulun makaronilaatikkoa. :)
Suklaakakku. Raikkaita ja tuoreita kasviksia, joko dipattavaksi juustopöytään tai salaatiksi. Dippejä.
Alkupaloihin lohelle tuoresuolaisen lohen kastike, sinappisilakat, maksapasteija, vasikanlihahyytelö, mäti (+ smetana ja sipuli). Joululimppua tai saaristolaisleipää, sinappia.
Hitsi, unohdin sienisalaatin, se pitikin tuossa listassani olla. Se on ns must:)
Karjalanpiirakat ovat Joensuulaisen leipomon antimia, niitä on aamupalalla joulupäivänä/tapanina. Aattoaamupäivänä riisipuuro mantelilla.
Ap
Joululimppu toki onkin jo. Onkohan minulla alkava muistisairaus, unohtelen nykyisin asioita..tai sitten ylikuormitusta.
Silakat ei tipu kellekään.
Ap
Bataattilaatikko pois joulun ruokalistalta.
Tulee tyhjä olo sitä helpommin mitä enemmän menee yliyrittämisen puolelle.
Kaapissa olisi avaamattomat aiemmin syksyllä ostetut purkit viikunahilloa ja kirsikkahilloa. Viikuna juustojen kanssa, mutta entäpä kirsikka?
Ap
Sienisalaatista meinasin just muistuttaa :D
Miksi kaikki kala lohta? Graavikalaksi siika?
Suolaa