Miksi miehet väittävät naisten olevan kiukkusia verikekkerien aikaan?
Itse olen vähiten vihanen menkkojen aikaan, voisin nukkua 24h putkeen.
Ei sillon kiinnosta agressio ja viha, vaan uni.
Kommentit (24)
Jotkut naisethan ovat menkkojen aikana kiukkuisia ja jostain syystä sitä on alettu yleistää, että niin on kaikkien naisten kohdalla. Itse en tunne yhtään naista, joka olisi sanonut menkkojen vaikuttavan mielialaan, enkä ole kenenkään kohdalla sellaista huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma, en mä silloin kiukkua. Enemmän tuo väite on miesten naisiin kohdistamaa vähättelyä.
Näinhän se on, naisten alentamista, jos nainen on vihanen ja näyttää sen, asiasta voi tehdä vitsin ja laittaa menkkojen piikkiin.
Ajatelkaa miehille menkat, nehän olisivat ihan paniikissa, IIK VERTA.
Verikekkerit, paras ja karmein sana kuvaamaan yhtä aikaa! =D
Mutta siksi he luulevat, kun ovat kuulleet käsitteen PMS-oireet, ja luulevat, että se kärsitään kuukautisten aikana. Yleisimminhän noista mielialanvaihteluista, kärttyisyydestä jne. kärsitään 3-6 vrk ENNEN kuukautisia, silloin se hormonimyrsky on päällä. Menkkojen aikaan on (yleensä) jo rauhallista.
Koska jotkut naiset itse käyttävät sitä tekosyynä, että voiva olla kusipäitä oikein luvan kanssa.
Muutamilla on PMS, mut se oireilu on ohi jo tuossa vaiheessa.
Kuukautisten aikana ei kyllä kiukuta, mutta ennen niitä kiukuttaa. Itse en vaivaudu seuraamaan kiertoani, mutta mieheni tietää aina milloin kuukautiseni ovat tulossa. Olen huomattavasti lyhytpinnaisempi silloin.
Jos sattuu parikin päivää putkeen, ehkä naisen huomio keskittyy eniten kipuun ja lepoon ja vähemmän mieheen. Mies ehkä ottaa sen jotenkin henkilökohtaisesti.
No kyllä naiset sitä lähinnä itse käyttävät syynä/tekosyynä. Lähinnä tosiaan PMS joka on siis ennen itse juhlia.
Näissä sukupulijutuissa on tyypillistä yleistää itseään koskemaan kaikkia (en minä ainakaan) ja sitten yleistää miehet sekä käsitellä asiaa juuri sopivasti hieman asian vierestä. Tuo on se kaava.
sellanen urbaani legenda, täyttä puppua tietenkin. mitäs miehet verikekkereistä tietäsivät.
Ehkä miehet itse on niin kiukkunsa lumoissa, kun eivät pääse kyntämään muutamaan päivään, että kaikki heidän ympärilläänkin näyttää olevan vihaisia, vaikka eivät olekaan. Ehkä tämä selittää asian. Muuten sitä osaa selittää. Ainahan sitä toista syytetään, kun itsessä on 2vika".
PMS = premenstruaalioireyhtymä, eli ennen menstruaalia eli menkkoja ilmenevä lyhytpinnaisuus. En sinänsä ihmettele jos ei miehille faktat ole niin tuttuja, luuleehan moni nainenkin että PMS kärsitään kuukautisten aikaan.
Itselläni se ilmenee lähinnä jonkunlaisena alakulona, mikään ei innosta eikä tunnu miltään (ei edes vituta). Helpottaa heti kun tajuaa, että onkin tosiaan menkat alkamassa pian. Silloin ei tarvitse velloa siinä mielialassa tai anna sille sen suurempaa painoarvoa.
Noin viikko ennen menkkoja, mulle ei vittuilla. Seuraukset voivat olla katastrofaaliset! Menkkojen aikana jo tasoittuu, eikä hormoonit heitä enää niin pahasti volttia.
Syön lääkärin luvan kanssa pillerilevyt putkeen niin loppu se väsynyt aneemisuus mitä verikekkerit aiheutti. Jaksaa koulussakin paremmin kun pysyy energia- ja vitamiinitasot tasaisina.
Itse asiassa pms eli pre-menstruaalinen oireyhtymä eli ennen menkoja viikko tai pari on normaalisti se kiukku ja viha. Sitten helpottaa kun ne vihdoin alkaa eli tulivuori purkautuu....
Itse sairastan ihan oikeasti PMS:ää ja ne pahimmat oireet ovat juuri 2-10 pv ennen verenvuodon alkua. Silloin osaan kuitenkin hillitä itseni, vaikka itkettäisi tai ärsyttäisi. Menkkojen aikaan olen sitten niin särkylääkepöllyissä, ettei mikään vituta. Väsymys on kuitenkin ihan tuttua sen vuodon aikaan. Vituttaa myös ne, jotka käyttävät kuukautisia vain tekosyynä karjua ja raivota kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehet itse on niin kiukkunsa lumoissa, kun eivät pääse kyntämään muutamaan päivään, että kaikki heidän ympärilläänkin näyttää olevan vihaisia, vaikka eivät olekaan. Ehkä tämä selittää asian. Muuten sitä osaa selittää. Ainahan sitä toista syytetään, kun itsessä on 2vika".
Tämä tuli mullakin mieleen. Muehet heijastavat oman ärtymyksensä naisen ärtymykseksi.
Olin ihan hoomoilasena kerran, kun mies alkoi valittaa, ettei ole saanut seksiä moneen päivään. Mulla oli kuukautiset ja hän itse ei suostu seksiin silloin. Minä taas olen monesti pyytänyt seksiä kuukautistenkin aikana, mutta hän ehdottomasti kieltäytyy.
Tällä miehen logiikalla minä olin siis se, joka pihtasin seksiä, vaikka todellisuudessa hän itse ei siihen silloin suostu, vaikka minä haluaisin.
sotanorsu kirjoitti:
Noin viikko ennen menkkoja, mulle ei vittuilla. Seuraukset voivat olla katastrofaaliset! Menkkojen aikana jo tasoittuu, eikä hormoonit heitä enää niin pahasti volttia.
Niin ja tästä sitten syytetään miehiä.
Sama homma, en mä silloin kiukkua. Enemmän tuo väite on miesten naisiin kohdistamaa vähättelyä.