Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen alkoholipolitiikka on vanhanaikaista - Ei nuoret enää kisko kaljaa

Vierailija
14.12.2017 |

Vaan ovat siirtyneet eurooppalaiseen malliin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ne pelaa pleikkaa ja vetää huumeita. Muuta ne ei juuri teekkään.

Vierailija
22/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on vanhanaikaista ja miten korjaisit sitä? Kyllä nuoret edelleen kiskovat kaljaa ja aika moni kiskoo sitä liikaa toisinaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen aina alkoa saanut tarpeen mukaan. Jokaisessa pikkukylässä on Alko. Sieltä vaan hakee. Mikä ongelma?

Ongelma on Alko. Täysin turha välikäsi. Kaikki viinat vaan markettiin. Darwin hoitaa juopot pois, ensimmäisen tilastopiikin jälkeen normalisoituu.

Vierailija
24/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen aina alkoa saanut tarpeen mukaan. Jokaisessa pikkukylässä on Alko. Sieltä vaan hakee. Mikä ongelma?

Ongelma on Alko. Täysin turha välikäsi. Kaikki viinat vaan markettiin. Darwin hoitaa juopot pois, ensimmäisen tilastopiikin jälkeen normalisoituu.

Menisikin noin. Juoppojen määrä ei ole vakia, vaan parempi saatavuus ja halvempi hinta keikauttavat entistä useamman kohtuukäytön rajoilla keikkuvan kallistumisen sinne ongelmakäytön puolelle. Näin ollen ne vanhat juopot saattavat hoitua pois, mutta niiden tilalle juodaan uusia.

Vierailija
25/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät ole kauaa nuorina ja alkaa maistumaan, faktaa. 

Näin se menee oikeassa elämässä. Blossi ei enää maistu vanhempana vaikka se nyt hassulta kuulostaisikin.

Kyllähän se näin vanhempanakin (35 v.) maistuu. Mieluummin sauhua kuin masennusta aiheuttavaa alkoholia.

Vierailija
26/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisikin noin. Juoppojen määrä ei ole vakia, vaan parempi saatavuus ja halvempi hinta keikauttavat entistä useamman kohtuukäytön rajoilla keikkuvan kallistumisen sinne ongelmakäytön puolelle. Näin ollen ne vanhat juopot saattavat hoitua pois, mutta niiden tilalle juodaan uusia.

Juopot kyllä viinansa saa, vaikka kiljua keittämällä. Mutta keitä juopot kiinnostaa? Parempihan se kaikille olisi, että kuolisivat nopeammin pois.

Vierailija
27/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät ole kauaa nuorina ja alkaa maistumaan, faktaa. 

Näin se menee oikeassa elämässä. Blossi ei enää maistu vanhempana vaikka se nyt hassulta kuulostaisikin.

Kyllähän se näin vanhempanakin (35 v.) maistuu. Mieluummin sauhua kuin masennusta aiheuttavaa alkoholia.

Jep savut on paljon parempi päihde. (46v) Alkoholista tulee niin järkyttävä krapulakin.

Vierailija
28/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole, vieläkin ne tuolla ajaa ”p*llurallia” ja kittaa kaljaa.

Vierailija
29/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juopot kyllä viinansa saa, vaikka kiljua keittämällä. Mutta keitä juopot kiinnostaa? Parempihan se kaikille olisi, että kuolisivat nopeammin pois.

Ei ihmisten alkoholinkäyttö jakaannu "rapajuoppoihin" ja "kohtuukäyttäjiin", vaan se jakauma on liukuva asteikko tietysti toisesta äärimmäisyydestä toiseen äärimmäisyyteen.

Monilla työssäkäyvilläkin "kunnon kansalaisilla" on alkoholin kanssa ongelmia. Ja monilla yksilöillä ongelmat kehittyvät ajan myötä pahempaan (tai joskus myös parempaan) suuntaan.

Mitä parempi saatavuus ja mitä halvempi hinta, nämä kaksi asiaa vaikuttavat eniten siihen jakaumaan.

Vierailija
30/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole, vieläkin ne tuolla ajaa ”p*llurallia” ja kittaa kaljaa.

Osa nuorista kittaa kaljaa niin kuin aiemmatkin sukupolvet. Sitten on jotain tietokonenörttejä, jotka ei juo välttämättä ollenkaan.

Vierailija
31/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisten alkoholinkäyttö jakaannu "rapajuoppoihin" ja "kohtuukäyttäjiin", vaan se jakauma on liukuva asteikko tietysti toisesta äärimmäisyydestä toiseen äärimmäisyyteen.

Monilla työssäkäyvilläkin "kunnon kansalaisilla" on alkoholin kanssa ongelmia. Ja monilla yksilöillä ongelmat kehittyvät ajan myötä pahempaan (tai joskus myös parempaan) suuntaan.

Mitä parempi saatavuus ja mitä halvempi hinta, nämä kaksi asiaa vaikuttavat eniten siihen jakaumaan.

Pekkako se siellä tuijottaa tilastoja.

Vierailija
32/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurunorttia ja kiljua niille menee. Ainakin kahdeksasluokkalaisille.

Vierailija
33/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on marginaalinen ryhmä nuoria joka keskikuraa kiskoo.

Vierailija
34/34 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-9830261

"Ensin hyvät uutiset: entistä useampi nuori on täysin raitis. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen toteuttaman kouluterveyskyselyn mukaan yli 60 prosenttia 8.- ja 9.-luokkalaisista ei käytä alkoholia.

Lukiolaisista raittiita on 35 prosenttia ja ammattiin opiskelevista 26 prosenttia. Lisäksi alkoholia käyttävien nuorten humalahakuinen juominen on vähentynyt."

Alkoholinkäyttö on vähentynyt, eikä tätä faktaa muuta se, että joku näkee joitakin nuoria juomassa kaljaa. Kukaan ei ole väittänyt, että nuoret eivät enää juo ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme