Tuntemattoman miehen outo käytös - tulkitkaa
Kävelin eilen Helsingin keskustassa, kun tuntematon mies pysäytti minut ja pyysi soittamaan puhelimeensa, joka oli kadonnut. Soitin, mutta hälytysääntä ei kuulunut. Mies pyysi minua kävelemään kulman taakse, koska epäili puhelimensa tippuneen siellä. Ihmettelin ääneen, että miten hän tuli pyörällä juuri äsken eri suunnasta. Mielestäni soitto keskustan melussa maahan pudonneeseen puhelimeen ei auta mitään. Tuskin puhelin oli enää edes kunnossa, jos oli maahan pudonnutkin. Oli nimittäin 5 senttiä sohjoa maassa. Mitä puhelimella soittaminen auttaa muutenkaan, vaikka puhelin olisikin taskussa jossakin. Kyllähän sen nyt omasta taskustaan soittamattakin löytäisi. Laukkua hänellä ei ollut. Puhui lähes sujuvaa englantia. Mietin, että mikähän juttu se oikein oli. Miten tulkitsette?
Kommentit (10)
Halusi sun nron ja sai sen tai soitit johonkin maksulliseen numeroon.
Mulle teki eräs muikkeli saman kun heräsi kämpiltäni baarin jälkeen aamulla ja väitti että puhelin oli hukassa. En tiedä odottiko mun sitten ottavan yhteyttä, kun ei hänestäkään enää mitään kuulunut. Vai oliko peräti puhelin oikeasti hukassa.
Achmed halusi sun numeron, että voi ottaa selvää missä asut ja tulla joukolla sua parruttamaan joka koloon.
Luemme loput lehdistä.
Yritti houkutella paikkaan, jossa ei ollut silminnäkijöitä.
Lähetin numerotiedustelun, mutta ei antanut tuloksia. Oli 046 alkuinen numero. Jos on prepaid, niin voiko puhelu olla maksullinen? Ja voiko mennä mitään maksua, kun puheluun ei vastattu?
Vierailija kirjoitti:
Yritti houkutella paikkaan, jossa ei ollut silminnäkijöitä.
Tämä tapahtui ihan siinä Vepsäläisen kulmalla ja populaa oli joka suunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle teki eräs muikkeli saman kun heräsi kämpiltäni baarin jälkeen aamulla ja väitti että puhelin oli hukassa. En tiedä odottiko mun sitten ottavan yhteyttä, kun ei hänestäkään enää mitään kuulunut. Vai oliko peräti puhelin oikeasti hukassa.
Sama läppä mulla, mutta muijalle nolo sellanen. Aamulla bööna veteli housuja jalkaa ja ihmetteli mis sen luuuri on. Se oli takataskussa, mut oli unohtanu raukka laittaa äänettömälle. Ovelasti kalasteli numeroo ja oli siinä ihan hämillään muka. Ei siinä mitään vaihdoin puheenaihetta vaan ettei se hajoo siihen. Sit ku bööna lähti, niin estot päälle ja kädet ristiin ettei se ole piinaaja.
Jos kalasteli vain numeroa, niin miksi minun olisi pitänyt soittaa puhelimeen uudelleen kulman takana? Harmi, kun en tajunnut edes jäädä seuraamaan, että mihin mies lähti. Jäikö etsimään puhelintaan vai häipyikö muualle. Ja jos oli pudottanut sen siellä kulman takana, niin miksihän ei ollut siellä etsimässä sitä? Toivoiko sitten, että olisin etsinyt hänen kanssaan sitä puhelinta sieltä?
Eipä tule muuta mieleen kuin että syystä tai toisesta halusi sun puhelinnumeron. Näitä huijareita on moneen lähtöön eikä aina pidä niihin sortua.