Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40e ja pitäisi kuun loppuun saakka pärjätä - nyt ehdotuksia kehiin mitä ruokaa sinkulle.

Vierailija
13.12.2017 |

Nyt kävi vain näin, kaikki halpisvinkit ovat tervetulleita.

Gluteenitonta, eli makaronilla eläminen ei nyt tähän hätään käy.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö jouluna jossain muualla? Miten vietät joulunpyhät?

Ei ole perhettä, sukulaisia tai tuttavia. Ankea joulu tulossa, mutta ohi menee sekin kuten muutkin juhlapyhät.

Kiitoksia asiallisista vastauksista itse kysymykseen ja keskustelun aiheeseen liittyen, lisää saa tulla. Ei taas riidellä toistemme paremmuudesta rahatilanteen perusteella.

AP

Kai nyt joku taho on mistä voisit edes joulua ajatellen saada jotain avustusta? On niin paljon erilaisia keräyksiä näin joulun alla. Vai onko ne kaikki vain lapsiperheille? Tietääkö kukaan?

Vierailija
62/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole perhettä, sukulaisia tai tuttavia. Ankea joulu tulossa, mutta ohi menee sekin kuten muutkin juhlapyhät.

Kiitoksia asiallisista vastauksista itse kysymykseen ja keskustelun aiheeseen liittyen, lisää saa tulla. Ei taas riidellä toistemme paremmuudesta rahatilanteen perusteella.

AP

Asutko Helsingissä? Hurstin joulujuhlaan kannattaa mennä, sieltä saa ilmaisen jouluaterian! Jos taas asut Helsingin ulkopuolella, kannattaa kysellä eri seurankutien järjestämiä juhlia, ei tarvitse kuulua kirkkoon osallistuakseen. Lisäksi joka tapauksessa kannattaisi ottaa yhteyttä kirkkojen diakoniatyöhön!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko riisipuuroa ja siihen margariinia reilusti, toinen viikko lanttu-, punajuuri- ja perunalaatikoita. LIsukkeeksi makkaraa tai kananmunaa, jouluna jotain leikkelettä tai kinkkua. 20,-/viikko, 3,-/päivä.

Vierailija
64/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarvimakaroonia ja Euroshopper-ketshuppia päälle. Nam!

Vierailija
65/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on stadissa kontakti jonka kautta voisit dyykata lihat.

Vierailija
66/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Asutko Helsingissä? Hurstin joulujuhlaan kannattaa mennä, sieltä saa ilmaisen jouluaterian! Jos taas asut Helsingin ulkopuolella, kannattaa kysellä eri seurankutien järjestämiä juhlia, ei tarvitse kuulua kirkkoon osallistuakseen. Lisäksi joka tapauksessa kannattaisi ottaa yhteyttä kirkkojen diakoniatyöhön!

Joo ei tartte kuulua kirkkoon. Kirkkoon kuuluvat työttömät voi kustantaa ruuat. Ne samat työttömät joita  Sipilän hallitus kiusaa.

Menkää kaikki vaan syömään työttömän piikkiin, Mitä ujostelette.

Vierailija
67/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Joo ei tartte kuulua kirkkoon. Kirkkoon kuuluvat työttömät voi kustantaa ruuat. Ne samat työttömät joita  Sipilän hallitus kiusaa.

Kutsukaa Sipiläkin syömään kirkon tiloihin. Voin kustantaa tämänkin.

Vierailija
68/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minä olen maksanut kirkollisveroa yli 20 vuotta ja minusta Ap voi mennä syömään kirkon diakonian piikkiin minun verorahoillani. Aivan oikein, että kirkko auttaa hädänalaisia! Samoin ihan mielelläni maksan tuloveroja, jotta ap voi myös mennä Kelaan hakemaan hätätapauksessa toimeentulotukea. Sipilästä minäkään en pidä. 

Vierailija
69/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kutsukaa Sipiläkin syömään kirkon tiloihin. Voin kustantaa tämänkin.

Eikö näitä herroja ole käynytkin joskus rokalla Hurstin jonossa, tosin kutsuttuna. Olkaatten hyvät pässinpäät.

Vierailija
70/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleet,arkijuusto 1,25kg,kananmunat ja vaikka kahvia.

Vierailija
71/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin joulun kunniaksi ostaa vaikka lahjakortin sulle, mutta mistä tiedän kuka olet? N/M jne..

Vierailija
72/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaalia, terveellistä ja edullista. Hapankaalista laatikkoa tai sellaisenaan..

Vierailija
73/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla summalla pärjää ruhtinaallisesti. Ei mitään ongelmia. En viitsi ede tarkempia ohjeita laittaa kun on niin lelliä pärjätä.

Kuitenkin, hae nyt ensin jauhoja ja hiivaa kaupasta ja halvinta levitettä ja leivo viikon leivät. Siitä sitten pyörähdät kauppaan katselemaan kaalia, lanttua porkkaanaa, tähtää n.50c kilohintaan.

Broilerinkoipia 1,90 kilo ellei laputettuna löydy vielä halvemmalla. Juotavaa jos haluat niin kotikaljauute n. 1,6 e ja kilo sokeria  josta menee kaljaan n. 2dl. On sitten juomat jouluksi.

Kananmunia koita etsiä n. 2 e kilohintaan.

Kyllä se siitä.

Tuossa on oikeasti hyvä perusohje minunkin mielestäni. En ymmärrä alapeukkuja.

Leivän lisäksi jauhoista voi tehdä puuroa. Ja puuronloput sitten taikinaan. Kaali, lanttu, porkkana, punajuuri ja sipuli ovat tosi hyviä pohjia sekä keittoihin että pataruokiin. Ja halpoja.

Vierailija
74/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 300 e /kk ruokaan ja oon yksin elävä opiskelija. Osaankin hoitaa omat raha-asiani. Opintotukea en saa koska en ite päästäis itteeni tohon tilaan. Myöskään sossusta en saa.

Vierailija
75/84 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna on aika halpaa, osta isompi säkki, paistorasvaa ja sitten paistettuja perunoita joka päivä. Ja tietty makaronia myös, paista makaroniakin perunoiden kanssa.

Lihaan ei taida tuo 20e raha riittää jos sillä pitää vajaa 3 viikkoa pärjätä.

Iso paketti kananmunia, sitten paistinpannulle em. perunoiden ja makaronin kanssa.

Luulenpa että minusta ei olisi noin vähällä rahalla elämiseen ennemmin sitten yrittäsin hakea puuttuvat rahat jostain kuin väkisin tehdä ruoasta aivan surkeaa.

Tämä on se syy, miksi vähävaraisten kannattaa opetella pitämään kaapit ja ruokavarastot täynnä ruokaa, että ei tarvii sitten rahapulan takia olla ihan heti ekaksi kokonaan ruoatta.

Onpa tosi alentava kommentti. "Miksette köyhät vaan opettele ostamaan kaappiinne ruokaa varastoon" No olisko siks, että sitä ylimääräistä rahaa ei ole? Ei ole mitään varastoruokaan riittävää rahaa aina kaikilla. 

Syksyllä olisi täytynyt myös hamstrata kaiken varalle ilmaiset sienet ja marjat metsistä sekä panttipullot festareilta ja puistoista!

Tuo pätemään rynnännyt mamma ehdotteli gluteenittomalle vielä makaroniakin, vaikka AP nimenomaan sanoi ettei makaroni käy. Kolme lausetta otsikko mukaan laskettuna, mutta loppuun ei silti jakseta lukea :D

Vierailija
76/84 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

linssikeitto

Vierailija
77/84 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikeitto ja nakkeja sekaan, nam.

Vierailija
78/84 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee 300 e /kk ruokaan ja oon yksin elävä opiskelija. Osaankin hoitaa omat raha-asiani. Opintotukea en saa koska en ite päästäis itteeni tohon tilaan. Myöskään sossusta en saa.

Hienoa että sinulla ei ole äkillisiä laskuja tai vastaavia maksettavana eräpäivään saakka. Ruoathan voi maksaa milloin lystää mennä kauppaan.

Vierailija
79/84 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ kikherneet, pavut ja linssit ovat edullisia

+ kananmunat

+ perunat,juurekset esim. punajuuret ja porkkanat uunissa ja kaali on kanssa halpaa

+ jauheliha ja kanankoivet

+ itse leivottu leipä jos sinulla on siis gluteenittomia jauhoja vielä kaapissa

Vierailija
80/84 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastasalaatti. Makaronia, kinkkusuikaleita,herne maissi paprikaa. Ja majoneesia tms kastike. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme