Ero kävi niin nopeasti ja yhtä äkkiä mies olikin uudessa suhteessa
Meillä tuli ero todella, todella riitaisassa tilanteessa. Se vihan määrä mitä tunsimme toisiamme kohtaan, oli sanoinkuvaamatonta. Taustalla miehen burnout, jonka seurauksena hän hairahti pettämään minua. Meidän viimeiset vuodet olivat yhtä selviytymistä: rahaongelmia, kummankin rankat opiskelut, minun sairauteni ja pienen lapsen hoito. Sitten kun olisimme selvinneet tuosta, niin kaikki romahti. Nyt jälkeenpäin on alkanut harmittaa, koska meidän välillä oli todella rakkautta. Meillä oli aina paljon keskusteluja, hyvää ja intohimoista seksiä sekä paljon läheisyyttä. Mielestämme olimme aitoja. Mutta jossain vaiheessa kaikki oli vain liikaa.
Nyt harmittaa, koska kaikki on peruuttamatonta. Mies meni heti eromme jälkeen uuteen suhteeseen ja heidän suhde on todella lähtenyt hurjalla vauhdilla käyntiin. Alkuun olin vihainen tästä, mutta nykyään olen onnellinen eksäni puolesta. Se, että olen eksäni puoelsta onnellinen, on varmin merkki siitä, että rakkauteni häntä kohtaan on ollut aitoa. Olen miettinyt, että eikö mieheni sitten rakastanut minua? Olisikohan osannut näytellä ne kaikki kauniit tunteet minua kohtaan?
Jos saisin mahdollisuuden, yrittäisin vielä uudelleen. Mutta en uskalla enää ottaa asiaa puheeksi, koska pelkään torjutuksi tulemista.
Miten tällaisesta tilanteesta pääsee eteenpäin? Jotenkin olo on seesteinen ja onnellinen tällä hetkellä. Vihat on vihattu ja surut surtu. Mutta yksi iso kysymys on jäänyt.
Kommentit (40)
Laastarisuhde ku heti sun jälkeen pokas uuden.
Oikeasti uskot, että koska olet eksäsi puolesta onnellinen, se todistaa, että rakkautesi oli aitoa? Ja koska eksällä on jo uusi nainen, hän vain teeskenteli rakastavansa? Ja haluaisit hänet takaisin, mutta pelkäät pakkeja? Kuulostaa siltä, että olet aidosti onnellinen eksäsi puolesta, joo.
Onko uusi nainen nuorempi ja hoikempi?
Jos on, niin onneksi jätit sen sian!
Tsemppiä! Ja laihduta!
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti uskot, että koska olet eksäsi puolesta onnellinen, se todistaa, että rakkautesi oli aitoa? Ja koska eksällä on jo uusi nainen, hän vain teeskenteli rakastavansa? Ja haluaisit hänet takaisin, mutta pelkäät pakkeja? Kuulostaa siltä, että olet aidosti onnellinen eksäsi puolesta, joo.
En ihan ymmärtänyt mitä haluat viestilläsi sanoa?
Kyllä, olen onnellinen eksäni puolesta - jos hän siis todella on onnellinen. Minä rakastan eksääni ja olen siitä ylpeä. Minulla on kyky rakastaa. Mutta sille en voi mitään, jos eksäni ei rakasta enää minua.
aP
Vierailija kirjoitti:
Onko uusi nainen nuorempi ja hoikempi?
Jos on, niin onneksi jätit sen sian!
Tsemppiä! Ja laihduta!
No ei ole nuorempi. Minulla ei ole tarvetta laihduttaa :D
Voisiko eksäsi suhde olla laastari? Onko hän toipunut burnoutistaan ja sen seurauksista siten, että uusi suhde on terveellä pohjalla.
Sinä vaikutat olevan lämmin ihminen ja sinut itsesi kanssa. Ehkä eksäsi ei ole asian käsittelyssä yhtä järkevä? Itseäni aina epäilyttää nuo hurjaa vauhtia etenevät eron jälkeiset uudet suhteet.
Silti, vaikka mies olisi onnellisesti uudessa suhteessa, en usko ettei hän olisi sinua rakastanut aidosti. En sen perusteella miten kauniisti kuvasti jopa suhteenne huonoja hetkiä ☺
Vierailija kirjoitti:
Voisiko eksäsi suhde olla laastari? Onko hän toipunut burnoutistaan ja sen seurauksista siten, että uusi suhde on terveellä pohjalla.
Sinä vaikutat olevan lämmin ihminen ja sinut itsesi kanssa. Ehkä eksäsi ei ole asian käsittelyssä yhtä järkevä? Itseäni aina epäilyttää nuo hurjaa vauhtia etenevät eron jälkeiset uudet suhteet.
Silti, vaikka mies olisi onnellisesti uudessa suhteessa, en usko ettei hän olisi sinua rakastanut aidosti. En sen perusteella miten kauniisti kuvasti jopa suhteenne huonoja hetkiä ☺
Kiitos viestistäsi. Minuakin ihmetyttää miehen nopea eteneminen. Ex-miehestäni en olisi koskaan uskonut. Jollakin tavalla tiedän naisen ja minusta hän ei kyllä ole ex-miehelleni sopiva kumppani. Mutta toisaalta, en voi tietää. Ehkä eksä on löytänyt itsensä ja minä en tuntenut häntä? Toisaalta mietin, missä välissä hän olisi sen tehnyt, kun heti erottuamme ajautui tuohon suhteeseen. Uskon juurikin niin, että eksä ei ole vielä järkeillyt koko tilannetta. Luulen, että hän ei näe kokonaisuutta samalla tavalla kuin minä. Varmasti vielä jossain vaiheessa tulee näkemään.
ap
"Hairahti pettämään". Vähän kuulostaa epäkypsältä mieheltä jos pettää ja selittelee sitä burnoutilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon juurikin niin, että eksä ei ole vielä järkeillyt koko tilannetta. Luulen, että hän ei näe kokonaisuutta samalla tavalla kuin minä. Varmasti vielä jossain vaiheessa tulee näkemään.
ap
Ja mitä sitten? Miksi hänen pitäisi joskus nähdä kokonaisuus samanlaisena kuin sinä? Nähköön hän sen omanlaisenaan, mitä se sitten onkin. Väitit, että vihat ja surut on tehty, mutta epäilen vahvasti, olet niin kiinni vielä eksässä. Eli varaudu, että fiiliksesi tulevat muuttumaan, eikä siinä ole mitään väärää.
Usein niillä on uusi jo valmiiksi katsottuna.
Minä salamarakastuin heti eron jälkeen ja uusi suhteeni eteni kovaa vauhtia. Lopulta tajusin, että se oli vain tapani kieltäytyä käsittelemästä eroani. Uusi suhde meni poikki ja loukkasin hyvää miestä 😳
Eksäni rakensi elämää rauhassa eromme jälkeen ja on nyt onnellisesti naimisissa. Nykyään osaan jo olla vilpittömästi onnellinen hänen puolestaan. Olen myös oppinut paljon itsestäni.
Eron jälkeen kannattaa ihan oikeasti vetää hetki henkeä, ennen kuin ryntää uuteen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon juurikin niin, että eksä ei ole vielä järkeillyt koko tilannetta. Luulen, että hän ei näe kokonaisuutta samalla tavalla kuin minä. Varmasti vielä jossain vaiheessa tulee näkemään.
ap
Ja mitä sitten? Miksi hänen pitäisi joskus nähdä kokonaisuus samanlaisena kuin sinä? Nähköön hän sen omanlaisenaan, mitä se sitten onkin. Väitit, että vihat ja surut on tehty, mutta epäilen vahvasti, olet niin kiinni vielä eksässä. Eli varaudu, että fiiliksesi tulevat muuttumaan, eikä siinä ole mitään väärää.
Niin, en nyt varsinaisesti ole sanonut, että eksän pitäisi nähdä asiat samanlaisena kuin minä näen..
Kyllä uskon, että vihat ja surut on nyt ohi. Ne tunteet on saavuttaneet huippunsa ja niiden avulla olen tajunnut tilanteen. Tottakai elämässä tulee varmasti vielä monenlaisia tunteita, mutta en usko, että eromme takia enää ainakaan vihaan.
Ihminen pettää jos siihen on mahdollisuus, halut heräävät eikä tunne sitä vääräksi. Kaikki muu on selittelyä. Ei se kaipaa mitään burnoutia tai huonoa parisuhdetta mutta pettämisen jälkeen ihminen voi huomata ettei nykyinen suhde anna enää tarpeeksi ja tekee kaikkensa tuhotakseen sen mitä jäljellä vielä on. Älä siis turhaan haikaile eksäsi perään. Ei hän sinua enää ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pettää jos siihen on mahdollisuus, halut heräävät eikä tunne sitä vääräksi. Kaikki muu on selittelyä. Ei se kaipaa mitään burnoutia tai huonoa parisuhdetta mutta pettämisen jälkeen ihminen voi huomata ettei nykyinen suhde anna enää tarpeeksi ja tekee kaikkensa tuhotakseen sen mitä jäljellä vielä on. Älä siis turhaan haikaile eksäsi perään. Ei hän sinua enää ajattele.
Aika mustavalkoista tekstiä henkilöltä, joka tietää tilanteen vain tämän keskustelun pohjalta.
Itse uskon, että asioilla on aina monta puolta.
Niin se menee, mies löytää uuden avioeron koeajalla ja nainen pohtii pitäisikö palata yhteen.
ei kuulosta että olisit toipunut erosta. Jos olisit miehesi puolesta oikeasti onnellinen, sinun ei edes tarvitsisi pohtia hänen suhdettaan.
Ei ero tarkoita etteikö olisi joskus rakastanut, varmasti paljonkin, kaikkia virheitä ei voi korjata ja se on opittava hyväksymään, jätä ex rauhaan ja lopeta hänestä ajatteleminen. Nyt on aika elää omaa elämää. Ei roikkua menneessä.
Olen kokenut tuollaisen loppuunpalamisen, ja suhteenkin, se suhde oli pakoa todellisuudesta. Kun pääni selvisi vähän, en tiennyt mitä ihmettä olin ajatellut. Kaduin koko suu suhdetta, ja olisin halunnut vanhan elämän takaisin.
Ei kypsää ei, olisin tarvinnut omaa terapiaa, mutta meidän vanha suhdekin olisi tarvinnut pariterapiaa.
Mun onneksi mies ei antanut periksi, vaan yritti mua takaisin. Me palattiin yhteen ja rakastuttiin uudelleen. Mentiin myöhemmin siihen pariterapiaankin, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut tuollaisen loppuunpalamisen, ja suhteenkin, se suhde oli pakoa todellisuudesta. Kun pääni selvisi vähän, en tiennyt mitä ihmettä olin ajatellut. Kaduin koko suu suhdetta, ja olisin halunnut vanhan elämän takaisin.
Ei kypsää ei, olisin tarvinnut omaa terapiaa, mutta meidän vanha suhdekin olisi tarvinnut pariterapiaa.Mun onneksi mies ei antanut periksi, vaan yritti mua takaisin. Me palattiin yhteen ja rakastuttiin uudelleen. Mentiin myöhemmin siihen pariterapiaankin, suosittelen.
Oliko tuo uusi suhde noepasti etenevä? Olitko ihastunut syvästi?
Vierailija kirjoitti:
ei kuulosta että olisit toipunut erosta. Jos olisit miehesi puolesta oikeasti onnellinen, sinun ei edes tarvitsisi pohtia hänen suhdettaan.
Ei ero tarkoita etteikö olisi joskus rakastanut, varmasti paljonkin, kaikkia virheitä ei voi korjata ja se on opittava hyväksymään, jätä ex rauhaan ja lopeta hänestä ajatteleminen. Nyt on aika elää omaa elämää. Ei roikkua menneessä.
ihmeellisiä neuvoja. En ymmärrä näitä.
ajatuksia?