Paras olut!
Täällä on ketju parhaista sipseistä. Mutta mikä onkaan paras olut?
Itse tykkään Saku:n Dublin-oluesta, jota saa ainakin Prismasta. Plussaa olisi vain se, että voisi ostaa myös pienemmän kuin 0,5l pullon.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus-Karhun ei ole - vieläkään - voittanutta saunan jälkeen!! Aaahhhh! : -)
Ihanko itse olet keksinyt, että saunaolut ja aah?!
Mitä välii, ääni Karhulle, Kaikki mitä kotiin kantaa, niin aina myös kummasti maistuu ja hupenee, sopii myös ruuan kanssa. On lisäksi Suomen myydyin olutbrandi v. 2016.
Nalle rules!
Vierailija kirjoitti:
Pirkka-olut tai Nobelaner. Paras hinta-laatusuhde ;)
Nobbesta tykkään kanssa, mutta Pirkka ei niinkään maistu. Hassua, miten jotkut sanovat ettei oluissa ole mitään eroja keskenään, ihan sama mitä juo. :D Kyllä niissä vain on ja eron ei tarvitse olla edes suuri ja sen huomaa!
markettioluista Fosters Barrel. Alko tavarasta uusin suosikkini vaalea lager GS Spaten München. tummista en tykkää lainkaan.
Kyllä se Karhu vaan parasta on. :)
Vertauspohjaa ei tietysti ole kuin muihin "markettikaljoihin", noita hienompia ja kalliimpia tulee tuskin koskaan ostettua. Jotakin suklaista, tummaa olutta joku Alkon työntekijä joskus suositteli, mutta viemäriin meni vaikka väkisin yritin alas saada (kallis kun oli). :D A Le Coq, Nobelaner ja Olvi (nimenomaan pullosta) ovat kanssa hyviä. Jos seurueessa olen enkä ole itse juomia valinnut, kyllä mulle muutkin kelpaa, mutta Karjalaa ja Koffia en kyllä helposti alas saa.
N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olut hyvän makuista? Käsi ylös, jos on.
Riippuu oluesta, esim. porter ja lager on aika eri tyyppisiä.
Joisitko kumpaakaan, jos niissä ei olisi alkoholia?
Luultavasti, jos pääsisit kertomaan, että Portter ja Lager? Minkä jälkeen Siwan kassa pitäisi sinua huomattavan sivistyneenä.
Alkoholitonta lageria juon joskus, porteria en holilla enkä ilman :) Eniten pidän lambiceista ja vehnäoluista.
Kummasta pidät enemmän, ko. oluista, vai siitä, että tuot esiin, että juot näitä oluita? Kumpi maistuu makeammalta?
:)
? Eikö tähän ketjuun ole soveliasta antaa muunlaista vastausta kuin joku suosituimmista peruoluista?
Ei yhtä tiettyä olutta voi sanoa parhaaksi. Kullekin oluelle on aikansa ja paikkansa. Vaihtelu virkistää. Nyt maistuu Heineken, Pilsner Urquel, Staropramen, Fullersin tuotanto. Kesällä kuluu vehnäoluita, markettilagerikin.
Kukko ale, sellainen punainen tölkki
Malmgårds Dinkel.
Pirkasta tuli mieleeni että niiden ameber ale on hyvää eikä hullumpaa myöskään punainen pirkka, mitta se sininen on kyllä tiskivettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään Saku:n Dublin-oluesta, jota saa ainakin Prismasta. Plussaa olisi vain se, että voisi ostaa myös pienemmän kuin 0,5l pullon.
Eihän noin laajaan kysymykseen voi yksiselitteistä vastausta antaa. Oluita ja oluttyylejä on valtavat määrät ja lisää tulee kokoajan. Mieltymykset vaihtelee tilanteiden mukaan. Esimerkiksi kylmänä talvi-iltana maistuu vahva belgiale (esim Chimay Blue) juustojen kera. Myös stoutti tai portteri on oikein sopiva talvi-iltojen fiilistelyjuoma. Saunajuomana tai helteisenä päivänä taas maistuu vehnäolut ja silloin lasiin laskeutuu vaikkapa raikas Weihenstephaner Hefeweissbier.
Jos nyt jotain merkeistä pitää sanoa, niin norjalainen Nøgne tekee kyllä kautta linjan todella laadukkaita oluita. Esimerkiksi Nøgnen Imperial Stout on kyllä todella maittava stoutti. Kun stouteista puhutaan, niin eihän tietenkään Plevnan stoutiakaan pidä unohtaa, todella maittava olut sekin.
Nøgne Ø Dark Horizon 1 edition oli kyllä ihan ykkönen!
Varmasti on laatujuoma, tosin on sillä kyllä aika rapsakka hintakin. Alkossa tilaustuotteena 30 euroa puolen litran puteli. Kyseessä siis 5th edition. Toi eka edition taisi olla markkinoilla joskus kymmenkunta vuotta sitten ja nyt siis menossa viides "tuotantokausi". Itse en ole vielä mitään Dark Horizonin tuotantoerää päässyt maistamaan. Pikkusen liian hinnakas tuote minulle. Lottovoittoa odotellessa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olut hyvän makuista? Käsi ylös, jos on.
Riippuu oluesta, esim. porter ja lager on aika eri tyyppisiä.
Joisitko kumpaakaan, jos niissä ei olisi alkoholia?
Luultavasti, jos pääsisit kertomaan, että Portter ja Lager? Minkä jälkeen Siwan kassa pitäisi sinua huomattavan sivistyneenä.
Alkoholitonta lageria juon joskus, porteria en holilla enkä ilman :) Eniten pidän lambiceista ja vehnäoluista.
Kummasta pidät enemmän, ko. oluista, vai siitä, että tuot esiin, että juot näitä oluita? Kumpi maistuu makeammalta?
:)
? Eikö tähän ketjuun ole soveliasta antaa muunlaista vastausta kuin joku suosituimmista peruoluista?
Voi ihan hyvin antaa tänne oman mielipiteensä. Eläköön makuasiat, joiden perusteella yksi tykkää Karhusta, toinen tuontioluista tai pienpanimoiden harvinaisemmista merkeistä. Jokuhan voi tämän perusteella löytää itselleen jopa uuden olutsuosikin?
Suukin alkaa jo lukiessa napsaa, joten eiköhän lähdetä porukalla livenä hiukka maistelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän noin laajaan kysymykseen voi yksiselitteistä vastausta antaa. Oluita ja oluttyylejä on valtavat määrät ja lisää tulee kokoajan. Mieltymykset vaihtelee tilanteiden mukaan. Esimerkiksi kylmänä talvi-iltana maistuu vahva belgiale (esim Chimay Blue) juustojen kera. Myös stoutti tai portteri on oikein sopiva talvi-iltojen fiilistelyjuoma. Saunajuomana tai helteisenä päivänä taas maistuu vehnäolut ja silloin lasiin laskeutuu vaikkapa raikas Weihenstephaner Hefeweissbier.
Jos nyt jotain merkeistä pitää sanoa, niin norjalainen Nøgne tekee kyllä kautta linjan todella laadukkaita oluita. Esimerkiksi Nøgnen Imperial Stout on kyllä todella maittava stoutti. Kun stouteista puhutaan, niin eihän tietenkään Plevnan stoutiakaan pidä unohtaa, todella maittava olut sekin.
Nøgne Ø Dark Horizon 1 edition oli kyllä ihan ykkönen!
Varmasti on laatujuoma, tosin on sillä kyllä aika rapsakka hintakin. Alkossa tilaustuotteena 30 euroa puolen litran puteli. Kyseessä siis 5th edition. Toi eka edition taisi olla markkinoilla joskus kymmenkunta vuotta sitten ja nyt siis menossa viides "tuotantokausi". Itse en ole vielä mitään Dark Horizonin tuotantoerää päässyt maistamaan. Pikkusen liian hinnakas tuote minulle. Lottovoittoa odotellessa :)
Joskus pitää repäistä ;) No, ei meilläkään ole ollut kuin 1 ja 2 editionit silloin kun tulivat myyntiin, muistaakseni silloin hinta ei ollut ihan noin korkea. Vannomaan en kyllä mene, aika kultaa muistot :D
kotimaisista bulkki-lagereista oma suosikki on Lapin kulta. Oikeastaan kaikki menee, paitsi koff 3, se on kamalaa litkua.
Schneider Weisse Tap 6 Unser Aventinus, mieluiten paikanpäällä Münchenissä nautittuna. Samalla panimolla muitakin hyviä.
Yrittäkää nyt edes vähän hyvät ihmiset..!
Parasta tällä hetkellä:
Vaalea olut: Pyynikin Mosaic Lager
Tumma olut: Pyynikin Ruby Jazz Ale
Jättäkää nyt ne karhut rauhaan! Ja juu, en ole töissä Pyynikillä! =)
Stallhagen.
Kovassa nousukiidossa tämä Ahvenanmaan lahja pienpanimoteollisuudelle.
Parhaiden maistamieni nimiä en muista vaikka ihan äskettäin niitä on Suomessa tullut kapakassa juotua :) Jaipuria tykkään tilata, mutta se on hieman hintavaa. Ylipäätän IPA-oluita suosin nykyään, koska olen niin kyllästynyt tavallisen lager-oluen makuun.
Yleensä lähikaupasta tarttuu perjantai-illan aloituspulloiksi Iisalmen oluita. APA ja IPA ovat niistä suosikkejani, mutta American Cream Ale maistuu myös.
Milloin Slutsia (:D) on viimeksi saanut Lidlistä? En ole ainakaan minä missään nähnyt. Tuttava toi Saksasta. Muuten hyvää, mut ihmeellinen jälkimaku ja sit mulle ainakin tulee siitä ihan jäätävä päänsärkykrapula, mitä ei monista muista oluista tulekkaan. :D