Nuorten vanhemmat, pelottaako teitä huumeet?
Meidän kaupungissa liikkuu kuulemma ihan hirveästi huumeita ja muutama nuori on niihin lähiaikoina kuollutkin : (
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt työtä päihdeasioiden kanssa vuodesta 1996 ja voin sanoa, että huumeet eivät pelota. Toki olen yrittänyt kasvattaa lapseni niin, että heillä olisi aina turva saatavilla: turvallinen aikuinen, rajat, tekemistä, yhteisö ja ennen kaikkea niin paljon rakkautta, ettei heidän tarvitse sitä koskaan epäillä. Olen kuitenkin nähnyt, että päihderiippuvuus voi napata otteeseensa, vaikka lapsuuden perheessä ei suuria ongelmia olisikaan. Sitä, kuinka suuri alttius on riippuvuuden syntymiseen, ei voi millän ulkoisella asialla ennustaa tai varmistaa. On oikeasti käynyt niin, että kokeilukertasta jää koukkuun. Nämä nykyhuumeet (muuntohuumeet) ovat valmistettu niin, että riippuvuuspotenttiaali olisi mahdollisimman suuri.
Mutta en siis pelkää huumeita, sillä tiedän myös sen, että elämä ei ole menetetty, vaikka huumeiden käyttöä olisikin. Olen nähnyt monta tosi surullista kohtaloa ja päihdekuolemiakin, totta kai. Olen nähnyt myös useita toipumisia, onnellisia loppuja. Huumeiden kokeilu tai käyttö ei onneksi tarkoita, et elämä olisi sitten siinä. En tietenkään toivo tuota tietä kenellekään, mutta toivoa on!lähde?
Näin ovat päihdemaailmassa elävät asiakkaat mulle kertoneet. Harvat vielä elossa olevat vanhan liiton käyttäjät kiroavat nämä uudet aineet alimpaan he****tiin. /32
Taitaa olla nisteillä aika hatarat tiedot näistä asioista. Tuottajat on jotka teitävät tarkemmin, mutta nistit vain keksivät tekosyitä ja harhailevat ties mistä.
Eiköhän käyttäjillä ja ex-käyttäjillä ole vähän helvetisti parempaa käytännön kokemusta ja myös farmakologista tietoa aineista kuin vauvapalstan huumeista öyhöttävillä muka-asiantuntijoilla, joiden "tietous" aiheesta on tasoa yläasteen valitus.
Ei ex-käyttäjät farmakologiasta juuri tiedä. En kyllä koulun valistusta uskonut ja asiasta olen paljon lukenut. Ei muuntohuumeiden farmakologiasta tiedetä mitään, vaikka arvauksia voi tehdä.
Eiköhän käyttäjillä ja ex-käyttäjillä ole vähän helvetisti parempaa käytännön kokemusta ja myös farmakologista tietoa aineista kuin vauvapalstan huumeista öyhöttävillä muka-asiantuntijoilla, joiden "tietous" aiheesta on tasoa yläasteen valitus.