Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tuota Bitcoinia, vaikka luin siitä. Voisko joku vähän valaista?

Vierailija
13.12.2017 |

Yhessä verkkokaupassa on tarjolla maksuvaihtoehtona Bitcoin. Tarkottaako se sitä, ettei mun tarvi maksaa oikealla rahalla vaan sillä bitcoinilla? Miten saan niitä bitcoineja? Luin että koneelle pitää ladata joku Bitcoin lompakko mutta mitä pitää tehdä että saa yhden bitcoinin? :D

En vaan tajua :D

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kupla puhkee väkisin, enemmin tai myöhemmin.

Mjtta kuten tunnettua, puhkeaminen on nopeaja yllättävä.

Vierailija
22/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kysymään asiaa joltain muulta foorumilta. Vaikka kauppalehden tai murobbs. Siellä sentään osa ymmärtää mikä bitcoin on ja samalla ehkä selittävät kuinka eri asioiden hinnat määräytyvät kysynnän ja tarjonnan mukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saa ilmaseks jotain Suomen Markka nimisiä kryptokolikoita:

http://suomenmarkka.blogspot.com

Vierailija
24/25 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Saisio kirjoitti:

Täältä saa ilmaseks jotain Suomen Markka nimisiä kryptokolikoita:

http://suomenmarkka.blogspot.com

Kryptovaluutojen koodi on avointa, joten jokainen voi tehdä oman valuutan kuten tuokin on tehty. Vaikka av-mamma coineja voi tehdä jos siltä tuntuu. Arvoa tosin ei ole edes monopoly rahojen verran koska toisin kuin monopoly rahoilla, noilla ei ole mitään käyttötarkoitusta. Bitcoinin on käytössä ja sillä on jotain arvoa, tosin sekin on vain se mitä käyttäjät sille antaa.

Vierailija
25/25 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan oikein tajunnut, mistä se bitcoinin arvo oikeastaan tulee ja mitä konkreettista iloa on siitä louhimisesta. Kulta on metallia, josta voidaan tehdä koruja ja muuta, osakkeet oikeuttavat yrityksen osinkoihin, velkakirjat sen velan takaisinmaksuun, mutta mitä ihmettä minä teen sillä, että jonkun kone on raksutellut jotain laskutoimituksia tuntitolkulla? Entä sitten? 

Olet ihan ytimessä eikä kukaan tiedä vastausta.

Itse olen päätellyt, että oli jonkin tietyn virtuaalirahan arvo muissa valuutoissa mikä tahansa ja olisi sen kehitys mikä tahansa. Niin se on toistettavissa, sattumanvaraisesti, mutta kuitenkin. Tai jokin organisaatio voisi levittää ensin miltei ilmaiseksi virtuaalivaluuttaverkoston ja riittävästi levitessään niukkuuden parametrit tulisivat vasta voimaan. En siis anna virtuaalivaluuttojen luottamusverkoistoille sellaista arvoa kuin niille nyt euroissa annetaan. Tämä ei tietenkään estä niiden mieltämistä vaihdon välineinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme