miksi suomalaiset miehet vetävät pään kaljuksi?
Siis ne joilla vielä kasvaisi kunnon tukka, mutta ei, ajellaan kaikki pois. Ruman näköstä miehellä.
Tekee jotenkin eunukkimaisen tai keskitysleirimäisen vaikutelman. Ei ainakaan voi puhua miehekkäästä lookista kaljujen kohdalla.
Miehet, kasvattakaahan tukkaa, olette paljon miehekkäämmän näköisiä.
Kommentit (44)
Aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Hiuksensa millin sängellä ajellut miehet näyttävät keskityleirivangeilta, itä-blokin pikkukriminaaleilta ym. negatiivisen mielikuvan antavalta massalta.
Ammattisotilaalta tuollaisen hiustyylin ymmärtää ja heidät kyllä erottaa kynäniskojen, pullohartioiden ja vatsakumpujen perusteella näistä luihun kriminaalin näköisistä veljistään.
Serustelin joskus naisen kanssa, joka veti hiuksensa parin millin siiliksi.
Joillekin naisille se sopii hyvin ja mielestäni hyvin seksikästä :-)
Sivukaljusta mieleen tulee lähinnä mielenterveyspotilas Saara Aallon tapaan.
Makunsa kullakin sanoi koira........................................
Älkää viitsikö dissata.
Oma lapsi ajoi päänsä paljaaksi 25 -vuotiaana. Alkoi tukka harventua, kun geenit on mitä on. Isänsä menetti hiuksiaan jo 20 vuoden iässä.
Mielummin olisin itse kalju kuin sairastaisin niitä kolmea kroonista tautia, jotka olen perinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani miehet tekevät niin siksi, ettei heillä ole käytännössä varaa käydä parturissa. Tai ainakaan niin usein kuin siisti ulkonäkö vaatisi.
Kyllä mulla varaa olisi käydä parturissa, mutta se ei ole mielestäni siihen kuluvan rahan, ajan ja vaivan arvoista. Kaljuna (tai millisiilinä) ei myöskään tarvitse kuluttaa aikaa eikä rahaa kampaamiseen tai muotoiluun eikä miettiä onko tukka hyvin. Helppoa, halpaa ja omasta mielestäni ihan siistin näköistäkin.
Siisteys on yksi. Itse opettelin leikkaamaan hiukseni ja onnistuin mielestäni aika hyvin ihan tavallisten lyhyiden mallienkin kanssa, mutta jos ei itse saa asiaa hoidettua tai kotona ole kampaajaa, menee normaali lyhyt malli n. viikossa jo epäsiistiksi. Tai ehkä kahdessa viikossa. Joka tapauksessa jos mies käy kerran kuussa parturissa, puolet ajasta hän kulkee ylipitkäksi kasvaneessa kampauksessa. Tämän vaihtoehtona siili, joka on aina juuri sen näköinen kuin sen pitääkin olla, on ihan hyvä idea. Se ei välttämättä ole koskaan ihan yhtä makea kuin juuri kampaajan trimmaama lyhyt malli, mutta pitkän ajan keskiarvossa se voittaa kokonaispisteissä.
Vierailija kirjoitti:
Oleellisempi kysymys on miksi naiset leikkaavat hiuksensa lyhyiksi. Näin tapahtuu paljon suuremmalla prosentilla kuin miesten kaljuksi leikkaamista. Valtaosa kaljuksi ajelleista miehistä on jo alkanut kaljuuntua. Usein se alkaa jo 3-kymppisenä. Roman Schatz ihmetteli joskus kolumnissaan miksi suomalaiset miehet ajavat kaljuksi eivätkä kaljuunnu luonnollisesti niin kuin veljensä Keski-Euroopassa tekevät. Tätä sopii myös ihmetellä. Ei kaljussa ole mitään vikaa kunhan ei harrasta mitään älyttömiä hiusvirityksiä.
Melkein joka kerta kun joku nainen sanoo palstalla, että häntä ei haittaa miehen kaljuuntuminen, hän jatkaa virkettä sanomalla "kunhan mies ajaa kaikki pois eikä yritä epätoivoisesti kasvattaa niitä viimeisiä haivenia". Minusta ei siis ole ollenkaan ihme, että kaljuuntuvat miehet sitten tosiaan ajavat päänsä kaljuksi, kun kerran se tuntuu olevan käytännössä edellytys sille, että kukaan nainen edes katsoo päin sekuntia kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä just Juice-tukkaa kasvattelen.
Minusta tämä on paljon kivempi look ja rohkea, kuin se nahkatukaksi ajeleminen.
Onnea kasvatukseen. Näitä ei enää paljon näe, mutta aina jos näen, kunnioitan sellasta miestä rohkeudesta ja luonnollisuudesta.
Oletko tosissasi? Hienoa jos olet, mutta olet varmaankin yksi miljoonasta.
"Juice-tukka" on perinteisisti vahva naisenkarkotin.
Toisessa ketjussa sanottiin ettei saa lausua ulkonäöstä mitään? Höh :(
Miksi ei mua kukaan koskaan kehu vaikka mun fleda hulmuaa valtoimenaan?
Minä ainakin leikkaan hiukseni lyhyiksi koska on niin paksu tukka, että tekee minusta ihan pöllön näköisen pallopään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea kasvatukseen. Näitä ei enää paljon näe, mutta aina jos näen, kunnioitan sellasta miestä rohkeudesta ja luonnollisuudesta.Oletko tosissasi? Hienoa jos olet, mutta olet varmaankin yksi miljoonasta.
Ihan tosissani, se on suorastaan tosi cool mielestäni, jos siihen vielä kuuluu bonuksena parta.
Mutta vaikka ilman partaakin, kyllä se rohkeudesta kertoo ja siitä että on oma itsensä ja luonteesta olisi kiva tietää lisää, tuntisin siis heti mielenkiintoa ko.tyyppiin pelkästään tukkamallin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea kasvatukseen. Näitä ei enää paljon näe, mutta aina jos näen, kunnioitan sellasta miestä rohkeudesta ja luonnollisuudesta.Oletko tosissasi? Hienoa jos olet, mutta olet varmaankin yksi miljoonasta.
Ihan tosissani, se on suorastaan tosi cool mielestäni, jos siihen vielä kuuluu bonuksena parta.
Mutta vaikka ilman partaakin, kyllä se rohkeudesta kertoo ja siitä että on oma itsensä ja luonteesta olisi kiva tietää lisää, tuntisin siis heti mielenkiintoa ko.tyyppiin pelkästään tukkamallin perusteella.
Okei, kiitos tarkkenuksesta ja upeeta että ajattelet noin!
Se johtuu ns. kahden dilemmasta: kun vetää käteen, vetää myös päänsä kaljuks!
Mun miehellä on sänki, on ollut jo 20 vuotta, enkä missään nimessä haluaisi että kasvattaisi hiukset, vaikka ei olisi päältä kaljuuntuva. Olen katsonut hänen nuoruuden kuviaan kun hänellä on hiukset, ja ne on ihan hirveät. Toinen pojista on perinyt isänsä hiukset ja muutenkin tosi paljon saman näköinen, luulempa että poikanikin siirtyy aikuisena isänsä hyväksi toteamaan hiusmalliin.
Vierailija kirjoitti:
No siis vaikket sinä olisi sitä huomannut, on kaikki kaljupäiset miehet ympärilläni kaljuja ihan siitä syystä että hiukset päässä harvenee ja ohenee eikä näytä hyvältä enää pitkänä. Jotkut kasvattavat vähän pidemmän fledan jolla peittää näitä ohuita kohtia hetken aikaa mutta jossain vaiheessa nämäkin vetävät kaiken pois.
Se, että sinä luulet että heillä kasvaisi täydellinen tukka päässään jos vain viitsisivät, ei tarkoita sitä että näin olisi.
No ei ole tullut mieleekään koko hiustenlaatu, aika ajoin ajanut kaljuksi jo kaksikymppisestä lähtien. Ajan kaljuksi n. kerran kuukaudessa koska se nyt vaan on niin vaivatonta. Menee se 5-10 minuuttia/kk hiustenlaittoon, eikä tarvitse miettiä miltä se näyttää.
ei jaksa käydä parturilla. Helpompi vetää puliksi, kun muuten pitäisi käydä säännöllisesti parturilla ja kasvaa kamala pehko. Sitten parturille pitäisi selittää että millaisen kampauksen haluaisi ja jos haluaa normaalin niin ne perkeleet yrittää leikata sivuilta kaljua ja jättää päälle kamalan pehmiksen.
Etenkin minulla on niin raskas päälaen kasvu että ei helvetti. Ei onnistu.
Nolon näköisiä nuo natsisaksan sivuilta kaljut ja päältä tuuheat hiukset.
Haluan normaalin mutta monikaan parturi ei leikkaa nykyään, kuin "klassisia" miesten kampauksia.
Helpompi vetää kalju. Käy kevyemmäksi kukkarollekin kun keskustan parturit veloittaa sen 50e ja halvimmillaan saa sen leikattua kolmen kuukauden välein 20e.
Kallista lystiä ja ei hyödytä ketään kasvattaa tai pitää kampausta. Hyödytöntä.
Olen juuri niitä ääriluokan kavereita joilla on joko kalju tai heavyletti.
Samasta syystä kun pukeudun vanhoihin vaatteisiin enkä osta mitään muotia tai merkkiä.
Samoista syistä kalju ja vaatimaton.
Vierailija kirjoitti:
Kaljut miehet on ihania <3
Varsinkin jos niillä on myös jykevä leuka... <3
Kyllä kalju näyttää ihan hyvältä, jos se vaan sopii miehelle. Sama juttu parran kanssa.
Kalju ja siilitukka on paljon parempi kuin pitkä ja huonokuntoinen"rokki" kuontalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juice-tukka kertoo jo nimestä että kyseessä on älykkölook.
Se kertoo että tapaus on älykäs ja älykkäät miehet tietävät miten nainen otetaan väkipakolla. Etenkin jos lisänä on harvahkö kalapuikkoviiksi ja parran haivenet niin se iskee akateemisiin naisiin väkipakolla.
MIehelläni on ihan minisänki, ja se sopii hänelle todella hyvin.
Onnea kasvatukseen. Näitä ei enää paljon näe, mutta aina jos näen, kunnioitan sellasta miestä rohkeudesta ja luonnollisuudesta.