Miettikää jo sinne kahvilaan mennessänne, mitä otatte!!!
Ei ole kiva seistä jonossa, kun edessä olija pohtii 15 min haluaisiko tänään kahvia, kaakaota vai kenties glögiä!
Ymmärrän, että lapset eivät osaa heti päättää ottavatko pullan vai viinerin, mutta aikuisen pitäisi nyt osata sen verran kirjoittamattomia käytöstapoja ettei mieti puolta päivää.
Kommentit (43)
Miten idiootti pitää ihmisen olla, että jää odottelemaan viideksi tai jopa kahdeksikymmeneksi minuutiksi, että edellä oleva saa ostoksensa valittua? Eikö tullut mieleen mennä ohi? Vai onko tässä nyt mennyt minuutit ja sekunnit sekaisin?
Sen kerran kun minä menen kahvilaan, katson rauhassa mitä on tarjolla ja päätän sen mukaan. Päästän kyllä jonosta ihmiset ohitseni sanomalla "Mene vaan, mä mietin vielä".
Ap ei koskaan käy kahvilassa, jossa ei ole ennen käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen paljon alapeukkuja saanut tämä aloitus!:O Oikeastikko av-mammat ovat sitä mieltä, että heillä on oikeus miettiä vaikka maailmantappiin kahvipullaansa? Minäminäminä.
Ei ap
Voisit lukea viesteissä mainitut perusteet mikäli osaat lukea. En viitsi kirjoittaa niitä uudelleen tähän kun niitä on niin paljon.
Täällä ei tänää ole kiire, eikä jonot haittaa. Kokeilepa tehdä aloitus aiheesta "valitsen syötäväni vasta kassalla ja siihen menee 5-20 minuuttia".
Vaihdan aina samantien paikkaa jos jonotuksessa näyttää kestävän pidempään kuin 5 minuuttia. Varsinki jos eläkeikäisi henkilöitä on jonossa ennen minua, jätän heidät suosiolla pohtimaan vaihtoehtoja ja kaivamaan kolikkopussejaan.
No niinhän minä teinkin, mutta ei ole minun vikani että kahvilaan saavuttuani listalta joutuu ”ison kahvin” sijaan arpomaan jonkun ”strazzomacchiavellin” koossa ”leerchho” ja kampanisukin jäi saamatta kun en osannut päättää ”keyberry triple brown blondien” ja ”quadruple cant-believe-its-not-cookie cookien” välillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin kerran pääsä erään vanhemman miehen ohi ja tämä sai raivokohtauksen "Odota likka vuoroas!"
Oli talvi, minulla villakangastakki jota en voinut riisua koska tarjottimen kantaminen takki käsivarrella on niin hankalaa , korkeat korot jalassa, kuuma ja jano. Aloin olla kypsä pamauttamaan pappaa tarjottimella ,kun valehtelematta 20 minuuttia mietti mitä ottaisi kahvin kanssa!
Pappa-raukka saattoi olla jo hieman muistisairas tai muuten huonossa kunnossa! Mitä sitten, jos valitsee pitkään ja hartaasti? Mihin sulla on kiire valmiissa maailmassa? Juo kahvis kotona, jos on noin vaikeaa.
Mä myyjänä en koskaan sano mitään asiakkaalle hitaudesta. Asiakkaat saa ihan keskenään sopia vuoroista. Mä rahastan siinä järjestyksessä kun kassalle tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Toki saa miettiä, mutta ei siihen pitäisi mennä kuin 5min! Minua ainakin hävettäisi, kun jono takana kasvaa ja itse vain tutkailee rauhassa vitriinin sisältöä. Etenkin nyt kun on talvi ja ihmisillä paljon vaatetta päällä.
Ap
Pakko tutkailla rauhassa, kun usein allergiamerkinnät pienellä/epäselviä.
Juokaa ja syökää kotona tai ottakaa eväät mukaan. Loppuu tuo allergistien vikinä!
Vierailija kirjoitti:
Juokaa ja syökää kotona tai ottakaa eväät mukaan. Loppuu tuo allergistien vikinä!
Juokaa ja syökää kotona jos on noin vaikea sietää muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin kerran pääsä erään vanhemman miehen ohi ja tämä sai raivokohtauksen "Odota likka vuoroas!"
Oli talvi, minulla villakangastakki jota en voinut riisua koska tarjottimen kantaminen takki käsivarrella on niin hankalaa , korkeat korot jalassa, kuuma ja jano. Aloin olla kypsä pamauttamaan pappaa tarjottimella ,kun valehtelematta 20 minuuttia mietti mitä ottaisi kahvin kanssa!
Onpa ollut huonoa asiakaspalvelua. Myyjä olisi voinut ehdottaa papalle, että ottaa seuraavan asiakkaan, jotta saadaa jono kulkemaan, että ihan rauhassa saa miettiä mitä haluaa.
Sinuna mä oisin siirtynyt seuraavaan kahvilaan.
Totta kai vika oli asiakaspalvelijassa. Juuri tämähän oli se henkilö joka käski ensimmäistä kirjoittajaa pukemaan kuuman villatakin ja korot ja oikein kuiski papparaisen korvaan ettei ketään varmasti ohi päästetä!
Ei, kaikkea julkisilla paikoilla tapahtuvia ärsyttäviä asioita EI voi laittaa asiakaspalvelijan syyksi. Myyjän tehtävä on laskuttaa asiakas ja auttaa oikean tuotteen valinnassa, jonotusjärjestykseen hänellä ei ole mitään osaa eikä arpaa. Jos vuorossa olevalla asiakkaalla kestää niin sitten hänellä kestää, huomaavainen asiakas totta kai päästää nopeammat ensin jos itse vielä miettii, mutta tämä ei todellakaan lähde myyjän aloitteesta.
Minä ainakin ekaksi katselen mitä on tarjolla ja sitten siirryn vasta jonoon.
en ole jonon tukkona kirjoitti:
SUOMEKSI: pyörit vitriinin edessä ja puljaat edestakaisin oikeiden asiakkaiden tiellä? Just, voihan niinkin itsensä nolata.
Vierailija kirjoitti:
No niinhän minä teinkin, mutta ei ole minun vikani että kahvilaan saavuttuani listalta joutuu ”ison kahvin” sijaan arpomaan jonkun ”strazzomacchiavellin” koossa ”leerchho” ja kampanisukin jäi saamatta kun en osannut päättää ”keyberry triple brown blondien” ja ”quadruple cant-believe-its-not-cookie cookien” välillä.
No siis niinpä :D :D ja harvoin edes niissä sämpylöissä lukee sisältöä. Kiva tilata kinkkupatonki jos siellä onkin kananmunaa mistä ei pidä ym. Pakko siis useimmiten kysellä myyjältä sisällöstä. Ja salaatin valitseminen vasta onkin vaikeaa jos vierekkäin on 6 purnukkaa erilaisia valkoisia juustoja ilman nimeä - kiva arvailla mitä sieltä valitsee :P
Huh huh, ompas tehty vaikeeksi tuo kahvilla käyntikin
.
Vierailija kirjoitti:
en ole jonon tukkona kirjoitti:
SUOMEKSI: pyörit vitriinin edessä ja puljaat edestakaisin oikeiden asiakkaiden tiellä? Just, voihan niinkin itsensä nolata.
En! Mitä nolaamista siinä on jos katselee ensin. Aika pienestä sinä nolaannut.
Mä kyllä luulen, että sulla se menopaussi on. Sehän aiheuttaa mm. agressiivisuutta ja mielialanvaihteluja. Ja kärsimättömyyttä. Ja kaikki noi löytyy sulta. Ne muut on ihan normaaleja, sinulla se ongelma on.