Mies pyysi kaveriani malliksi, ei minua (harrastaa valokuvausta)
Miesystävä harrastaa siis valokuvausta. Kaverini on tosi kaunis, myönnetään. Vietimme meillä iltaa niin että meitä ole neljä, minä, miesystävä, kaverini ja hänen miehensä.
Siinä sitten nautimme alkoholia, miesystäväni vähän reippaammin. Hän pyysi kaveriani malliksi harjoituskuviin yhtä keikkaa varten ja kaveri suostui.
Kun kysyin miksei mies voinut ottaa niitä kuvia minusta kun eihän juuri kukaan niitä näe niin kommentoi vaan "No se olis ihan erilaista"
Käsitin tämän nyt niin, että olen liian ruma arvon herran kuviin. Miten muutenkaan voisi?
Kommentit (9)
No kyllähän se on erilaista kuvata omaa naisystäväänsä kuin jotain toista. Siis sillätavalla että kun on vieraampi, sitä "katsoo" eritavalla ja harjoituttaa omaa kuvaussilmäänsä. Enkä suinkaan tarkoita että olisi ihastunut tähän kuvattavaan, ei suinkaan.
Mäkin harrastan valokuvausta, vähemmän kyllä ihmisiä kuvaan mutta jos mua pyydetään ottamaan kuva joistain vähän vieraammista ihmisistä, niin kyllä siihen paneutuu eritavalla kuin omaa perhettä tai läheisiä kuvatessa. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan. Eli ei tuossa nyt mitään kummempaa ole eikä sun tarvi olla mustasukkainen pelkästään tuon perusteella :)
Jos itse kuvaukset tapahtuvat ammattimallin kanssa ja sinä olet esim. huomattavasti ystävääsi lyhyempi?
Kuvakulmia ynnä muita on helpompi harjoitella kropaltaan sen tyyppisen ihmisen kanssa jonka kanssa suoritetaan itse kuvaus.
Jos tuosta saa vielä palkan niin ei varmasti halua mokata?
Siis eikö tuosta kuuluisi tehdä metoo? Kuulostaa ainakin siltä että jotain ahdistelua olisi tapahtunut/tapahtumassa.
Miehelläsi ja tällä kaverillasi on suhde. Ihan selvä juttu.
Ja kyllä, kaverisi on sinua miljoona kertaa kauniimpi. Ainakin miehesi mielestä.
Jep jep. No onneks se miehes ei sentään kuvaa lampaita tai lehmiä, niin sun ei tarvitse ajatella olevas rumempi kuin lehmä. Ja jotkut valokuvausharrastajat kuvaa luontoa, rakennuksia, autoja... Eikä aina samaa kohdetta.
No varmasti kaikki haluaisivat olla mahdollisimman kuvauksellisia, minäkin. Mutta fakta nyt vain on se, että kaikki eivät ole kuvauksellisia. Ei sitä itse voi valita eikä tuollaisesta kannata suuttua. Minäkin olen ihan ok-näköinen yleisesti, mutta näytän valokuvissa ihan hirveältä: jäykältä, huolestuneelta tai yliyrittävältä.
Vierailija kirjoitti:
No varmasti kaikki haluaisivat olla mahdollisimman kuvauksellisia, minäkin. Mutta fakta nyt vain on se, että kaikki eivät ole kuvauksellisia. Ei sitä itse voi valita eikä tuollaisesta kannata suuttua. Minäkin olen ihan ok-näköinen yleisesti, mutta näytän valokuvissa ihan hirveältä: jäykältä, huolestuneelta tai yliyrittävältä.
Jep, ja mä olen luonnossa ihan vaan tavallinen, mutta kuvissa onnistun lähes aina. Että en kyllä aloittajana tästä herneitä viskelisi nenääni.
Mitä sitten, jos et ole sopiva niihin kuviin?