Olen niin pohjalla sosiaalisessa mielessä, että tämän alemmas ei pääse
Miten mun pitäisi muuttaa itseäni? Musta ei pidä suunnilleen kukaan ja voimat ovat todella loppu. Kaikki näyttää vain menevän huonompaan suuntaan koko ajan. En jaksa enää edes hymyillä...oon vain aivan uupunut ja loppu. Hyvänä puolena en jaksa olla enää edes ihastunut, mikä aiemmin tuotti valtavasti tuskaa ja ahdistusta, kun tunne ei ollut molemminpuolinen. Nyt tuntuu siltä, että olen vain turta, surullinen, väsynyt, loppu. Haluaisin vain nukkua ja unohtaa kaiken.
Kommentit (31)
Kuuntele musiikkia (esim. hypnoottinen musiikki, trance yms.) ja liiku itsesi väsyksiin. Toimii ainakin mulla.
Jappe Tormulainen
Kas kas, pitkästä aikaa IL palaa narsismin salaperäiseen maailmaan. Edellisestä onkin jo muutama päivä. Hyvä narsismista on kirjoittaa, näin puserokansalainenkin osaa tunnistaa narsistin.
Sam Rautavaara ·
Sydney
Kiitos viikottaisesta narsismi-jutustanne. Lähdenkin tästä heti kadulle tunnistamaan narsisteja ja otan yhteisselfien aina kun tapaan yhden. Jos näen narsissi-nimisiä kasveja, otan yhteisselfien myös.
kerran kuussa julkaistaan iltalehden sivuilla jotain narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. tuntuu olevan kauhean kiinnostava aihe kirjoittajalle? anyways, me kaverin kanssa pohdittiin asiaa, ja hän sanoi että narsisti syyttää toisia ihmisiä siitä mitä itse on. eli hän kuvailee itseään, vaikka puhuu jostain ihan muusta. mä oon neutraali hänen kannanottoonsa, mut olen sitä mieltä, että narsisti, syyllisyyttä tuntiessaan yrittää paeta sitä ja jos kuulee vaikka negatiivista totuutta itsestään, hän kiistää kaiken tai vastaa hyökkäämällä haukkumasanoin, koska hänen argumenttinsa häviää... mutta, enpä tiedä. sellaisia ihmisiä sanon mieluummin paskiaisiksi, kuin narsisteiksi. koska se on persoonallisuushäiriö, ihmistä ei voi ehkä ikinä parantaa. hän ei kykene tuntemaan empatiaa, olkoon niin. sellaisia käy sääliksi, mutta sääli haihtuu äkkiä siihen, että narsisti vittuilee sulle päin naamaa, eikä muka itse tiedosta sitä.
mutta nämä artikkelit on turhia.
kirjoitit sen turhaan, joo, sori. mutta sulla ei taida olla parempaa työtä, joten se on ok.
ja miksi?
jos joku syyttää mua narsismista tämän artikkelin perusteella, voin päätellä sen, että hän ei ole tutkinut aihetta artikkelia pidemmälle - persoonallisuushäiriö ei ole yksinkertainen asia, tässä on vain mainittu mahdollisia piirteitä. ja täten, syyttäjään en ole velvoitettu tuhlaamaan aikaa, ellen halua jäädä kinastelemaan. ajantuhlausta.
hullu mä saatan olla, mut se ei nyt ollut mitenkään uutta informaatiota. hullu se on maailmakin. t. ylpeä hullu.
Vierailija kirjoitti:
Miten mun pitäisi muuttaa itseäni? Musta ei pidä suunnilleen kukaan ja voimat ovat todella loppu. Kaikki näyttää vain menevän huonompaan suuntaan koko ajan. En jaksa enää edes hymyillä...oon vain aivan uupunut ja loppu. Hyvänä puolena en jaksa olla enää edes ihastunut, mikä aiemmin tuotti valtavasti tuskaa ja ahdistusta, kun tunne ei ollut molemminpuolinen. Nyt tuntuu siltä, että olen vain turta, surullinen, väsynyt, loppu. Haluaisin vain nukkua ja unohtaa kaiken.
Ilmeisesti siihen ettei susta tykätä on olemassa syy. Toki jos et halua että susta pidetään ni jatka vaan samaan malliin... eiku?
Jos sulla ei ole motivaatiota muutokseen niin älä sitten ihmettele miks asiat menee noin..
Joku järkevä, sun elämänlaatua parantava muutos onkin ihan tyhmä ja ärseestä. Jep.
Tiiätkö, miten mää pääsin yli masennuksesta? Annoin paskojen tunteiden vain olla olemassa. Mua auttoi se, että en enää tapellut niitä vastaan vaan hyväksyin ne. Tämä saattaa kuulostaa typerältä, mutta mua auttoi tuolloin mielikuva köydenvedosta. Jos toinen osapuoli vetää täyttä häkää omaan puoleensa, vetääkö siinä samalla toinenkin? Jos ajattelet, että enpäs pelkää mörköä sängyn alla, en varmasti, en. Saatat siinä samalla tehdä sen mörön olemassaolon todeksi ihan vaan sitä kautta, että tiedostamalla pidät sen hengissä. Entä jos ajattelisit vain, että siellä kun muhit saa*** mörkö, ihan kaikessa rauhassa.
Tämän lisäksi mua auttoivat tarinat eri muodossa (luin kirjoja, katoin Netflixia ja luin lehtiä) ja sen lisäksi kävin aluksi lyhyillä ja lopulta pidemmillä kävelylenkeillä. Jos masennus kumpuaa varallisuuden puutteesta, kirjastosta ja Yle Areenasta ja tietääkseni esim. Katsomosta ja Ruutu.fi:stä löytyy ilmaista sisältöä. Samoin pääset käsiksi ilmaiseen sisältöön vaikka painelemalla kirjastoon. Kannattaa irroittaa ajatuksia silloin tällöin siitä omasta tilanteesta.
Ja lopuksi: en tiiä yhtään kuka sinä yksityinen tyyppi olet, mutta ajattelen sinua tällä hetkellä ja toivon, että saat elämääsi lohtua ja onnea.
Vierailija kirjoitti:
Elä vähän rennommin. Tee juttuja joista pidät. Yksinkin voi tehdä monenmoista. Onko sulla lemmikkiä?
Tsemppiä. Ja sinusta vaan nyt tuntuu että kukaan ei pidä sinusta kun oot alamaissa. Miten sä joulun vietät?
Jalmari Potlakka ·
Ex Aliluutnantti yrityksessä Merivoimat - Finska Marinen - The Finnish Navy
Jokainen tuntuu tuntevan "yhden just tollasen"...