Anoppi tulee jouluksi, pitääkö joululaatikot tehdä itse?
En tykkää ruoanlaitosta yhtään ja taidotkin ovat sitä sun tätä. Nyt on kuitenkin kauhea stressi siitä, että kun anoppi tulee meille jouluksi, minun pitäisi nyt heittäytyä yhtäkkiä "käteväksi emännäksi" ja tehdä lanttu- ym laatikot itse. Mies kyllä sanoo, että ostetaan kaupan laatikoita ja heitetään kermaa sekaan. Jotenkin vaan kauhean huono omatunto siitä, että olen niin huono vaimo hänen pojalleen, etten edes tee itse joululaatikoita... Auttakaa!
Kommentit (26)
Kaupan valmislaatikoista ei saa hyviä sitten millään. Ainoastaan maksalaatikko ostetaan valmiina, koska se on niin suuritöinen. Parempaa sekin olisi itse tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan valmislaatikoista ei saa hyviä sitten millään. Ainoastaan maksalaatikko ostetaan valmiina, koska se on niin suuritöinen. Parempaa sekin olisi itse tehtynä.
No hyi saatana, kuka syö maksalaatikkoa jouluna!? Kyllä se menettelee satunnaisesti kun rahat on vähissä, mutta jouluna on tapana syödä vähän paremmin.
Minusta taas kaupan laatikot on maultaan parhaita. Aina jos on syömässä jossain missä on itse tehtyjä laatikoita ne maistuu kamalalta, semmoiselta jauhoiselta eikä maistu miltään. Ja olen syönyt todella monissa paikoissa, sekä ravintoloissa ja toisten kotona. Se on mihin tottuu, meillä kotona ollaan aina syöty kermalla tuunattuja Saarioisten laatikoita :)
Vierailija kirjoitti:
Kysy anopilta mitä tämä haluaa ja mitä mieltä tämä on. Tuskin anoppia haittaa vaikka ostatte valmiit joululaatikot. Todennäköisesti tämäkin tekee niin ellei ole mikään himo kokkaaja. Joululootien laittamisessa on hirveä vaiva kun vain yhden laatikon voi tehdä kerrallaan. Sitä paitsi Saarioisen laatikot on yhtä hyviä tai jopa parempia kuin kotona tejdyt. Atrian laatikoita älkää kuitenkaan ostako, ne on täyttä kuraa sanoo sellainen jolla kokemusta siitä on.
Miten niin voi tehdä vaan yhden laatikon kerrallaan??? Itsen teen laatikot vasta aattona ja aina kolmea erilaista kerrallaan. Enkä tarkoita kehuskella, en vaan tajua mihin perustat tämän?
Vierailija kirjoitti:
En tykkää ruoanlaitosta yhtään ja taidotkin ovat sitä sun tätä. Nyt on kuitenkin kauhea stressi siitä, että kun anoppi tulee meille jouluksi, minun pitäisi nyt heittäytyä yhtäkkiä "käteväksi emännäksi" ja tehdä lanttu- ym laatikot itse. Mies kyllä sanoo, että ostetaan kaupan laatikoita ja heitetään kermaa sekaan. Jotenkin vaan kauhean huono omatunto siitä, että olen niin huono vaimo hänen pojalleen, etten edes tee itse joululaatikoita... Auttakaa!
Huh, kyllä tulee anoppina olo olemaan kauheaa. Anoppi tuskin on vaatinut omatekoisia laatikoita ja poikakin sanoo, että ostolaatikot, niin sinä keräät raivoa ja vihaa anoppia kohtaan, kun itse olet sitä mieltä, että pitää olla omatekoiset.
Taas kun näitä jouluketjuja lukee, niin taitaa olla paras vain lähettää pojan perheelle tonni rahaa ja häipyä itse jonnekkin ulkomaille joulunviettoon, ettei miniöiden tarvitse jo kuukausia ennen keksimällä keksiä raivon ja ahdistuksen aiheita
Onko varmaa tietoa, että anoppi edes syö niitä laatikoita? Mun oma äiti tekee tosi hyvät laatikot, muttei syö niitä enää ollenkaan itse kun vatsa ei kestä juureksia.