Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä ostan pakastettua sipulia ja tässä on syy!

Vierailija
11.12.2017 |

Ajatelkaa että teette ruokaa johon laitetaan esim 10 sipulia! Se kuoriminen ja silppuaminen. Ensinnäkin sipulin kuoriminen ei ole helppoa mikäli aikoo ottaa vain ohuimman kerroksen irti. Ja toiseksi se silppuaminen. Siinä kuulkaa silmät punoittavat vielä illallakin! Puhumattakaan että tarvitaan useita astioita joissa sitä silppua säilytetään sillä aikaa kun uutta silputaan. Ja lisäksi leikkuulaudan peseminen.

Pakastettu silputtu sipuli on todella korkealaatuista, käytännössä parempaa kuin itse silputtu.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hey c'moon kirjoitti:

Helppo ne sipulit on kuoria ja laittaa silppukoneeseen. Ei tartte itkeä eikä sulaessa tule nestettä.

Ei tarvitse siivota kuoria pois, eikä pestä silppukonetta, kun käytän pakastesipulia.

Ei enää koskaan mädäntyneitä käyttämättömiä sipulinpuolikkaita. Kokonaisessa on liikaa sipulia.

Kokonaisessa on liikaa sipulia??? Ei kokonaisessa koskaan voi olla liikaa sipulia.

Vierailija
22/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulia ei tarvitse mihinkään. Osaan tehdä hyvää ja maittavaa ruokaa ilman sipulia. Muitakin mausteita on, ja ei kierrä mahassa eikä pieretä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pakko kertoa tää!! Nyt ovat pakastealtaat tyhjinä sipuleista. Eilen ei ollut yhtäkään pussia jäljellä!!

Vierailija
24/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulijauhe ei tarvitse edes sähköä säilyäkseen ja se on ekologinen vaihtoehto nro 1.

Vierailija
25/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan usein yksin ollessani ja syy on ihan rehellinen laiskuus. Mies meillä kyllä yleensä kokkaa ja kuorii ja pilkkoo sipulit, joten silloin käytössä on tuoretta. "Uusavuttomien sipulille" se lähinnä naureskelee, mutta käyttää ihan sujuvasti pakasteperunoita ja muita pakastevihanneksia. Mä sitten välillä kummastelen, että mikä siinä pakastesipulissa on sen uusavuttomampaa kuin muissakaan pakasteissa. Olen tullut siihen tulokseen, että ihmiset tuppaavat pitämään turhana sellaista, minkä tekeminen tuoreesta raaka-aineesta ei heitä itseään haittaa. Mun mieheni esim tykkää kuoria ja pilkkoa sipuleita, mutta perunoiden kuorimiset jää aina mulle, koska siitä hän ei pidä. Tai sitten käytetään pakasteita. No, mua ei taas se perunoiden kuoriminen ja pilkkominen haittaa, koska ne eivät kirvele silmissä... 😉

Vierailija
26/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään sekä että. Tosin en itsekään ymmärrä, miksi mies ostaa välillä tuoreita sipuleita. Meillä molemmat käyttää sipulia aamiaismunakkaaseen pienen annoksen. Minä sulatan sen ensin mikrossa ja teen samaan kippoon munakasseoksen. Mies kuullottaa pannulla ja kaataa munakasseoksen päälle. Koulukuntaeroja siis. Käytetään noita myös silloin, kun keitetään ruuan lisukkeeksi pakasteherneitä. Laitetaan sipulia jonkin verran sekaan. 

Voi minua laiskaksikin syyttää enkä väitä vastaan. Mitä väliä? Mutta en ymmärrä miksi ketään voisi haitata, että jotkut ihmiset mukavuudenhalussaan ostavat valmista pakastettua sipulisilppua, jota voivat käyttää pieninä annoksina.

Vaihdatan myös renkaat Vianorilla ja säilytän ne rengashotellissa!

Vierailija
27/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Perunapakasteet ne vasta kamalalta maistuvatkin. Ei ikinä enää.

Mä arvostan ruuassa makua, joten en käytä eineksiä, enkä puolivalmisteita.

Sipuleissa on lajikkeitakin, toiset sipulit sopii paremmin tiettyihin ruokiin kuin toiset ja toisinpäin.

Ihme häly jostain provosta. Miten onkaan osunut arkaan paikkaan.. Jos vaan käytätte niitä tuotteita selkäsuorana ja mulinat sikseen.

Kuorin ja pilkoin tänään omin pikku kätösin 15 kilon säkin keltasipulia. Hanskat kädessä, ei jää haju käsiin. Eikä ole enää itkustuttanut vuosiin, kun on silmät tottuneet. Olihan siinä urakkansa. :D

Vierailija
28/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on niin herkät silmät että sipulin pilkkominen sattuu vaikka miten päin olisi. Kyllä ne silmät siinäkin vetistää kun pakastesipulit heittää pannulle kypsymään mutta on se suuri helpotus siihen verrattuna että pitäisi itse pilkkoa.

Uimalasit on keksitty ja ennenkin hiihdettiin kouluun kesät talvet.

Vierailija
29/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos haluan lisätä ruokalusikallisen sipulia ruokaan. Ota pakkasesta pussista sen määrän. Eli tarvtse keksiä lopulle sipulille käyttöä seruraaviksi päiviksi. 

Miksei sitä tuoretta sipulia voi pilkkoa, käyttää haluamansa määrä ja pakastaa?

Vierailija
30/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tähän väliin ieavan polkka.

Vierailija
31/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän paahdettua sipulirouhetta. Saa mukavasti sipulin makua ruokaan, eivätkä perheen sipulikammoisetkaan huomaa yökkäillä sipulinpalasille.

Vierailija
32/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastesipuli on yhden hengen taloudessa ehdottoman hyvä ratkaisu. Ei pilaannu, ja helppo ottaa aina tarvittava määrä. Aivan yhtä hyvä tuote on kuutioina pakastettu valkosipuli. 1 kuutio = 1 kynsi. Perustelut samat kuin sipulinkin kohdalla.

Vierailija
33/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt koko pakastesipulista. Kiitos mammat. :)

Vierailija
34/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattua sipulia (ilman kuorrutusta) saa jauheen lisäksi myös rouheena. Ei vie tilaa pakkasessa. :)

Vierailija
35/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän paahdettua sipulirouhetta. Saa mukavasti sipulin makua ruokaan, eivätkä perheen sipulikammoisetkaan huomaa yökkäillä sipulinpalasille.

Siinä ei varmaan ole enää sipulin hyvää tekevät aineet tallessa. Tosin makuhan siinä on kyllä hyvä.

Vierailija
36/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastesipuli on valjun makuista tuoreeseen verrattuna.

Vierailija
37/37 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastesipuli on valjun makuista tuoreeseen verrattuna.

Ihan hyvää se on - syö pois vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan