Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä ostan pakastettua sipulia ja tässä on syy!

Vierailija
11.12.2017 |

Ajatelkaa että teette ruokaa johon laitetaan esim 10 sipulia! Se kuoriminen ja silppuaminen. Ensinnäkin sipulin kuoriminen ei ole helppoa mikäli aikoo ottaa vain ohuimman kerroksen irti. Ja toiseksi se silppuaminen. Siinä kuulkaa silmät punoittavat vielä illallakin! Puhumattakaan että tarvitaan useita astioita joissa sitä silppua säilytetään sillä aikaa kun uutta silputaan. Ja lisäksi leikkuulaudan peseminen.

Pakastettu silputtu sipuli on todella korkealaatuista, käytännössä parempaa kuin itse silputtu.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. On paljon järjettömämpää ostaa vaikka kalapalastetta!

Vierailija
2/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan ja syyt ovat hyvät.

Vierailija
4/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos haluan lisätä ruokalusikallisen sipulia ruokaan. Ota pakkasesta pussista sen määrän. Eli tarvtse keksiä lopulle sipulille käyttöä seruraaviksi päiviksi. 

Vierailija
5/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastaminen itse asiassa tekee sipulista paremman makuista. Pehmeämpää.

Vierailija
6/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pakastettu sipuli koskaan paljastu kuoren alta pilaantuneeksi, kuten kaupan sipulit yhä useammin ja useammin tuppaavat tehdä.

Vierailija
7/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore sipuli ei ole erityisen hyvin normaalikeittiössä säilyvä juures.

Vierailija
8/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkaprosentti tasan nolla.

Vierailija
9/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No av-mammat eivät koskaan osta myöskään marjoja pakasteena. Jopa lakat on itse kerätty!

Vierailija
10/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tehnyt ruokaa, että olisin tarvinnut siihen 10 sipulia, yhden tai kahden sipulin kuoriminen ja pilkkominen ei ole mulle mitenkään hankalaa tai vaativaa puuhaa, ei edes ajankäytöllisesti.

Vierailija
11/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettu sipuli säilyy ylivoimaisen hyvin tavalliseen verrattuna.

Vierailija
12/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovia muovia muovia sanoi muovinatsi.

Vierailija
13/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on niin herkät silmät että sipulin pilkkominen sattuu vaikka miten päin olisi. Kyllä ne silmät siinäkin vetistää kun pakastesipulit heittää pannulle kypsymään mutta on se suuri helpotus siihen verrattuna että pitäisi itse pilkkoa.

Vierailija
14/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset käytä maalla sipulia. Poronkäristys ja karjalanpaisti tehdään paistamalla voissa liha harmaaksi ja lisäämällä vettä.

Mitään kasviksia ei laiteta, ruoastahan tulisi hyvää!!!

Vierailija
15/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi siettää sipulin pilkkomista. Opettelin tekniikankin, jolla se onnistuu ilman kyyneleitä mutta en siltikään tee sitä. Pussillinen pakastesipulia maksaa n 60snt ja siitä riittää moneen ruokaan ja se säilyy pakastimessa vaikka kuinka kauan. Jos pakastesipulia ei olisi, en laittaisi sipulia lainkaan. Olen heittänyt riittävän monta pilaantunutta sipulia roskiin ja se pilaantuneen sipulin haju..ei kiitos.

Vierailija
16/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ne sipulit on kuoria ja laittaa silppukoneeseen. Ei tartte itkeä eikä sulaessa tule nestettä.

Vierailija
17/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hey c'moon kirjoitti:

Helppo ne sipulit on kuoria ja laittaa silppukoneeseen. Ei tartte itkeä eikä sulaessa tule nestettä.

Ai - pitääkö pakastesipuli sulattaa ennen ruokaan laittamista? Sittenhän minä olen tehnyt väärin vuosikausia...

Vierailija
18/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hey c'moon kirjoitti:

Ei tarvitse siivota kuoria pois, eikä pestä silppukonetta, kun käytän pakastesipulia.

Ei enää koskaan mädäntyneitä käyttämättömiä sipulinpuolikkaita. Kokonaisessa on liikaa sipulia.

Vierailija
19/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hey c'moon kirjoitti:

Ai - pitääkö pakastesipuli sulattaa ennen ruokaan laittamista? Sittenhän minä olen tehnyt väärin vuosikausia...

En sanonut niin, tarkoitin että kun paistaa sipulia lihan kanssa niin siitä tulee nestettä.

Vierailija
20/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksinasuvalle ja pieniä annoksia kokkaavalle pakastesipuli on hyvä. En ole ennen ostanut, mutta taidan kokeilla. Pakastan purjostakin monesti osan, kun tarvii niin pieniä määriä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan