minkä ikäiset lapset teillä..
..uskoo vielä joulupukkiin?? Meillä neljä vuotias uskoo vielä ihan täysin ja vähän vielä pelkääkin pukkia. Kaverin 5v lapsi naureskeli meidän lapsen joulupukki jutuille ja muutenkin hoitopaikassa tuntuu moni alle koulu ikäinen tietoinen ettei pukkia ole. Jotenkin omasta lapsuudesta muistelen että oltiin varmaan ala-asteen puoli välissä ennen kuin epäilykset heräsi.
Kommentit (6)
Meillä ei usko kukaan. Ekaluokkalainen kyllä vielä vähän epäilee että voisko olla. Tonttuihin taitaa kyllä uskoa. Jos on kysyneet niin olen vastannut että ei sitä ikinä voi tietää ;) En ole kieltänyt enkä myöntänyt.
Meillä on vauva 4kk ja toivon että hän uskoisi mahdollisimman pitkään :) Onneksi muut lapset on sen verran isoja että ovat varmaan juonessa mukana. Ja mistäs sitä oikeasti ikinä tietää mitä tuolla metsissä puunkoloissa asustaa että kannattaa olla kilttejä ihan jokaisen ;)
6-v taitaa vielä uskoa, 10-v ei oo ikinä oikein uskonut. En ole ikinä kieltänyt enkä myöntänyt pukin olemassa oloa, kun ovat kyselleet. Olen aina sanonut, että Joulupukkiin voi uskoa jos haluaa ja ei hänen olemassaoloaan voi ihan varmaksi tietää. Lapset on tajunneet tosi varhain, että kaikki jouluna käyneet pukit ja kauppakeskusten pukit on ihan eri näköisiä ja kuuloisia ja välillä monessa paikassa yhtä aikaa, niistä olen sanonut, että ovat jouluapulaisia, mutta en oo kertonut kenen.
Isoveli on ihana eikä pilaa siskonsa uskoa vaan leikkii mukana, veivät tänäkin vuonna kirjeet takapihalle isolle kivelle ja lyhty päälle merkiksi tontuille. Pikkusisko oli onnellinen kun kirjeet yöllä katosivat, veli muistutti mua hakemaan ne kun meni nukkumaan. :D
Eka ja toka luokkalaisista. Isompi puhui vähän syksyllä ettei sitä pukkia taida ollakaan ehkä...Kuitenkin varmuuden vuoksi kirjoitti myös pukille ettei jää ilman lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä, että tuollaisen äidin lapsi uskoo joulupukkiin. Äiti ei osaa edes yhdyssanoja. Järkyttävää.
Voi anteeksi järkytys. Sinun lapsille on ollut varmaan jo synnärillä selvää kaikki joulupukin olemassa olosta lähtien kun oot niin etevä. Kiitos tästä :)
Vierailija kirjoitti:
Eka ja toka luokkalaisista. Isompi puhui vähän syksyllä ettei sitä pukkia taida ollakaan ehkä...Kuitenkin varmuuden vuoksi kirjoitti myös pukille ettei jää ilman lahjoja.
Ihana :D
Uskon kyllä, että tuollaisen äidin lapsi uskoo joulupukkiin. Äiti ei osaa edes yhdyssanoja. Järkyttävää.