Miksi naisten lehdet on täynnä juttuja jossa ex - kympintyttö on kouluttautunut korkeasti ja 30-vuotiaana saa hermoromahduksen. Joutuu terapiaan ka löytää itsensä ja uuden uran?
Kommentit (26)
Hyvinpä on sulla mennyt psykiatrinen aivopesu perille, minä en tuollaisia satuja uskonut. Mulla ihan oikeat kognitiiviset ongelmat ovat olleet syynä uupumukseen ja alisuoriutumiseen. Olen vain toivonut että suoriutuisin omalla normaalitasollani mitä psykiatria yrittää saada uskomaan jonkinlaiseksi ylenmääräiseksi "vaativuudeksi".
Normaalitasosi on ilmesesti matalampi kuin luulet,
Sellaisista naistenlehdet tykkäävät kirjoittaa ja lukijat lukea.
Linkitätkö näitä juttuja? Kun kerran lehdet ovat niitä täynnä.
T. Hyvin elämässä menestynyt kympin tyttö
Koulu luo lahjakkaammille illuusion, että täydellinen suoriutuminen on mahdollista. Tosielämässä ei kuitenkaan yleensä mene niin. Epäonnistumisten sietäminen pitäisi opettaa jo lapsena, myös älykkäille.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisista naistenlehdet tykkäävät kirjoittaa ja lukijat lukea.
Samanlaisia juttuja saisi miehistäkin ja pariskunnista. Ihmiset kyllästyvät uraansa, vaihtavat johonkin ihan muuhun. OK, kunhan joku tolkku touhussa. Pahimmillaan nuo haaveet vaan kaatuvat päälle kahta suurempina stresseinä. Jos romanttisesti haaveilee erämaasta, villistä luonnosta ja eläimistä ja käytännössä löytää itsensä kannattamattoman huskytilan pitäjänä eläinsuojelurikossyytteet niskassa niin ei taida kovin kivaa enää olla.
Ok. Onko ilmapiiri firmassanne jatkuvasti sellainen, että saa olla varuillaan työpaikan puolesta?Tai huonohti johdettuja projekteia/työtä ripoteltu useampiin pikkuprojekteihin?