Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten lehdet on täynnä juttuja jossa ex - kympintyttö on kouluttautunut korkeasti ja 30-vuotiaana saa hermoromahduksen. Joutuu terapiaan ka löytää itsensä ja uuden uran?

Vierailija
11.12.2017 |

mikä vaivaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin sellainen kympin tyttö ja sairastuin burnoutiin 32-vuotiaana. Mutta en minä kyllä alaa vaihtanut, ihan samalla it-alalla olen missä loppuunkin paloin, vielä 43-vuotiaanakin. Ja olen varmaan eläkeikään asti. 

Mun tapauksessa burnoutin aiheuttaneet ongelmat olivat omassa perfektionistisessa ja ylikunnianhimoisessa päässäni. Oli myös kummallista mustavalkoista ajattelua kuten jos en ole absoluuttista huippua ja paras, niin sitten olen täysin kelvoton paska. Mitään siltä väliltä ei ollut olemassa, ja sen huippuuden tavoittelu ja jatkuva pelko siitä että jos en olekaan oikeasti huippu vaikka kuinka yritän, poltti loppuun.

Psykiatri-psykoterapeutin avulla sain selville nuo mieleni kuviot jotka burnarin aiheutti, ja opin niistä eroon.

Oletko yrittäjä it-alalla?

En ole, olen konsultti / koodari/arkkitehti isossa kansainvälisessä it-talossa.

Ok. Onko ilmapiiri firmassanne jatkuvasti sellainen, että saa olla varuillaan työpaikan puolesta?Tai huonohti johdettuja projekteia/työtä ripoteltu useampiin pikkuprojekteihin?

Vierailija
22/26 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinpä on sulla mennyt psykiatrinen aivopesu perille, minä en tuollaisia satuja uskonut. Mulla ihan oikeat kognitiiviset ongelmat ovat olleet syynä uupumukseen ja alisuoriutumiseen. Olen vain toivonut että suoriutuisin omalla normaalitasollani mitä psykiatria yrittää saada uskomaan jonkinlaiseksi ylenmääräiseksi "vaativuudeksi".

Normaalitasosi on ilmesesti matalampi kuin luulet,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista naistenlehdet tykkäävät kirjoittaa ja lukijat lukea.

Vierailija
24/26 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitätkö näitä juttuja? Kun kerran lehdet ovat niitä täynnä.

T. Hyvin elämässä menestynyt kympin tyttö

Vierailija
25/26 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu luo lahjakkaammille illuusion, että täydellinen suoriutuminen on mahdollista. Tosielämässä ei kuitenkaan yleensä mene niin. Epäonnistumisten sietäminen pitäisi opettaa jo lapsena, myös älykkäille.

Vierailija
26/26 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisista naistenlehdet tykkäävät kirjoittaa ja lukijat lukea.

Samanlaisia juttuja saisi miehistäkin ja pariskunnista. Ihmiset kyllästyvät uraansa, vaihtavat johonkin ihan muuhun. OK, kunhan joku tolkku touhussa. Pahimmillaan nuo haaveet vaan kaatuvat päälle kahta suurempina stresseinä. Jos romanttisesti haaveilee erämaasta,  villistä luonnosta ja eläimistä ja käytännössä löytää itsensä kannattamattoman huskytilan pitäjänä eläinsuojelurikossyytteet niskassa niin ei taida kovin kivaa enää olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi