Huomaatko koskaan ajattelevasi että sinua motivoi pysyä yhdessä kumppanisi kanssa "saavutuksen" vuoksi?
Tuntuu kivalta sanoa esim. muille että olet parisuhteessa ja monta vuotta suhdetta takana? Monen vuoden suhde tuntuu ylpeyden aiheelta?
Kommentit (5)
Eipä ole käynyt mielessä. Olen parisuhteessa itseni takia, en siksi, että voisin sillä rehvastella.
No ei kyllä ole syy, vaikka tottakai tuntuu hienolta sanoa että ollaan oltu pitkään yhdessä. Se ääneen sanominen saa havahtumaan siihen kuinka onnellinen ollenkaan pitkästä yhteen hioituneesta suhteestani. Mutta mikään itseisarvo tai syy jatkaa suhdetta se pitkä yhdessäolo ei ole. Ne syyt ovat ihan jotkut muut.
Olen liian vanha rehvastellakseni ja liian vanha tuhlatakseni elämääni siten, että olisin suhteessa vain saadakseni kehua kertyneillä vuosilla.
Onhan se hieno asia, kun olen löytänyt jo teininä miehen, jonka kanssa ollaan nyt oltu 10v yhdessä. Aika harvinaista ja sitä on kiva sanoa ääneen. En kuitenkaan muista koskaan ajatelleeni, että sen takia pitäisi pysyä yhdessä, minua se ei mitenkään "motivoi". Tosin ei meillä ole ollut mitään eroaikeitakaan, jossa olisi joutunut pohtimaan ns plussia ja miinuksia. :D
No en tiedä, voihan se olla yksi "motivaattori". Tosin pitkällä parisuhteella on paljon parempiakin etuja kuin se että saa sanoa toisille olevansa pitkässä parisuhteessa.