miksi miehet vetäytyvät juuri silloin kun olisi paras mahdollisuus osoittaa olevansa kelvollinen suhteeseen?
Nro 1: Olin ollut hänen kanssaan lyhyen aikaa, kun minulle oli tulossa leikkaus, ja kerroin hänelle että tulen olemaan kaksi viikkoa vuodepotilaana. Tulos: Hän ei ottanut kahteen viikkoon yhteyttä, kunnes sairasloman VIIMEISENÄ päivänä tekstasi eikä edes vaivautunut kysymään olenko esim. Hengissä.
Nro 2: Exä, jonka kanssa suhde päättyi välimatkan takia mutta hyvissä merkeissä. Kun muutin takaisin ja otin yhteyttä, oli ensin innoissaan asiasta, ja alkoi oitis lämmittelemään suhdetta ja minäkin vähän, mutta kun kerroin että olen toipumassa erosta ja sen takia en halua edetä pidemmälle juuri nyt, korostus sanoissa juuri nyt, niin sen jälkeen lakkasi pitämästä yhteyttä.
Kummassakin tapauksessa se että olisi osoittanut vähän tukea, olisi todennäköisesti lujittanut erittäin suuresti minun tunteita heitä kohtaan. Sen sijaan jätin kummankin.
Ja ei, kyseessä ei ollut jännämies, olen itse klassinen nörtti ja tapailen samantyyppisiä ihmisiä kuin itse olen.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
No jos oot 2 viikkoa vuodepotilaana niin kyllähän sä silloin oot hengissä? Turha kysymys olisi ollut
Ja tämä oli tärkein asia jonka aloituksesta huomasit? Way to go, mies.
miksi kukaan nykyinen haluaisi olla olkapäänä exästään pillittävälle (kärjistetysti sanottuna) tapailemallensa naiselle?
Vierailija kirjoitti:
miksi kukaan nykyinen haluaisi olla olkapäänä exästään pillittävälle (kärjistetysti sanottuna) tapailemallensa naiselle?
Ihan hyvä argumentti, mutta ei sovi tähän tapaukseen. Erosta oli nimittäin sen verran aikaa että en enää ollut pillittämisvaiheessa, ja itse asiassa puhuimme molempien existä saman verran, eli lähinnä päivitystä siitä mitä elämässä on tapahtunut.
Ja juuri sen takia halusinkin jarrutella ettei kävisi niin että hän olisi vain laastari.
Sanasi ymmärrettiin kummallakin kerralla väärin, miehet olettivat että kaipaat pientä etäisyyttä/mahdollisuutta toipua rauhassa sekä toimenpiteestä (?) että erosta?
Kannattaa muistaa että suurin osa miehistä ottaa naisen sanat kirjaimellisesti, hyvin harva kykenee lukemaan rivien välistä että "vaikka se sanoo noin niin se tarkoittaa ihan päinvastaista, eli että kaipaakin tukea, ja nyt mulla olis sauma..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä argumentti, mutta ei sovi tähän tapaukseen. Erosta oli nimittäin sen verran aikaa että en enää ollut pillittämisvaiheessa, ja itse asiassa puhuimme molempien existä saman verran, eli lähinnä päivitystä siitä mitä elämässä on tapahtunut.
Ja juuri sen takia halusinkin jarrutella ettei kävisi niin että hän olisi vain laastari.
Ja lisäys, jos hän olisi halunnut olla kaverini tässä tilanteessa niin se olisi osoittanut että hän arvostaa minua ihmisenä. Mutta jos kaveruus ei kelpaa (ja sekin painotuksella "toistaiseksi"), niin miksi suhde kelpaisi?
Vierailija kirjoitti:
Nro 1: Olin ollut hänen kanssaan lyhyen aikaa, kun minulle oli tulossa leikkaus, ja kerroin hänelle että tulen olemaan kaksi viikkoa vuodepotilaana. Tulos: Hän ei ottanut kahteen viikkoon yhteyttä, kunnes sairasloman VIIMEISENÄ päivänä tekstasi eikä edes vaivautunut kysymään olenko esim. Hengissä.
Nro 2: Exä, jonka kanssa suhde päättyi välimatkan takia mutta hyvissä merkeissä. Kun muutin takaisin ja otin yhteyttä, oli ensin innoissaan asiasta, ja alkoi oitis lämmittelemään suhdetta ja minäkin vähän, mutta kun kerroin että olen toipumassa erosta ja sen takia en halua edetä pidemmälle juuri nyt, korostus sanoissa juuri nyt, niin sen jälkeen lakkasi pitämästä yhteyttä.
Kummassakin tapauksessa se että olisi osoittanut vähän tukea, olisi todennäköisesti lujittanut erittäin suuresti minun tunteita heitä kohtaan. Sen sijaan jätin kummankin.
Ja ei, kyseessä ei ollut jännämies, olen itse klassinen nörtti ja tapailen samantyyppisiä ihmisiä kuin itse olen.
Nro 1. Oletan nyt, että et itse ottanut yhteyttä koko aikana, kun olit sairaalassa. Juuri leikkauksessa olleeseen on aika nihkeää ottaa yhteyttä, kun ei voi tietää kuinka väsynyt, kivuissaan tai lääkepöhnässä ihminen on. Siellä varmaan on odotettu sun yhteydenottoa ja viestiä, että oot voimissas viestittelemään.
Nro 2. Minkälainen mies alkaisi exänsä olkapääksi tai laastariksi exän eron jälkeen? Otit siis exään yhteyttä, että voisitko lohduttaa, kun joku mies särki sydämen. Ehkä naurettavinta mitä olen kuullut.
Miehet ovat toimineet ihan asiallisesti. Sun toiminnassa on kyllä hiukan tarkistamisen varaa.
Minäkin olisin ykköstapauksessa odottanut, että potilas ilmoittaa leikkauksen menneen hyvin ja on voimissaan.
Ymmärrä myös kakkosmiestä, että jätti sinut rauhaan, koska olet toipumassa erosta.
Vierailija kirjoitti:
Sanasi ymmärrettiin kummallakin kerralla väärin, miehet olettivat että kaipaat pientä etäisyyttä/mahdollisuutta toipua rauhassa sekä toimenpiteestä (?) että erosta?
Kannattaa muistaa että suurin osa miehistä ottaa naisen sanat kirjaimellisesti, hyvin harva kykenee lukemaan rivien välistä että "vaikka se sanoo noin niin se tarkoittaa ihan päinvastaista, eli että kaipaakin tukea, ja nyt mulla olis sauma..."
Aika hämmentävää, varsinkin ensimmäisessä tapauksessa jossa en kyllä indikoinut mitenkään että haluaisin olla yksin, toisessa ehkä ymmärrettävämpää vaikka yritinkin sanoa että haluan olla kaveri. Eli paremminkin tässä kävi niin että he lukivat rivien välistä että en halua tavata vaikka sanoin päinvastaista.
Lieneekö sitten niin että monet miehet vastaavassa tilanteessa eivät itse haluaisi tukea? Ainakin minulle tuntuu luontevammalta että tuen antaminen on oletus ja jos varta vasten pyydetään, niin sitten vetäydytään. Esim. Tekstaaminen tuossa sairasloma tapauksessa ei todellakaan ole paljon vaadittu kun muutenkin tekstaillaan joka päivä.
Kumpikin totesi, että toosaa ei irtoa lähiaikoina joten päättivät hakea sitä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nro 2. Minkälainen mies alkaisi exänsä olkapääksi tai laastariksi exän eron jälkeen? Otit siis exään yhteyttä, että voisitko lohduttaa, kun joku mies särki sydämen. Ehkä naurettavinta mitä olen kuullut.
Okei, ymmärrän että aloituksesta voi saada väärän käsityksen, mutta ei se noin mennyt, vaan näin.
1. Erosin
2. Aikaa kuluu
3. Muutan toiselle paikkakunnalle
4. Aikaa kuluu
5. Muistan että hei se yks kiva tyyppi asuu täällä, vois ottaa yhteyttä
6. Tapaillaan muutaman kerran, suhde alkaa lämmetä
7. Mainitsen että elämäntilanteesta johtuen ei sovi edetä pitemmälle ihan vielä
Ja nimenomaan se että ei edetä pitemmälle, sen oli tarkoitus estää se että hän ei olisi vain laastari. Onko tässä jotain epäselvää?
Vierailija kirjoitti:
No jos oot 2 viikkoa vuodepotilaana niin kyllähän sä silloin oot hengissä? Turha kysymys olisi ollut
Kuolleet ja ei-kiinnostuneet naiset eivät vastaisi kuitenkaan. Miehelle tuommoinen voi tarkoittaa myös, että ei kannata häiritä pariin viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin totesi, että toosaa ei irtoa lähiaikoina joten päättivät hakea sitä muualta.
Joo, tätä mietin itsekin. Ihan hyvä kyllä että pääsi heistä eroon sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin ykköstapauksessa odottanut, että potilas ilmoittaa leikkauksen menneen hyvin ja on voimissaan.
Ymmärrä myös kakkosmiestä, että jätti sinut rauhaan, koska olet toipumassa erosta.
Olisit odottanut kaksi viikkoa ja sitten täsmälleen sairasloman viimeisenä päivänä tekstannut teeskennellen kuin mitään ei olisi tapahtunut? Minusta tuntui kuin hän kuvittelisi että olen hänellä töissä ja kunnon työnantaja ei ota yhteyttä sairasloman aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, ymmärrän että aloituksesta voi saada väärän käsityksen, mutta ei se noin mennyt, vaan näin.
1. Erosin
2. Aikaa kuluu
3. Muutan toiselle paikkakunnalle
4. Aikaa kuluu
5. Muistan että hei se yks kiva tyyppi asuu täällä, vois ottaa yhteyttä
6. Tapaillaan muutaman kerran, suhde alkaa lämmetä
7. Mainitsen että elämäntilanteesta johtuen ei sovi edetä pitemmälle ihan vieläJa nimenomaan se että ei edetä pitemmälle, sen oli tarkoitus estää se että hän ei olisi vain laastari. Onko tässä jotain epäselvää?
Aika paljon epäselvää. Mies tykästynyt suhun ja panostaa jo henkisesti, herättelee sisällään kaikenlaisia toiveita ja haluaa olla sun rakastaja. Sitten sä kerrot, että et ole valmis kun exä painaa mielessä. Mies kokee tulleensa jätetyksi. Olisi ollut aika outoa, jos mies olisi jäänyt roikkumaan ja kyselemään, että joko exä on jo häipynyt mielestä ja joko olisi hänen vuoronsa.
Minun mielestäni ykkönen oli outo ja hänestä olikin hyvä päästä eroon. Mutta kakkonen on minusta täysin ymmärrettävä. Jos hakee seurustelusuhdetta eikä kaveria, niin ei halua alkaa lämmittämään juttua ihmisen kanssa joka itsekin toteaa vasta toipuvansa edellisestä erostaan, vaan etsii mieluummin sellaisen kiinnostuksen kohteen joka on valmis suhteeseen. Se on täysin luonnollista eikä siinä ole mitään outoa tai väärää.
Sanoit miehelle ettet halua edetä suhteessa ja sitten ihmettelet, että miksi mies ei edennyt suhteessa. Voi vittu tuota naisten logiikkaa. Syö hatullinen paskaa ap.
Miten on mahdollista, että jätit kakkosmiehen sen vuoksi että hän lakkasi pitämästä sinuun yhteyttä? Jompikumpi väitteistä ei nyt ihan taida pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hämmentävää, varsinkin ensimmäisessä tapauksessa jossa en kyllä indikoinut mitenkään että haluaisin olla yksin, toisessa ehkä ymmärrettävämpää vaikka yritinkin sanoa että haluan olla kaveri. Eli paremminkin tässä kävi niin että he lukivat rivien välistä että en halua tavata vaikka sanoin päinvastaista.
Lieneekö sitten niin että monet miehet vastaavassa tilanteessa eivät itse haluaisi tukea? Ainakin minulle tuntuu luontevammalta että tuen antaminen on oletus ja jos varta vasten pyydetään, niin sitten vetäydytään. Esim. Tekstaaminen tuossa sairasloma tapauksessa ei todellakaan ole paljon vaadittu kun muutenkin tekstaillaan joka päivä.
"En indikoinut mitenkään että haluaisin olla yksin"...
Takerruit nyt termiin "sanasi", ja haluat täsmentää että olet siis 'antanut ymmärtää'/ 'viestittänyt ei-sanallisesti' ettet halua olla yksin....
... Eli juuri tätä tarkoitin.
Miehelle on nimittäin ehdottomasti vielä haasteellisempaa tulkita naisen lähettämiä sanattomia viestejä kuin ymmärtää niiden sanallisten viestien sivu-/kaksois- tai käänteismerkityksiä!
Jos haluat miehen toimivan toivomallasi tavalla, ainoa keino varmistaa se on suora pyyntö/toive:
"Joudun kahdeksi viikoksi sairaalaan, toimenpiteeni on heti tulopäivänä, mutta toipuminen vaatii sen pari viikkoa. Koska todennäköisesti aikani tulee siellä kovinkin pitkäksi, olisi tosi mukavaa/huomaavaista jos jaksaisit piristää minua viesteilläsi".
TAI:
"Joudun kahdeksi viikoksi sairaalaan mutta se ei estä meitä jatkamasta tätä päivittäistä viestittelyä. Päinvastoin, se olisi minusta erittäin mukavaa ja piristävää."
JA:
"Vaikka erostani on jo xx aikaa, en ole tapaillut sen jälkeen ketään. Viihdyn seurassasi todella hyvin, ja olisi mukavaa jatkaa yhteydenpitoa - nyt kun pitkän tauon jälkeen toisemme 'löysimme'. En kuitenkaan halua että luulet minun etsivän jotain laastarisuhdetta, enkä todellakaan halua sotkea välejämme sellaisella kuviolla.
Voisimmeko antaa ajan näyttää mihin suuntaan asiat kehittyvät?/Voisimmeko edetä kaveripohjalta ja katsoa mitä tästä mahdollisesti kehittyy?".
Ohita merkityksettömät detaljit (jokainen osaa parhaiten valita itse suuhunsa sopivat sanat) ja mieti sisältöä:
Olisiko omassa viestinnässäsi mahdollisesti jotain kehitettävää?
Entä kannattaisiko joskus harkita sen sanattoman viestin perillemenon varmistamista 'hienovaraisella' lisäviestinnällä:
*tekstiviesti sairaalasta*:
"Toimenpide onnellisesti ohi! Toipilasta saa mielihyvin ilahduttaa viestein/vierailuin!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En indikoinut mitenkään että haluaisin olla yksin"...
Takerruit nyt termiin "sanasi", ja haluat täsmentää että olet siis 'antanut ymmärtää'/ 'viestittänyt ei-sanallisesti' ettet halua olla yksin....
... Eli juuri tätä tarkoitin.Miehelle on nimittäin ehdottomasti vielä haasteellisempaa tulkita naisen lähettämiä sanattomia viestejä kuin ymmärtää niiden sanallisten viestien sivu-/kaksois- tai käänteismerkityksiä!
Jos haluat miehen toimivan toivomallasi tavalla, ainoa keino varmistaa se on suora pyyntö/toive:
"Joudun kahdeksi viikoksi sairaalaan, toimenpiteeni on heti tulopäivänä, mutta toipuminen vaatii sen pari viikkoa. Koska todennäköisesti aikani tulee siellä kovinkin pitkäksi, olisi tosi mukavaa/huomaavaista jos jaksaisit piristää minua viesteilläsi".
TAI:
"Joudun kahdeksi viikoksi sairaalaan mutta se ei estä meitä jatkamasta tätä päivittäistä viestittelyä. Päinvastoin, se olisi minusta erittäin mukavaa ja piristävää."JA:
"Vaikka erostani on jo xx aikaa, en ole tapaillut sen jälkeen ketään. Viihdyn seurassasi todella hyvin, ja olisi mukavaa jatkaa yhteydenpitoa - nyt kun pitkän tauon jälkeen toisemme 'löysimme'. En kuitenkaan halua että luulet minun etsivän jotain laastarisuhdetta, enkä todellakaan halua sotkea välejämme sellaisella kuviolla.
Voisimmeko antaa ajan näyttää mihin suuntaan asiat kehittyvät?/Voisimmeko edetä kaveripohjalta ja katsoa mitä tästä mahdollisesti kehittyy?".Ohita merkityksettömät detaljit (jokainen osaa parhaiten valita itse suuhunsa sopivat sanat) ja mieti sisältöä:
Olisiko omassa viestinnässäsi mahdollisesti jotain kehitettävää?Entä kannattaisiko joskus harkita sen sanattoman viestin perillemenon varmistamista 'hienovaraisella' lisäviestinnällä:
*tekstiviesti sairaalasta*:
"Toimenpide onnellisesti ohi! Toipilasta saa mielihyvin ilahduttaa viestein/vierailuin!"
No joo, ehkä sitten takerruin liikaa oletukseen että se tukeminen on itsestään selvää. En muista millä sanoilla täsmälleen sanoin, mutta ehkä tulevaisuudessa voisi miettiä olenko tarpeeksi selkeä siinä mitä haluan.
Ja kiitos kun vastailit asiallisesti! Kaikki muut vaan rupesivat haukkumaan :'(