Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli valittua lapselle vähän liian hieno kummi aikoinaan

Vierailija
10.12.2017 |

Kun 4 pariskuntaa kieltäytyi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle mikään aihe ei ole liian tyhjänpäiväinen tänne ikuistettavaksi.

Ei, mutta pahimpia ovat kuitenkin yrityksensä herättää keskustelua. Vaikkapa nyt Jeesuksesta esmes, jottei varmasti jää epäselväksi niitä kannattaa avata noin tuhat. Puhumattakaan alpakoista, niistä todellakaan!

Vierailija
22/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan nuori voi olla jos se jo 9 vuotta sitten oli yliopiston käynyt.

Alkaa väittelemään tohtoriksi eli alle 30v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla "liian hieno"?

Ja miksi ne muut kieltäytyivät? Kuulostaa oudolta.

Liian hieno eli akateemisen koulutuksen saanut. Muut kieltäytyi, kuka mihinkin syyhyn vedoten mm että jo liikaa kummilapsia yms.

Miten on liian hienoutensa osoittanut? 

Ei jaksa tulla litkimään tölkkikaljaa ja syömään Camping-grillimakkaraa Keravalle joka viikonloppu?

Meillä ei alkoholia käytetä lainkaan mutta eipä meillä tämän kummin kanssa mitään yhteistä oikein ole.

Et ole sitten vieläkään uskaltanut korkata niitä lahjapulloja?

Vierailija
24/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan nuori voi olla jos se jo 9 vuotta sitten oli yliopiston käynyt.

Alkaa väittelemään tohtoriksi eli alle 30v.

Kiinnostavaa. Vain alle 30-vuotiaat voivat "alkaa väittelemään" tohtoriksi?

Vierailija
25/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummiudesta kieltäytyminen on aikamoinen loukkaus.

Miten se pitkin hampain kieltäytyminen on yhtään parempi, eihän sitä suhdetta kummilapseen voi väkisin rakentaa? Itse olen kummi velipuolen lapselle ilmeisesti vain sen takia että velipuolen vaimo koki että pitää pyytää kun on melkein sukua, ja en kehdannut kieltäytyä. Mutta en ole koskaan ollut missään tekemisissä velipuolen kanssa, eikä todellakaan olla niin läheisiä että että esim vierailtaisiin toisten luona, ainut luonteva kontakti on jos satumme kyläilemään yhtä aikaa hän äitinsä ja minä isäni luona. Mikä tapahtuu kerran viidessä vuodessa. Ostan kummilapselle joululahjan mutta muuten ei ole mitään tapaa pitää yhteyttä, kun se kummius kuitenkin on loppujen lopuksi kyse suhteesta vanhempien ja kummin välillä.

Vierailija
26/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellenikin kävi niin. Olin valinnut jo sylikummin, jonka kanssa järjestimme lapsen ristiäiset. Pastorille sopi hyvin, että lapsella on vain yksi kummi.

Kesken kastejuhlan pappi kuitenkin yhtäkkiä puhkesi puhumaan, että tällä lapsella on nyt vain yksi kummi, tarvittaisiin toinen kummi vielä lisäksi, ennenkuin hän voi aloittaa kastamisen. Kyllä nolotti!

Siinä sitten pää punaisena kyselin sisaruksilta ja vanhoilta koulukavereilta, kuka tulisi kummiksi. -En minä!

-Kiitos vaan kunniasta, mutta ei kiitos.

-En minä nyt oikein...

ja niin edespäin. Lopulta yksi vanha kaveri pitkin hampain suostui kummiksi, mistä kunniasta oli jo kuukausi aiemmin kieltäytynyt.

Todella nolo tilanne. Mahtoivatko vieraamme käsittää, että kummiksi pakottaminen oli papin idea, ei meidän?

Kummit lähettävät joskus joulukortin ja käyvät kylässä yleensä syntymäpäivinä. En ole lapselle kehdannut vielä kertoa, että sinun toinen kummisi ei olisi halunnut sinua kummilapsekseen.

Kummiudesta voi ja kannattakin kieltäytyä, ellei kummiksi halua. Sinänsä erikoinen pappi teillä oli mutta onhan niitäkin joka lähtöön. Joskus pappi saarnasi ristiäisissä, että nyt tämä saatanan syntinen pääsee synneistään. Siinä oli kyllä kaikki kauhuissaan. Tehtiin valitus ja selvisi, että papilla oli mielenterveydessä häikkiä.

Vierailija
27/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellenikin kävi niin. Olin valinnut jo sylikummin, jonka kanssa järjestimme lapsen ristiäiset. Pastorille sopi hyvin, että lapsella on vain yksi kummi.

Kesken kastejuhlan pappi kuitenkin yhtäkkiä puhkesi puhumaan, että tällä lapsella on nyt vain yksi kummi, tarvittaisiin toinen kummi vielä lisäksi, ennenkuin hän voi aloittaa kastamisen. Kyllä nolotti!

Siinä sitten pää punaisena kyselin sisaruksilta ja vanhoilta koulukavereilta, kuka tulisi kummiksi. -En minä!

-En minä nyt oikein...

ja niin edespäin. Lopulta yksi vanha kaveri pitkin hampain suostui kummiksi, mistä kunniasta oli jo kuukausi aiemmin kieltäytynyt.

Todella nolo tilanne. Mahtoivatko vieraamme käsittää, että kummiksi pakottaminen oli papin idea, ei meidän?

Kummit lähettävät joskus joulukortin ja käyvät kylässä yleensä syntymäpäivinä. En ole lapselle kehdannut vielä kertoa, että sinun toinen kummisi ei olisi halunnut sinua kummilapsekseen.

Suurempi loukkaus on tulla pyydetyksi kummiksi viime tipassa, ja se että ristiäiset on järjestetty juuri sinä ainoana viikonloppuna, jolloin on kertonut olevansa matkalla!

Joo, ei se mitään!Ei kummin tarvitse olla ristiäisissä!

Jos kummia arvostetaan noin vähän, ei kannata suostua.

Kummius on muutenkin täysin yksipuolinen palvelu- ja rahoitustehtävä. Kannattaa suostua vain sellaisten ihmisten lapsen kummiksi, jotka tuntee pitkältä ajalta ja joista aidosti pitää.

Silti ystävyys voi muuttua kummiuden myötä oudoksi hyödyntämissuhteeksi. Räikeintä se on, jos vanhemmat ovat varakkaita mutta ahneita. Ja on olemassa riski, että kummilapsesta ei vain pidä.

Kaikki pakotetut ihmissuhteet, kuten naidut sukulaiset on rasittavia. Heistä on ikään kuin pakko pitää, vaikka he olisivat täysiä kusipäitä.

Vierailija
28/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-En minä nyt oikein...

Parempi kieltäytyä jos tietää, ettei pysty panostamaan kummilapseensa haluamallaan tavalla tms.

Vierailija
29/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-En minä nyt oikein...

Pitäisi kyllä tietää, että kummeja on oltava väh. 2. Muistaakseni opetettiin jo koulussa ja viimeistään rippikoulussa.

Vierailija
30/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kuin akateemisia ei edes lasketa.

Vierailija
31/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-En minä nyt oikein...

Parempi kieltäytyä jos tietää, ettei pysty panostamaan kummilapseensa haluamallaan tavalla tms.

Todellakin! On tyhmää edes pyytää kummiksi muita kuin läheisiä ihmisiä. Se alkaa se itku ja ruikutus välittömästi, miten "kummi ei osallistu". Vähän sama kuin menisi naimisiin ventovieraan kanssa, että on joku puoliso. Ja sitten alkaisi valitus, että eihän ton kanssa viihdy eikä ole mitään puhumista.

Kummin virka on koiran virka: isot, epämääräiset odotukset, ei palkkaa. Jos kommunikointi ei pelaa, sotku on valmis.

Ennen vanhemmat tajusivat arvostaa sitä, että joku suostui lapselle kummiksi. Ja oltiin iloisia joka postikortista, minkä sai. Nyt odotetaan dollarinkuvat silmissä lahjoja monta kertaa vuodessa. Tietysti kummit myös vievät lasta lintsille ym. ja ilman muuta matkustavat 500 kilsan päähän katsomaan kummilasta.

Kannattaa myös ottaa huomioon, että jos kummi on lapseton, hän ei todnäk erityisesti pidä lapsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi