Taksikuskit, miksi ajatte suojatien halki kaasu pojassa?
Olen kiinnittänyt huomota siihen, että taksiksukit eivät lainkaan kunnioita suojateitä. Monta kertaa olen meinannut jäädä taksin ylia-ajamaksi suojatiellä. Onko pakko ajaa tuhatta ja sataa koko ajan? Tuskin tulonne juuri tippuvat, jos maltatte odottaa, että jalankulkija kävelee suoajatien yli. Tosi ärsyttävää toisen ihmsen elämällä leikkimistä. Aamulla jopa koululaisia kuljettavat taksit vähät välittävät suojateistä. Lapsille muodostuu kuva, että autoilijan ei tarvitse välittää jalankulkijoista. Ja tämä tapahtuu siis Helsingissä, joka päivä. Muut autoilijat sen sijaan pääsääntöisesti antavat jalankulkijoille tilaa.
Kommentit (10)
Pahoittelen otsikon kirjoitusvirhettä. Piti olla "kaasu pohjassa?.
Ap
Pahoittelen otsikon kirjoitusvirhettä. Piti olla "suojatien yli."
Ei ap
Ei taksikuskit piittaa mistään liikenteessä. Muka ammattilaisia ja fitut.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Sinulla on vääristynyt maailmankuva. Taksit ajaa kuin pullopersepaviaanit, mutta ei suojatien kunnioittamisessa ole paljon kehumista muillakaan kuskeilla.
Vierailija kirjoitti:
Taksikuskit on syy miksi toivon bottiautoja liikenteeseen.
Taksiala ei ole niin houkutteleva, että kaikki sinne hakeutuvat olisivat hyvää taksinkuljettaja-ainesta. Siellä on suhaamassa paljon niitä, jotka eivät kuuluisi autonkuljettajiksi ja/tai asiakaspalveluun. Jos kokonaisasenne on täysin kelvoton tuollaisiin töihin, ei varmaan liikennesääntöjen noudattaminenkaan ole ykkösprioriteetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Tolppa-apinan itsetunto on ratin takana kunnossa, kun saa ajaa laatuautolla, jota useimmiten ei itse omista. Älyttömin taksikuskeille ominaisin ajotapa on apinamaisiin kiihdytyksiin perustuva kaistapujottelu.
Luulevat olevansa niin etuoikeutettuja ja kokeneita ammattikuskeja