n. 60 neliötä on ihan mini asunnon koko yhdelle!
Tämä on fakta, vaikka te kituuttajamummot muuta väittäisitte!
Kommentit (29)
Mulle 23 neliömetriä on riittänyt ihan hyvin.
Varmaan jos olet koonnut roinaan ja elukkaa vierellesi tilaa viemään.
Mulla on kaksio 46 neliöö ja yksi huone (makuuhuone) on aivan ylimääräinen. Pienempikin riittäisi.
No ilmeisesti minä olen sitten väärässä siinä, että kun minun mielestäni minun 35 neliön yksiöni on minulle juuri sopivan kokoinen asunto, ellei jopa hiukan liian iso. Minä ainakin viihdyn mieluummin pienessä kuin isossa asunnossa. Omakotitalossa jos asuisin yksin, niin tulisin nopeasti vainoharhaiseksi, jos nukkuisin vaikka yläkerrassa niin pitäisi käydä monta kertaa varmistamassa, että alakerrassa on kaikki kunnossa ja sitten jos sieltä alakerrasta kuuluisi joku ihan normaali rasahdus tai muu ääni, niin olisin heti kauhuissani peiton alla pelkäämässä, että nyt sinne on onnistunut pääsemään joku murhaaja ja/tai varas.
Kaksio on turha yhdelle ihmiselle koska ei voi olla molemmissa huoneissa samanaikaisesti, paitsi jos seisoo ovensuussa.
Minulla on 55 m2. Kymmenen neliötä voisin vähentää.
Kenelle on ja kenelle ei. 😊 onneksi ei tarvitse välittää siitä mitä muut ovat asiasta mieltä vaan voi olla tyytyväinen elämäänsä omassa 46m:n kodissa. 😍
18 neliötä riittää minulle ja lemmikille ihan hyvin.
Ainoa hetki jolloin kaipaan enemmän tilaa yksiööni on silloin, kun joku tulee yökylään. Inhoan samassa huoneessa nukkumista ylikaiken.
Asun tosin kaupunkiyksiössäni vain viikot, viikonloput sitten maalla. Mutta yksin tässä pienessä asunnossa riittää hyvin tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on fakta, vaikka te kituuttajamummot muuta väittäisitte!
Meillä on 3h+k+s 65 neliötä, kolme henkeä ja mahdutaan oikeen kivasti.
Asu vaikka 600 neliön asunnossa, jos maksat asumiskulusi itse.
Minulle kelpaisi yksinasuvana hyvin sellainen 25-30 neliön yksiö, mutta lähes kaikissa yksiöissä vuokrat pyörii siinä 600-800 euron paikkeilla sillä kysyntä on niin suurta. Pakko tyytyä siksi kasioon, sillä vuokra on vain sen 500-600 eli vähemmän kuin yksiöstä. Kaksio on kuitenkin turhan iso.
Ihan ookoo tällainen 40 neliön saunallinen yksiö (käytännössä kaksio koska erillinen makuuhuone), mutta hivenen harmittaa kun suihkutila vie lähes puolet alasta, enkä minä siellä kuitenkaan niin kauheasti asu.
Meillä on 39m², kahdelle hengelle.
Meillä on 57m2 kaksio parvekkeella ja hyvin mahdumme miehen ja kissan kanssa. Tuntuu, että tämä on jopa ruhtinaallisen tilava.
Vierailija kirjoitti:
37neliöö, kaksi aikuista.
Oletko koskaan miettinyt, miksi Suomessa teodän tulotasollanne ei ole varaa parempaan?
Vähät neliöt riittää vallan hyvin jos on omakotitalo isolla tontilla. Keskellä kaupunkia kerrostalossa saisi olla enemmän neliöitä. Pieni koppi rupeaa äkkiä ahdistamaan ilman omaa pihaa ja ulko-ovea. Kokemusta on ikävä kyllä.
Sä voit keskenäs kituutella ja mummoilla siellä 60 neliön kaksiossas. Itse en voisi kuvitellakaan elämää rivi-/kerrostalossa..