Entisen kiusaajan lasta kiusataan koulussa
Hän on samassa koulussa oman lapseni kanssa. Oma lapseni on toisella luokalla, eikä ole osallistunut kiusaamiseen.
Mutta silti mietityttää, miltäköhän tästä entisestä kiusaajasta nyt tuntuu äitinä.
Kommentit (19)
Nyt oletat vähän liikoja. Ei hän taatusti ymmärrä ajatella sitä tuolta kantilta. Omissa silmissään hän on vain ja ainoastaan Uhri.
Vierailija kirjoitti:
Karma.
Lapsi on viaton äitinsä tekoihin. Tietysti äitikin kärsii, jos lasta kiusataan, mutta varsinainen kärsijä on lapsi.
Vahingonilo on sairasta varsinkin kun lapsi on syytön siihen, mitä vanhempansa joskus teki.
Vierailija kirjoitti:
Vahingonilo on sairasta varsinkin kun lapsi on syytön siihen, mitä vanhempansa joskus teki.
Kuka tässä nyt on ollut vahingoniloinen?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vahingoniloa, se on vain karmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmaa olisi se, jos äiti työpaikkakiusattaisiin. Se, että kiusaajan lapsesta, joka on viaton eikä liity millään vanhempansa tekohin, tulee kiusattu on vain väärin ja kiusaamiseen pitää puuttua. Ihan sama mitä tämän lapsen äiti on elämässään tehnyt!
Äiti saattaa sanoa lapselleen että pidä puoles mokomakin nössö. Ja tämä voi olla todellisuutta.
Näin joskus käy. Minulla oli asiakkaana vaikeasti CP-vammainen mies. Kun hän oli lapsi, varsinkin yksi koulukaveri kiusasi häntä rankasti. Onneksi kotona tuettiin ja kohdeltiin kuten muitakin sisaruksia. Hän oli älyllisesti normaali, kenties tavallista välkympikin.
Aikuisena hän sitten kuuli, että tämä kiusaaja oli saanut kehitysvammaisen lapsen.
Surullisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmaa olisi se, jos äiti työpaikkakiusattaisiin. Se, että kiusaajan lapsesta, joka on viaton eikä liity millään vanhempansa tekohin, tulee kiusattu on vain väärin ja kiusaamiseen pitää puuttua. Ihan sama mitä tämän lapsen äiti on elämässään tehnyt!
Karma ei ole noin suoraviivaista.
Karmaa ei ole. On vain sattumia ja tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Karma.
Elikkäs henkilö kuoli ja jälleensyntyi jonain alenpitasoisena olentona. Tässä tapauksessa ilmeisesti koirana, koska ap puhuu koulusta, enkä keksi nyt muita eläinten kouluja kuin koirakoulun.
Vierailija kirjoitti:
Karma.
Ei Karma iske toisen ihmisten kautta, se on aina itseen kohdistuvaa. Ei lapsi ole syyllinen vanhempiensa tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, karmaa se on jos sielunvaellus viivästyy. Ettekö te tiedä mitään buddhalaisuudesta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, karmaa se on jos sielunvaellus viivästyy. Ettekö te tiedä mitään buddhalaisuudesta??
Huoh. Nykyisin karmasta puhutaan myös, kun halutaan ilmaista, että paha saa palkkansa. Vähän niin kuin puhutaan marttyyreista, jotka siis uhriutuvat ja heittäytyvät hankalaksi riidellessä, eikä tuollakaan ole mitään tekemistä alkuperäisen tarkoituksenaa kanssa (eli uskonsa puolesta/takia kuollut)
Eikös Raamatussakin puhuta jotain "isien/äitien pahat teot kostetaan lapsille aina kolmanteen ja neljänteen sukupolveen asti" tms.? (karmaltahan tuo mun mielestä kuulostaa ja sori, Raamatun ja uskon asioihin perehtyneet, mun tietoni/muistini peräisin pyhäkoulusta, riparilta ja koulun uskonnon tunneilta ;)
Vierailija kirjoitti:
Eikös Raamatussakin puhuta jotain "isien/äitien pahat teot kostetaan lapsille aina kolmanteen ja neljänteen sukupolveen asti" tms.? (karmaltahan tuo mun mielestä kuulostaa ja sori, Raamatun ja uskon asioihin perehtyneet, mun tietoni/muistini peräisin pyhäkoulusta, riparilta ja koulun uskonnon tunneilta ;)
Joo vanhassa testamentissa noin.
Vierailija kirjoitti:
Karma ei liity kristinuskoon tai juutalaisuuteen millään lailla.
...Karma ei liity kristinuskoon tai juutalaisuuteen millään lailla.[/quote]
Ei kukaan niin ole väittänytkään. Karma ja tuo seuraaville sukupolville kirous kuulostavat vain saman tyyppisiltä tapahtumilta.
Karma.