miten voi olla mahdollista etteivät ihmiset osaa keittää puuroa?
Eivät osaa ja sitten polttavat pohjaan!
Eikö järki sano että levyä pitää pienentää ja puuroa sekoitetaan??
Kommentit (33)
Tottakai saan puuron palamaan pohjaan kun teen kaiken sillä lailla että se mahdollistuu.
Keitän kuumalla koko ajan, laitan maidon tietysti heti alussa ja jään katsomaan kuinka se palaa pohjaan.
Teen puuron uunissa. Ei tarvi hämmentää.
Johtuneeko siitä, että ruoanlaittoa ei enää opeteta kotona ja mites koulussa? Onko enää kotitaloustunteja? Ihmetyttää muutenkin tämä uusavuttomuus!
Vierailija kirjoitti:
Teen puuron uunissa. Ei tarvi hämmentää.
Hämmentyä kylläkin..??
Meillä osaa lapsetkin keittää puuroa. Ihan perinnejuttua että aamulla keitetään puuroa että jaksaa
Vierailija kirjoitti:
Heillä ei ole 5 tai 10-senttisiä kotona, kolikot laitetaan levyn ja kattilan väliin siinä vaiheessa, kun esim. riisipuuroon lisätty maito on kiehahtanut ja nappula käännetty ykkös- tai kakkosasentoon, puuroa hämmennellään silloin tällöin.
Voi laittaa myös haududusritilän levyn ja kattilan väliin.
Kattilaksi suosittelen paksupohjaista teräskattilaa, itse käytän mehumaijan 4 litran kattilaa.
Teepä tuo induktioliedellä. Tai kaasuhellalla.
Palaa pohjaan ja tulee mautonta. Paljon helpompaa ostaa riisipuuro valmiina. Muut veteen keitettävät ovat helppoja tehdä itse, mutta riisipuuro ei. Eikä huvita seistä lieden äärellä koskaan pidempään kuin max 5 min kerrallaan. En muutenkaan leivo tai tee hitaita ja monimutkaisia ruokia. Ei yksinkertaisesti kiinnosta.
Kerroskattilalla yhdistyy mikropuuron helppous ja kattilapuuron maku. Vähän hidasta, mutta silti minun suosima vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Palaa pohjaan ja tulee mautonta. Paljon helpompaa ostaa riisipuuro valmiina. Muut veteen keitettävät ovat helppoja tehdä itse, mutta riisipuuro ei. Eikä huvita seistä lieden äärellä koskaan pidempään kuin max 5 min kerrallaan. En muutenkaan leivo tai tee hitaita ja monimutkaisia ruokia. Ei yksinkertaisesti kiinnosta.
Osta puurokattila niin ei tarvi lieden äärellä päivystää.
En edes uskaltaisi syödä einesriisipuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Sä et osaa etkä tajua miten riisipuuro tehdään.
Ei siinä tarviikaan koko ajan seistä.
Se tehdään hauduttamalla kansi päällä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten on mikro, ei pala pohjaan. Kukaan enää levyllä keitä.
Hahah, hyvä.
Olen 29 v enkä ole koskaan keittänyt puuroa. Ostan puurot aina niissä pikkupusseissa valmiiksi annosteltuina ja laitan mikroon veden pariksi minuutiksi ja sitten sekoitan puuron kuumaan veteen. Toimii.
Puuronkeittoammattilainen=Joulumuori?