Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs jos syö homeista leipää?

Vierailija
10.12.2017 |

Näin pääsi käymään, ihmettelin hajua mutta en väsymykseltäni reagoinut ennenkuin olin nielaissut:/

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee pari isoa pierua.

Vierailija
2/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo sanoi aina, että "home parantaa lauluääntä". Ja sitten heitti leivän tuulensuojaan.

Kuolet nyt varmaan yhtä nuorena kuin mummoni. Eli 92-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet saanut lisäannoksen penisiliiniä, et kuole siihen saatat olla yhtäkkiä peräti terveempi kuin ennen.

Vierailija
4/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauluääni paranee!

Vierailija
5/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että saitte huumoria tästä irti, minua ei nyt huvita johtuu sitten olostani muuten tai vaikka huumorintajun puutteesta. Kumpikin lapsi söi kys leipää myös.

Ap

Vierailija
6/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kerta ei vaikuta mitenkään. 

Jatkuvasti syötynä ruuan homeella saattaa olla terveysvaikutuksia. Ennenhän oli aivan tavallista vain kaapia pahimmat homeet pois ennen syöntiä. 

Nyt ollaan viisaampia ja vältellään homeisia elintarvikkeita. Mutta eiköhän jokainen ole joskus syönyt homeista ruokaa vahingossa. 

Juuri varsinkin leipää, jossa pilkut voivat olla aluksi ihan huomaamattomia. Maku vain kertoo jonkin olevan pielessä. 

Vierailija
7/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enpä enää osta luomuleipää kun ei muutamaa päivää säily ilman homehtumista. Paketti siis ostettu alkuviikosta ja silloin harvoin kun leipä ei lopu parissa-kolmessa päivässä niin käy näin.

Ap

Vierailija
8/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee pari isoa pierua.

Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.

Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.

Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.

Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.

Vierailija
9/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sitä lapsena syötiin silloin tällöin homeistakin leipää, eikä mitään oireita ole tähän päivään mennessä tullut. Siitä on aikaa jo 50 vuotta. Äitini myös puhui tuosta lauluäänen paranemisesta, mutta sen suhteen minulla oli huono säkä😒! Tai voihan se olla, että se olisi vieläkin surkeampi kuin nykyään, jos en silloin tällöin olisi lapsena syönyt homeista leipää.

Äitini saavutti lähes 94 vuoden iän, eikä homeisella leivän syönnillä ollut kai osaa eikä arpaa hänen kuolemansa kanssa. Tai eihän siitä tietenkään voida ihan varmoja olla! En hoksannut kysyä sitä lääkäriltä.

Pitää vielä mainita, että äitini asui loppuun saakka omakotitalossa ja muisti pelasi yhtä hyvin kuin meillä nuoremmilla.

Vierailija
10/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneen mummoni luona aina sai mummon loukkaantumisen uhalla kieltäytyä homeisesta ruuasta. 

Kerrankin oli "vielä aivan hyviä" lettuja, joissa oli jo selviä homelaikkuja. Olin vieläpä raskaana, niin en takuusti syönyt ja en kyllä olisi muutenkaan. 

Sain kuulla olevani nykyajan nirppanokka :)

Tämäkin mummo eli aikoinaan liki satavuotiaaksi. Että olisiko homeella pikemminkin terveyttä edistäviä vaikutuksia, heh heh...

Vierailija
11/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis lauluääni

Vierailija
12/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni oli näitä sodan ja sen jälkeisen pula-ajan kasvatteja ja hyvin niukalla toimeentulolla muutenkin koko elämänsä ajan aina eläkkeelle jäämiseen saakka. Opetti minullekin, että ruokaa ei heitetä roskiin ellei se ole pilaantunut täysin syömäkelvottomaksi. Eli ole umpihomeessa. Homeiset/mädät kohdat vain leikattiin esim. leivästä ja hedelmistä pois ja syötiin loput. Huomaan, että oppi on mennyt perille, saan hepulin aina kun joku on heittämässä pois syömäkelpoista ruokaa vain sillä perusteella että "parasta ennen" -päiväys meni jo. Lisäksi olin lapsena mummon mukana navetassa möyrimässä ties missä lehmänpaskoissa. Ja kappas vain, minulla ei ole mitään allergioita (jotka tuntuvat olevan jo varsinainen vitsaus ylisiisteissä olosuhteissa kasvaneille) ja vatsani kestää syödä ruokia joista herkemmillä menee mahat sekaisin. Kiitos mummo sinne jonnekin tämän elämän tuolle puolen näistä opeista. :)

Vierailija
13/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis lauluääni

Tai kaunis pierunääni.

Vierailija
14/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni määrä hometta on ihan vaaratonta, ellei sinulla ole jokin sairaus mikä alentaa vastustuskykyä merkittävästi.

Vierailija
15/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on fakta asia, että tuore leipä pierettää enemmän kuin homeinen leipä! Kokeilkaapa vaikka itse TE NIRSOILIJAT!

Vierailija
16/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahanpuruja maksimissaan. Ei tuo ole vakavaa.

Vierailija
17/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on fakta asia, että tuore leipä pierettää enemmän kuin homeinen leipä! Kokeilkaapa vaikka itse TE NIRSOILIJAT!

Tuoreeseen ei sentään voi kuolla. Googleta mykotoksiinit.

Vierailija
18/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitko? Itse en pystyisi koskaan syömään vahingossa homeista leipää, sehän maistuu heti aivan kamalalta. Tupakoiva kaveri sen sijaan syö usein vahingossa homeista leipää. On vaan tullut mieleen, että meneekö tupakoijilta joku makuaisti, joka maistaa homeen?

Vierailija
19/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu paljon henkilöstä ja tämän ruuan sulatuksesta. Itsellä vatsa kestää homeista leippää eikä tule mitään oireita, mutta herkkävatsaisemmille voi tulla vaikka ruokamyrkytys mikä seuraa pilaantuneen ruuan syömisestä.

www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00608

Vierailija
20/28 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitko? Itse en pystyisi koskaan syömään vahingossa homeista leipää, sehän maistuu heti aivan kamalalta. Tupakoiva kaveri sen sijaan syö usein vahingossa homeista leipää. On vaan tullut mieleen, että meneekö tupakoijilta joku makuaisti, joka maistaa homeen?

En usko että niin paljoa voi polttaa että makuaisti menee noin pahoin, vaikka hometta ei olisi vielä näkyvissä, se haisee kyllä mutta maistuu vielä voimakkaammalta. Tuli testattua vahingossa kun olin flunssassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi