Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapeuttini sanoo, että aikuinenkin tarvitsee turvaverkon - miten sellaisen voi luoda tyhjästä?

Vierailija
09.12.2017 |

Jos ei ole sukulaisia eikä tuttavia

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisista on ollut lähinnä haittaa. Turvaverkkokysymys on sikäkin tärkeä, että jos olet yksinhuoltaja ja joudut vaikka huoltokiistaan niin aina kartoitetaan turvaverkot. Esim, jos ole jostain Lapista muuttanut ja sinne jäänyt suku niin sulla tulisi olla hetkessä "turvaverkko". Sossut ei esim. tajua, ettei nykyään ole aina viisasta tutustua ja tukeutua naapuriin, ja moni ei halua niin tehdä ja moni ei halua, että joku tukeutuu. Ja kun käyt työssä ja hoidat lapsia niin saattaa se verkon luominen kestää. Itse olen auttanut naapurien perheitä, mutta myös joutunut sen kautta hieman hankaliin tilanteisiin.

Vierailija
22/22 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ainoa lapsi, ja molemmat vanhempani ovat jo kuolleet (toinen onnettomuudessa, toinen erääseen sairauteen). Meillä on kyllä sukua, mutta koska vanhempani eivät pitäneet omiin sukuihinsa juuri yhteyttä ja molempien heidän suvut asuu toisella puolella Suomea, niin vieraaksi ovat minulle nämä ihmiset jääneet, en edes muista (tiedä?) kaikkien heidän nimiä. Ystäviä minulla on onneksi useampi, mutta en voi luottaa, että saisin heistä apua jos vaikka sairastun vakavasti. He kyllä varmaan haluaisivat auttaa, mutta välimatkaa on kuitenkin parikymmentä kilometriä ja heillä kiireinen arki työn ja pienten lasten ja koirien ja harrastusten kanssa, niin eivät he yhtäkkiä repeä minulle ruokakauppaläheteiksi. En tiedä miten aikuisena muka rakennetaan turvaverkko.

Netistä saa nykyisin ihan mukavasti ruokaa ja vessapaperia kotiinkuljetuksella jos ei itse pääse kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla