Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä syödään jouluna?

Vierailija
09.12.2017 |

Meillä aloitetaan jouluaatto joulupuurolla ja luumukiisselillä.
Päivällä syömme kinkkua, keitettyjä perunoita, kastiketta, viinirypälesalaattia, sienisalaattia, silliä, lohta, graavilohirullia, laatikoita, herneitä..
Jälkiruoaksi varmaankin joku jouluinen rahka ja kakkua. Torttuja ja pipareita. Juomina ovat viinit, konjakit, viskit, oluet, glögit yms.
Toki kaikkia ruokia ei syödä kerralla, vaan koko päivän/illan ajan. Tietysti myös paljon suklaata.

Joulupäivänä ja tapaninpäivänä joko karjalanpaistia tai muuta pataruokaa.

Entä teillä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, mutta viinaa vedetään kaksin käsin.

Vierailija
22/22 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään mummuloihin jouluksi, niin mun äiti on varmasti tehnyt perinteisen Menun, ja itse auttelen sitten kum siellä olen . Niin siihen kuuluu kinkku, porkkana-, lanttu- ja ehkä bataattilaatiiko, karjalanpaisti, perunat, -karjalanpiirakoita, jotain salaatteja, graavilohta (jota en nyt valitettavasti voi syödä kum oom raskaana). Juomina kotikaljaa, maitoa, limppari.

Anoppilassa sitten myös kinkkku ja laatikot, lohi jne.jälkiruokina pipareita, joku kakku, torttuja, suklaata.

Mukava Ois kohta alkaa jo itekin sitä omaa joulupöytää kunnolla tekemään, mutta vielä on mummuloissa käyty, ku meillä esikoisen toinen joulu nyt ja toinen tulossa, niin saavat olla iso vanhemmatkin osana pienen Joulua. Joku joulu Ois kyllä Kiva, kun vaikka meille tulisi väki syömään :)

Lahjat , suklaat, ja joulukukan annetaan sitten myös mummuloihin, ja anoppilassa on tykätty kum om edellisinä vuosina annettu lahjana semmonen herkkukori missä ollut muun muassa erilaisia juustoja, keksejä, jotain pientä tavaraa jne :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla