Joutuiko Finlayson "hiljaisen boikotin" uhriksi?
Ihmiset jotka eivät kehtaa sanoa boikotoivansa avoimesti homo-humanitaarinen maahanmuutto-linjaa, tekevät sitä hiljaa päivittäisillä valinnoillaan.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut boikotoi Kärkkäistä, minä Finlaysonia ja Vallilaa.
Minä bokotoin niitä kaikkia kolmea: natsin liikettä, homokauppaa ja riistäjämuijan yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä bokotoin niitä kaikkia kolmea: natsin liikettä, homokauppaa ja riistäjämuijan yritystä.
Oikein - juuri niin pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla jos näin todella on käynyt. Mediatilaahan Finlayson sai valtavasti, joten näkyvyys ei ollut ongelma. Kertoo aika paljon suomalaisista naisista jos boikoitoivat.
Se kertoo suomalaisista naisista erittäin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös Kärkkäistä ja varsinkin sitä!
Kerrataanpa mitä Finlayson on puuhaillut viime vuosien aikana: ensin julkaisi homolakanat ja laittoivat ne paraatipaikalle jokaiseen myymäläänsä, sitten toivottivat turvikset tervetulleiksi ja lahjoittivat 4000 lakanasettiä ilmaiseksi, sen jälkeen lopetti myymästä tuotteitaan Kärkkäiselle ja sen jälkeen myi 20% alennuksella mutta vain naisille (ja siitäkin nousi pieni kohu).
Kenelle on vielä yllätys että kannattavuus romahti?
Vierailija kirjoitti:
Kerrataanpa mitä Finlayson on puuhaillut viime vuosien aikana: ensin julkaisi homolakanat ja laittoivat ne paraatipaikalle jokaiseen myymäläänsä, sitten toivottivat turvikset tervetulleiksi ja lahjoittivat 4000 lakanasettiä ilmaiseksi, sen jälkeen lopetti myymästä tuotteitaan Kärkkäiselle ja sen jälkeen myi 20% alennuksella mutta vain naisille (ja siitäkin nousi pieni kohu).
Kenelle on vielä yllätys että kannattavuus romahti?
Lisäksi luottivat siihen, että Hong Kongin lisenssivalmistajalta olisi tullut isot massit mutta heidänkin aikataulunsa on venynyt (tai viivyttelevät tahallaan jos kauppa ei ole käynyt). Turpiin tulee joka rintamalta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä edelleen ostan Finlaysonin tuotteita, kun haluan kunnollista laatua kotiini. Eikä mua haittaa joidenkin Tom of Finland -kuosien olemassaolo, itelle ostan toisenlaista. Harvakseltaan, sillä uusin liinavaatteita vain sitä mukaa kun vanhat kuluvat käyttökelvottomiksi - ja Finlaysonin tuotteilla käyttöikä on kiitettävän pitkä.
Tämä on vain mielikuva.
Sain 14 vuotiaana joululahjaksi finlaysonin lakanoita v. 79 ja ne kestivät 30 vuotta, jopa hyvän näköisinä.
Ostin tytölle pari vuotta sitten pari finlaysonin lakanaa ja nyt jo ovat kuluneet hiuti.
Joten ihan samaa halpisrättejä nuo ovat, kuin muutkin, mutta hinta on kova.
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se nyt ihme, ettei 99% suomalaisista haluakaan ostaa ja käyttää homolakanoita, vaikka trendipellet niitä Punavuoressa ihailevatkin.
Ainakin lapsiperheissä voisi olla selittämistä, että mitä nuo sedät tuossa lakanakuviossa oikein tekee.
En boikotoi Finlaysonia, mutta heillä ei vaan ole ollut tuotteita joita olisin halunnut ostaa. Ihan samalla tavoin kun en boikotoi salmiakkia, en vaan osta sitä kun en tykkää.
Ei tainnut olla kovin hyvä idea Kurttilalta lähteä politikoimaan niin rajusti tj:n asemassa. Provoilulla saa kivasti julkisuutta mutta se voi myös karkottaa potentiaalisia asiakkaita ostamaan muita merkkejä kuten tässä tapauksessa kävi.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö sitä on natsi jos ei osta Finlaysonin tuotteita?
Natsipa natsi! 😂😂😂
Pikkuhilkaa "Finskut" ovat kadonneet liinavaatekaapistani. Enpä olisi vielä parikymmentä vuotta sitten uskonut näin käyvän. Silloin löysin aina jotain kivaa myymälästä ja oikein hamstrasin kankaita kassikaupalla. Nuo homolakanat oli kohdallani viimeinen pisara. En tosin olisi myöskään ostanut lakanoita, joissa heterot hierovat hekumallisesti toisiaan. Tykkään ehkä enemmän sellaisista ei niin "esittävistä" kuoseista.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että ihmiset kuvittelevat vieläkin, että finlayson valmistaa tekstiilejä. Se Finlayson meni konkurssiin jo vissiin -80 luvulla. Tuo nykyinen tilaa tekstiilit kauko-idästä ja painattaa niihin hauskoja kuvia.
Markkinointifirma. Liikevaihto n. 20 miljoonaa euroa.
Näin on näreet ja ihan sama, mitä kuvia niihin pölyä kerääviin rätteihin on painettu, kaiken lisäksi reklaamaatioihin tulee aika ylimieiset kommentit.
Joten oikeata suomalaista suosisin mielelläni.
toki muilla merkeillä ne itämaiset kankaat ovat paljon parempia, joten ei sillä nimellä kauan ratsasteta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä edelleen ostan Finlaysonin tuotteita, kun haluan kunnollista laatua kotiini. Eikä mua haittaa joidenkin Tom of Finland -kuosien olemassaolo, itelle ostan toisenlaista. Harvakseltaan, sillä uusin liinavaatteita vain sitä mukaa kun vanhat kuluvat käyttökelvottomiksi - ja Finlaysonin tuotteilla käyttöikä on kiitettävän pitkä.
Salli mun nauraa sille laadulle:HHHHaaaa. Laatua oli niin kauan, kun tuotteet tehtiin
Suomessa, sen jälkeen ohuita pölyä kerääviä riepuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin boikotoin kaikkia ja kaikkea. Ostin juuri mainion erän pellavakangasta kierrätyspuodista. Maksoin siitä kuusi euroa.
Tuosta palasta ompelen lakanan ja tyynyliinan. Pellavaverhon löysin kierrätyskeskuksesta neljällä eurolla. Finlayson saa minun puolestani ihan rauhassa painattaa rumia printtejään jossainpäin Bangladeshiä...
Boikotoin finlaysonia. En tee siitä mitään kampanjaa tai someraivoa, mutta ei se myöskään ole mikään salaisuus ja olen jyrkästi kieltänyt tuttuja ostamasta minulle lahjaksi kyseisen firman tuotteita ja sanonut syyn. Finlaysonin toiminta on suoraa marxistista aivopesua ja huuhaan pakkosyöttämistä ja minä en tue sitä yhtään.
Kärkkäiseltä taas ostan vuodessa satojen eurojen edestä tavaraa. Olen ollut todella tyytyväinen palveluun, nettisivuihin, tuotteisiin ja toimitukseen ja suosittelenkin kauppaa usein tutuille. Siellä on hyvää tavaraa ja paljon sellaista mitä ei muualta suomessa löydä ja varsin edulliseen hintaan kun vertailee.
Tulee hyvä mieli kun lukee uutisista että kärkkäisen myynti kasvaa ja finlayson on ongelmissa. Onneksi suurinmmalla osalla kansasta on järki päässä ja arvot kohdallaan. Ei tämä sonnan syöttäminen mene enemmistölle läpi. Totuus ei pala tulessakaan.
Homomarkkinat pettivätkin. Uusi tj tuskinpa putsaa maineen ja nostaa firman kontaltaan.
Homofirmalle ei riitänytkään suomessa tarpeeksi asiakkaita.
Kyllä tamperelaiset ainakin tietävät, ettei Finlaysonia ole ollut enää vuosikymmeniin, vaikka vanha puuvillatehdas on saanut pitää nimensä, se on täynnä erilaisia muita yrityksiä ja puuvillatehtaan tytöt ovat muisto vain.