Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paikkakuntani Joulupuu-keräyksessä on jäljellä PALJON teini-poikien lappuja, vinkkejä mitä ostaa heille?

Vierailija
08.12.2017 |

Mielestäni tuntemattomalle 13 - 17 v pojalle on äärettömän vaikea lahjaa ostaa, meillä ei joulupuussa ole edes toiveita. Olen vienyt puuhun jo 2 lahjaa tänä vuonna (pojalle 4 v ja pojalle 6 v) ja niiden arvo oli noin 30 e per lahja. Teinipojan lahja voisi olla samaa hintaluokka mutta mitä ihmettä ostan? Tuon ikäisille ystäväperheen pojille tulee rahaa annettua lahjaksi, mutta tähän keräykseen ei raha käy. Huomenna vika päivä keräystä ja tuntuu kurjalta jos osa joulupuun lapsista jää ilman lahjaa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ja jokakerta ottanut tuolta puusta teini-ikäiset laput, tyttö ja poika. Sentakia kun varsinkin tuon ikäiset pojat jää niitä lahjoja vaille.

Mä oon laittanut pakettiin kylpypyyhkeen, sukat, lahjakortin urheiluliikkeeseen (täällä oli hyvä liike jossa runsas valikoima kaikenlaisia vaatteita ja välineitä), shampoota, leffalahjakortin ja karkkia. En siis toki kaikkia noita yhteen pakettiin vaan vuosien varrella aina jotain noista. En nyt yhtäkkiä muista mitä vielä mutta luulisi tuossa jotain kivaa olevan.

Vierailija
22/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuohon voi osallistua? Mistä tiedätte mitä puuttuu tai kenelle? Kun katsoin noita nettisivuja niin keräyspaikka Helsingissä Forum ja oliko huomenna viimeinen päivä. Olen menossa huomenna keskustaan ja voisin jonkun lahjan viedä, vaikka teinipojalle. Voinko vaan ostaa ja paketoida sen yms.ja virdä vai pitääkö siellä ensin käydä? Sain pari sataa veronpalautuksia ja nyt ekaa kertaa rahaa tilillä pariin vuoteen laskujen jälkeen enkä tiedä mitä sillä tekisin niin jos pari kymppiä siitä tuohon. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa kultaisia kun osallistutte noihin. Hyviä ehdotuksia tullut. Johonkin urheilukauppaankin voisi olla lahjakortti, niissähän myydään ihan perusvaatettakin ja ainakin täällä Pirkanmaalla näyttää monet teinipojat pukeutuvan justiinsa vähän sporttiseen tyyliin arkipukeutumisessakin.

Itsellä ei oikein tällä hetkellä ole varaa laittaa muiden kuin omien lasten ja sukulaisten lahjoihin kun olen työttömänä, mutta sydäntä lämmittää, että joku haluaa teinipoikia ilahduttaa jouluna. Kaiken angstin allahan hekin ovat aika pikkupoikia vielä ja varmasti tulevat lahjoista iloisiksi. 😊

Vierailija
24/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zalandosta voi ostaa juuri sitä mitä tarvitsee. Repun, kengät vaatteita, eikä paikkakuntakaan ole esteenä.

Tämä on hyvä idea, lahjakortin voi tulostaa netistä.

Vierailija
25/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi sen ikäistä pikkuveljeä. Eniten kiinnostaa vaatteet, asusteet, elektroniikka, pleikkari peleineen, kuulokkeet. Lahjakortti Giganttiin? Vois saada pleikkapelin/kuulokkeet tms. Lahjakortti mäkkäriin? Pääsis kavereiden kans hengaan. Lahjakortti Stadiumiin vaatteita hankkimaan! (Adidas esim siellä joka must :))

Vierailija
26/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 13vuotias sisarenpoikani toivoi "änäri"lippistä :), leffaliput toimii aina. Onko paikkakunnallasi superparkkia tms? Lahjakortti sinne voisi olla myös kiva!

Vierailija
27/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuohon voi osallistua? Mistä tiedätte mitä puuttuu tai kenelle? Kun katsoin noita nettisivuja niin keräyspaikka Helsingissä Forum ja oliko huomenna viimeinen päivä. Olen menossa huomenna keskustaan ja voisin jonkun lahjan viedä, vaikka teinipojalle. Voinko vaan ostaa ja paketoida sen yms.ja virdä vai pitääkö siellä ensin käydä? Sain pari sataa veronpalautuksia ja nyt ekaa kertaa rahaa tilillä pariin vuoteen laskujen jälkeen enkä tiedä mitä sillä tekisin niin jos pari kymppiä siitä tuohon. 😂

Tuo lahja on saajan ainoa lahja, joten parikymppiä ei riitä.

Vierailija
28/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta jos pääset käymään siellä ennen lahjan ostoa. Kuusessa on lappuja lapsen iällä ja sukupuolella (jossain myös toive). Otat lapun, sitten ostat siihen sopivan lahjan ja viet sen mieluiten paketoituna (lahjakassi riittää) kuusen alle kuusesta ottamasi lappu lapsen iällä ja sukupuolella siihen kiinnitettynä. Tai voit myös kirjoittaa lahjan päälle iän ja sukupuolen. Voit myös viedä lahjan toivetta ensin hakematta, osa tekee niin, mutta täsmällisemmin menee tarpeeseen jos haet toivelapun ennen lahjan ostoa.

Kiitos keräykseen osallistuville!

Vierailija
29/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja juuri siksi minun laittamani 20€ on tälle lahjan saajalle parempi kuin nolla lahjaa. T.se kenelle vastasit

Vierailija
30/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää. Jos lahjoja on tullut paljon, yhdistävät niin että osa saa pari halvempaa. Osalla paikkakunnista kaikki joulupuun lapset taas eivät lahjaa saa lainkaan, koska lahjoittajia ei ole tarpeeksi.

Vierailija
31/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noista koskaan oteta lappuja niin, että tilalle ei tuoda lahjaa? Jääkö joku silloin ilman?

Vierailija
32/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vie tuohon keräykseen ihan 5 e lahjoja ja esim. Martat kutomiaan villasukkia. Sanoisin parinkympin lahjan olevan keskivertoa jopa kalliimpi.

Vierailija
33/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis rahaa, niin mäkin haluaisin auttaa köyhiä lapsia. Hienoa.

Vierailija
34/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan joka vuosi Joulupuusta kaksi n. 17-vuotiaan pojan lappua ja ostan Stadiumin lahjakortin ja suklaarasian. Stadiumiin olen päätynyt siksi, että sieltä saa jotain kympeilläkin ja lahjakortti käy verkkokaupassa. Ajattelen, että lahja pitää pystyä käyttämään niin, ettei omaa rahaa tarvita.

Vierailija
35/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki lahjaa toivovat saisivat edes 1 lahjan. Lahjakortti on hyvä idea.

Vierailija
36/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Joulupuu-keräyksessä todella joku jäädä kokonaan ilman lahjaa? Vai hankkiiko keräyksen järjestäjä puuttuvat lahjat?

Vierailija
37/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva, että teinipoikiakin muistetaan. Lapsia hekin ovat vaikka pituutta olisi melkein kaksi metriä. Harmi, kun oma rahatilanne on nyt niin huono, että en pysty ottamaan osaa keräykseen. Ehkäpä ensi vuonna taas.

Vierailija
38/39 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta jos pääset käymään siellä ennen lahjan ostoa. Kuusessa on lappuja lapsen iällä ja sukupuolella (jossain myös toive). Otat lapun, sitten ostat siihen sopivan lahjan ja viet sen mieluiten paketoituna (lahjakassi riittää) kuusen alle kuusesta ottamasi lappu lapsen iällä ja sukupuolella siihen kiinnitettynä. Tai voit myös kirjoittaa lahjan päälle iän ja sukupuolen. Voit myös viedä lahjan toivetta ensin hakematta, osa tekee niin, mutta täsmällisemmin menee tarpeeseen jos haet toivelapun ennen lahjan ostoa.

Kiitos keräykseen osallistuville! <3

Lahjan päälle (lapulle) mielellään myös merkintä mitä lahja sisältää. Esim. "Sisältö: Lahjakortti Stadiumiin ja suklaata".

Vierailija
39/39 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin jollekin pojalle sinivalkoisen pussilakanasetin ja ACOn miesten ihonhoitopakkauksen jonka voitin viime vuonna apteekin arpajaisissa, ihanaa kun on jotain minne dumpata omat tarpeettomat roinat.