1.1.2018 alkoholijuomat kallistuvat reippaasti. Meinaatko lisätä maahantuontia?
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/587909-olut-ja-muut-miedot-juo…
Itse kävin jo hakemassa juomaa.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Käytän alkoholia sen verran vähän (max. pari annosta viikossa), ettei hinnalla ole minulle juurikaan merkitystä. Tuntemani enemmän käyttävät henkilöt taas tulevat aivan varmasti hakemaan juomansa nykyistä useammin ulkomailta, ja samalla heillä kulutus kasvaa. He nimittäin tuovat aina mukanaan hirveitä määriä ja pääasiassa vahvoja juomia, ja kun kaapit on täynnä, niin sitä tulee otettuakin enemmän.
Tuo nimenomaan on alkoholiveron nousun sekä saannin rajoitusten ongelma - että ostetaan varastoon. Ajatteles, jos joka kyläkaupasta saisi viinipullon, käytäisikö viereisestä kylästä hakemassa kaksi (ihan vaan varuilta). Tai jos viini ei maksaisi niin paljon tai sitä voisi ostaa sunnuntaisin, ei sitä rahdata tai osteta varastoon.
Vierailija kirjoitti:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/587909-olut-ja-muut-miedot-juo…
Itse kävin jo hakemassa juomaa.
Kyllä. Asun Helsingissä ja isommat satsit haen aina Tallinnasta. Satunnaiset saunaoluet olen kuitenkin yhä hakenut Helsingin kaupoista, mutta vuodenvaihteen jälkeen ostan nekin valmiiksi Tallinnasta. Ei näillä kiskurihinnoilla voi Suomesta enää alkoholia ostaa sitäkään vähää kuin ennen.
Voisihan sitä lisätä omaa maahantuontia vaikka 1000 prosenttia, silti se olisi 0 litraa.
Meillä on keväthäät ja otimme lainaan pikkupakun ja helmikuussa Latvian keikka.
Juon niin vähän, ettei tuolla ole mitään merkitystä. Mieskin on nyt vähentänyt juomistaan, pari kuukautta lipitellyt alkoholittomia oluita. Kumman kalliita nekin ovat, yli 2€/pullo, vaikka luulisi alkoholiveron olevan sen, joka nostaa hinnan korkeaksi.
Tuo alkoholivero on vähän niin kuin ylinopeussakko. Tyhmiltä kerätään rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinä joudut tyytymään tuolla hinnalla Lidlin laimeaan ja pahaan olueen. Minä voin taas valita tuolla hinnalla jo laadukasta olutta.
Ei alkoholia haeta siksi, että säätettäisiin mahdollisimman paljon, vaan siksi että saisi laadukkaita juomia. Suomen hinnalla ei normaalilla ihmisellä on ole laatuun varaa.
Virosta ei edes saa juuri mitään kotimaisia artesaanioluita.
Vierailija kirjoitti:
Paskat marjat!! Kyllä ihminen haluaa joskus juoda lasin viiniä ruoalla tai töiden jälkeen lehteä lukien ihmisten ilmoilla ILMAN että se maksaa 10euroa, ei mitään järkeä!!!
Eikös se ole mitää alkoholismia, jessus teitä kukkahattuja
Alkosta saa sellaisia 2dl viinipulloja, jotka sopivat juuri tuollaiseen, että juodaan kotona ruuan kanssa lasi viiniä. Jos taas ravintolassa haluat silloin tällöin lasillisen ja se maksaa 10€, niin mikä ongelma tämä on? Meneehän niihin ruokiinkin useampi kymppi. Eihän tuo viinilasi maksa sen enempi kuin jälkiruoka.
En sano, että on halpaa. Mutta jos ei joka viikko juokse ravintoloissa, niin en myöskään näe ongelmaa.
En käytä alkoholia joten olen vapaa kuin lintu näistä ahdistuksista :p
Latviasta hakemisessa on sellainen ongelma että siellä on vientirajat alkoholille ja antavat sakkoa ihan reilusti jos jäät isomman lastin kanssa kiinni.
Mutta vuosiin en ole ostanut alkoholia ja limsaa suomesta,itä-rajalla asumisessa on se hyvä puoli että venäjälle pääsee nopeasti kaupoille eikä rajavalvonta ole kovin tiukkaa.
10 % ei ole mikään reipas korotus. Vai oletteko itse kiireen vilkkaa juoksemassa kauppaan, jos siellä on vaikka"reipas" 10 % alennus johonkin tuotteeseen? Tämä korotus ei vaikuta mihinkään mitenkään, samalla tavalla juon kuin ennenkin, ei tarvi hakea kauempaa.
Kannatan suomalaista työllisyyttä, joten ostan alkoholini aina Suomesta. Eläköön kansantalous!
Jawohl kirjoitti:
Saksasta tilaan niinkuin ennenkin. Ei täältä pohjoisesta kannata Tallinnaan ajaa. Helpompi Saksata tilata, tuovat suoraan kotiovelle.
.
Tilaatko etämyyjältä, jos niin antaisitko suosituksia myyjistä?
Ei tarvitsisi täällä Suomessa vääntää veroista.
En. Ollaan miehen kanssa reissuilta ostettu joku viski/konjakkipullo ja mahdollisesti viinipullo. Eipä tilanne muutu mitenkään jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat marjat!! Kyllä ihminen haluaa joskus juoda lasin viiniä ruoalla tai töiden jälkeen lehteä lukien ihmisten ilmoilla ILMAN että se maksaa 10euroa, ei mitään järkeä!!!
Eikös se ole mitää alkoholismia, jessus teitä kukkahattujaAlkosta saa sellaisia 2dl viinipulloja, jotka sopivat juuri tuollaiseen, että juodaan kotona ruuan kanssa lasi viiniä. Jos taas ravintolassa haluat silloin tällöin lasillisen ja se maksaa 10€, niin mikä ongelma tämä on? Meneehän niihin ruokiinkin useampi kymppi. Eihän tuo viinilasi maksa sen enempi kuin jälkiruoka.
En sano, että on halpaa. Mutta jos ei joka viikko juokse ravintoloissa, niin en myöskään näe ongelmaa.
Periaate ottaa vastaa. Lasi viiniä tuli olla enintään 5e, laatuviinit on asia erikseen
Oletko tosissasi että haluat antaa rahaa yhdelle pahimmista laillisista korruptiosta? Haluat että ne ihmiset ketkä päättävät sinun puolestasi hallituksessa lain puolesta (ja ilmeisesti tietävät paremmin kuin sinä) mistä ja millä hintaa se sinun olut tai viini tulee ostaa ja samat ihmiset hallitsevat ja päättävät tämän (ainoan) puljun myynnistä jne. ja tästä(kin) saavat liksaa .
Samat ihmiset yrittävät ajaa ravintolan tunninkin alas. Ja miksikön