Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö alkoholin suurkuluttajat tunne kärsimystä krapulasta ja muista alkoholivaivoista?

suurkuluttajan läheinen
08.12.2017 |

Siis varmasti alkoholin suurkuluttajillekin tulee krapuloita, mutta eivätkö he kärsi siitä? Vai mikä selittää sen, että he juovat alkoholia viikoittain? Alkoholista saattaa tulla jo juodessa pahoinvointia ja oksentamista, ei vain krapulassa.

Loogiset vaihtoehdot:

a) heille ei tule krapulaa
b) he eivät kärsi krapulassa ollessaan kovin paljon
c) he kärsivät normaalin paljon krapulassa ollessaan, mutta eivät välitä siitä
d) he jopa nauttivat kärsimyksestä / fyysinen krapulakärsimys vie ajatukset pois henkisestä kärsimyksestä

Mikähän se yleensä näistä on?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset eivät saa krapulaa ollenkaan. Minä esimerkiksi en ole ikinä oksennellut aamusta bileillan jälkeen. Väsymystä valvomisesta lähinnä on esiintynyt mutta muuten olo on aivan normaali. 

Vierailija
2/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni lienee surkulutuksen rajoilla. Kyllä hänelle tulee krapula, jos rankasti juo, mutta sitä tapahtuu vain pari kertaa vuodessa. Siis kaveriporukassa. Mutta kahdesta viinipullollisesta ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa:

Vastaus kysymykseen on, että krapula tulee, mutta 1200 mg buranaa vie sen pois.

Vierailija
4/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholin suurkuluttaja - juon vähän kerrallaan mutta usein. Jos perjantaina ja lauantaina satun riipasemaan sen 10-15 olutta ei siitä juurikaan humalaan tule mutta eipä tule krapulaakaan.

Vierailija
5/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

C ja D ainakin minulla.

Vierailija
6/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset eivät saa krapulaa ollenkaan. Minä esimerkiksi en ole ikinä oksennellut aamusta bileillan jälkeen. Väsymystä valvomisesta lähinnä on esiintynyt mutta muuten olo on aivan normaali. 

Ei minullekaan tullut nuorena krapulaa. Myöhemmin, kun sietokyky oli kasvanut ja siksi juotu määräkin kasvoi ja vanheneminen tietysti vaikutti myös, aloin kärsiä krapulasta. Vointi oli suoraan verrannollinen juodun määrään. Nykyään juon vain harvoin ja vähän, koska en halua haaskata aikaa enää krapulaan ja monen päivän väsymykseen.

Vierailija
7/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15 olutta pe-la, ha, itsellä menee (pe-la-su) n. 50 purkkia, eipä juuri

humalassa, eikä maantaina krapulaa. ja tämä on tosi.

Vierailija
8/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule krapulaa enkä kärsi millään tavoin. T: suurkuluttaja, nainen, 34v

Vierailija
9/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti, enkä ole juuri koskaan kärsinyt krapulasta, joskus silloin alussa oli huono olo, mutta ei sitten enää sen koommin.

Vierailija
10/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä join reippaasti, oli minulla ainakin se idea, että edes pahin krapula ei tuonut sellaista eksistentialistista tuskaa mitä selvin päin oli. Olihan minulla jumalattomia darroja mutta kyllähän sellaisen aina jotenkin sinnittelee läpi. Toisaalta myöskin join niin reippaasti että olin oikeastaan koko ajan, päivästä toiseen, viikosta toiseen, jatkuvassa hönössä. Ei ehtinyt iskeä krabista siihen väliin.

Todettakoon että olen sittemmin lopettanut vuosikausia jatkuneen ryypiskelyni. Ei tämä arki tästä miksikään ole parantunut, mutta eipähän ole enää krapuloitakaan.

Vierailija
11/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun alkoholistikaverit lainaavat jatkuvasti rahaa, kun on pakko saada juotavaa, kunnon ihan hirveä krapula.

Vierailija
12/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan määristä, mitä juo kerralla. Eihän päivittäisestä muutamasta annoksesta tule edes krapulaa. Itse olin ennen suurkuluttaja eli otin pe ja la kunnon kännit ja kärsin sitten peiton alla seuraavan päivän, muun ajan olin raittina. Lopetin sitten tämän kännäilyn, koska inhosin sitä krapulaa ja tuntui, että elämä menee ihan hukkaan. Nykyään otan 2-3 annosta noin kerran kuukaudessa.

Vierailija
13/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutamasta lasillisesta krapulaa tule

Enkä ole kyllä mitään alkoholihaittoja vielä huomannut, mitä ne ovat?

Vierailija
14/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin äijä sanoi etttä pitää olla aina puolikas kossu jemmassa jos tulee kunnon oloja,tutis ja vapis niin ettei meinannut saada röökiin tulta.

Kai kunnon juopolle tulee kunnon olot jos pitkän putken haluaa poikki?

Mutta mistä se krapula tulisi jos kokoajan on päissään?

Vierailija
15/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa elämää hoidin stressiä juomalla olutta suurkulutuksen tuolla puolen ehkä pari kertaa viikossa. Ei tullut krapulaa, kun seuraavana aamuna heräsin aina siihen samaan stressiin ja se varmaankin veti kropan taas käyntiin. Ei siis hyvä olo ollut, mutta toimintakykyinen. 

Juomiseen innosti se, että ainakin muutaman tunnin ajan saatoin olla huoleton. Nykyään melko vähäisestäkin juomisesta seuraa senpäiväinen masis, että jätän yleensä mieluummin väliin. Ei ole sen arvoista.

Vierailija
16/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle tule krapulaa koskaan. jos olen ottanut kunnon överikännit, niin korkeintaan makaan vain väsyneenä seuraavan päivän sängyssä.

Monesti otan iltaisin useammankin lasillisen viiniä tai olutta ja seuraavana aamuna klo 6 pirteänä töihin.

Silloin ennen kun otin vain harvoin, niin kärsin hirveistä krapuloista.

Vierailija
17/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden huikan odotus menee kaiken pahan olon edelle, joten kyllä sen valittamatta kestää.

Vierailija
18/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule krapulaa lainkaan. Alkoholistisukua olen. Aika paljon pystyn ottamaan ilman harjoitustakin niin ettei tunnu missään.

Vierailija
19/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo muutamat oluet ja lasit viiniä missään tunnukkaan,kunnon ammattilainen vetää useamman pullon viinaa päivässä ja muutaman viikon jälkeen alkaa promillet huitomaan 3-4 lukemissa ,sen haluaisin nähdä ettei siitä tule krapulaa.

Amatöörien puheita.

Vierailija
20/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

D -henkiset kärsimykset, paitsi eivät nauti krapulasta, siksi ottavat loiventavia. Narsistiperheiden seurausta.