Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö alkoholin suurkuluttajat tunne kärsimystä krapulasta ja muista alkoholivaivoista?

suurkuluttajan läheinen
08.12.2017 |

Siis varmasti alkoholin suurkuluttajillekin tulee krapuloita, mutta eivätkö he kärsi siitä? Vai mikä selittää sen, että he juovat alkoholia viikoittain? Alkoholista saattaa tulla jo juodessa pahoinvointia ja oksentamista, ei vain krapulassa.

Loogiset vaihtoehdot:

a) heille ei tule krapulaa
b) he eivät kärsi krapulassa ollessaan kovin paljon
c) he kärsivät normaalin paljon krapulassa ollessaan, mutta eivät välitä siitä
d) he jopa nauttivat kärsimyksestä / fyysinen krapulakärsimys vie ajatukset pois henkisestä kärsimyksestä

Mikähän se yleensä näistä on?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholin suurkuluttaja ja juon 3-4 olutta iltaisin. Ei tule krapulaa, jos joisin 6 niin tulisi.

Vierailija
22/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee krapula pienestäkin määrästä eli yhdestä paukusta tai pienestä viinilasista. Herään yöllä siihen että jalkoja särkee ja seuraavana päivänä vatsa sekaisin ja väsymystä, rytmihäiriöitä ja painajaisia vielä seuraavaksikin yöksi. Ei mitään järkeä juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies veti parin viikon ( saattoi kuukausikin mennä) rännit. Tosi tuskallista oli itsellä seurata sitä sätkyukkoilua, kun siihen vielä tuli lisäksi harhanäyt. Veti pameja/opamoxia jopa mun sirdalutit kelpasi olojen lievitykseen. Näinpä senkin, että illodinit joi pahimpaan tuskaan. Ei ne tappodarrat silti ukkoa saanut vähentämään juomista. Vaikka itkua väänsi useamman kerran, kun olot oli menossa. Hyvin näytti unohtuvan ne edelliset tuskat, kun uusi putki lähti vauhtiin. Ja epäilemättä pikkuhiljaa menee siihen, et koko ajan on kännissä.. onneksi ei oo mun elämässä enää.

Vierailija
24/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti, eikä tule krapulaa varsinkaan jos syön ennen nukkumaanmenoa ja saan nukkua tarpeeksi. Lisäksi juon paljon vettä. Ei ole koskaan seuraavana aamuna oksentelua, päänsärkyä tai tarvetta loiventaville. Toki väsyttää jos on univelkaa. Juon keskimäärin 50 annosta viikossa. Hyvin humalassa olen aika harvoin, ehkä kerran kuussa.

Vierailija
25/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo muutamat oluet ja lasit viiniä missään tunnukkaan,kunnon ammattilainen vetää useamman pullon viinaa päivässä ja muutaman viikon jälkeen alkaa promillet huitomaan 3-4 lukemissa ,sen haluaisin nähdä ettei siitä tule krapulaa.

Amatöörien puheita.

No nyt puhuttiin suurkuluttajista, eli viitenä iltana viikossa 4 lasillista viiniä niin pääsee jo tuohon kerhoon...

Vierailija
26/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-mies veti parin viikon ( saattoi kuukausikin mennä) rännit. Tosi tuskallista oli itsellä seurata sitä sätkyukkoilua, kun siihen vielä tuli lisäksi harhanäyt. Veti pameja/opamoxia jopa mun sirdalutit kelpasi olojen lievitykseen. Näinpä senkin, että illodinit joi pahimpaan tuskaan. Ei ne tappodarrat silti ukkoa saanut vähentämään juomista. Vaikka itkua väänsi useamman kerran, kun olot oli menossa. Hyvin näytti unohtuvan ne edelliset tuskat, kun uusi putki lähti vauhtiin. Ja epäilemättä pikkuhiljaa menee siihen, et koko ajan on kännissä.. onneksi ei oo mun elämässä enää.

Niin, ukkosi oli alkoholisti.

Kaikki suurkuluttajat eivät ole alkoholisteja.

Vierailija
27/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurkuluttajan läheinen kirjoitti:

Siis varmasti alkoholin suurkuluttajillekin tulee krapuloita, mutta eivätkö he kärsi siitä? Vai mikä selittää sen, että he juovat alkoholia viikoittain? Alkoholista saattaa tulla jo juodessa pahoinvointia ja oksentamista, ei vain krapulassa.

Loogiset vaihtoehdot:

a) heille ei tule krapulaa

b) he eivät kärsi krapulassa ollessaan kovin paljon

c) he kärsivät normaalin paljon krapulassa ollessaan, mutta eivät välitä siitä

d) he jopa nauttivat kärsimyksestä / fyysinen krapulakärsimys vie ajatukset pois henkisestä kärsimyksestä

Mikähän se yleensä näistä on?

Mä suurkulutan tissuttelemalla, niin etten koskaan ole kovassa kännissä. En siis saa myöskään merkittäviä krapuloita. Krapula on lähinnä lievä aamuväsymys, ja joskus pieni päänsärky joka menee lääkkeellä pois.

Silloin jos joskus harvoin juon känniin asti, saan kyllä ihan hirvittävän krapulan jota on todella vaikea sietää. Mutta yleensä tosiaan tissuttelen hitaasti.

Vierailija
28/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juoppo myös, pari pulloa viiniä harva se ilta.

Tuosta määrästä ei tule krapulaa, mutta jos juon lisäksi myös väkeviä, olen aamulla väsynyt ja ehkä vähän pahalla tuulella. Kädet saattaa täristä myös.

Hirvittävän juomisen jälkeen on pää kipeä, burana auttaa, oksenna en kuitenkaan koskaan. Kovaa krapulaa ei ole koskaan, pääsääntöisesti pystyn toimimaan ihan normaalisti, derivoin ehkä aavistuksen hitaammin.

Valitettavasti. Jos tulisi krapula ja morkkis, joisin luultavasti vähemmän.

Vierailija
29/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle tule krapulaa koskaan. jos olen ottanut kunnon överikännit, niin korkeintaan makaan vain väsyneenä seuraavan päivän sängyssä.

Monesti otan iltaisin useammankin lasillisen viiniä tai olutta ja seuraavana aamuna klo 6 pirteänä töihin.

Silloin ennen kun otin vain harvoin, niin kärsin hirveistä krapuloista.

Eikö se koko päivän sängyssä makaaminen olekaan krapulaoire? Olen aina luullut niin, mutta ilmeisesti minulla(kaan) ei ole koskaan ollut darraa!

Vierailija
30/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena minullekin tuli oksennus krapula ja hirveä päänsärky.

Nykyisin tulee vaan lievä masennus ja lievä väsymys.

Tämä on kuulemma yleistä kun keho tottuu säännölliseen juomiseen.

Vierailija
31/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle tule krapulaa koskaan. jos olen ottanut kunnon överikännit, niin korkeintaan makaan vain väsyneenä seuraavan päivän sängyssä.

Monesti otan iltaisin useammankin lasillisen viiniä tai olutta ja seuraavana aamuna klo 6 pirteänä töihin.

Silloin ennen kun otin vain harvoin, niin kärsin hirveistä krapuloista.

Eikö se koko päivän sängyssä makaaminen olekaan krapulaoire? Olen aina luullut niin, mutta ilmeisesti minulla(kaan) ei ole koskaan ollut darraa!

No minä kyllä pystyn makoileen vapaapäivän sängyssä ilman krapulaakin...

Vierailija
32/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun aikana vetäsen sellasen määrän alkoholia että se riittäisi alkoholin suurkuluttajksi vaikken ottaisi pisaraakaan koko loppukuussa. Arkena en ota tippaakaan ja jos otan niin täydet lastit. Hyvin harvoin on mitään muita oloja paitsi väsymys ja joskus morkkis jos en kunnolla muista missä sitä on heiluttu ja kenen kanssa. Erittäin harvoin pitää loivennella, jos pitää niin fernet branca, makea siideri ja burana huiviin sen jälkeen vahvaa kahvia iso muki ja kun ruoka alkaa maittaa niin jotain tulista, ruokajuomaksi kokis. En oksenna koskaan kännissä enkä krapulassa. 

Vierailija
33/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh. Ketju täynnä amatöörejä. Pyh.