Ihmiset hankkivat lapsia vain yhteiskunnan paineesta
Jos he ehtisivät kasvaa niin, etteivät enää välittäisi mitä muut ajattelevat, he eivät hankkisi lapsia. Niin tekevät fiksut, joilla on ollut aikaa miettiä.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Jos he ehtisivät kasvaa niin, etteivät enää välittäisi mitä muut ajattelevat, he eivät hankkisi lapsia. Niin tekevät fiksut, joilla on ollut aikaa miettiä.
Eivät sitten ehtineet sinunkaan vanhempasi kasvaa riittävän kauan.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö!
Yhteiskunnan "painostuksen" takia, en lasta ole tehnyt.
Yhteiskunnan painostuksen takia, en ole anarkisti, käyn töissä ja maksan veroni ja maksan laskuni.
jospa huolehtisit nyt vain omista asioista, äläkä koita edes olettaa miksi joku hankkii lapsia. Sulle ei todellakaan tuo ajattelu sovi!
No paine on kyllä tällä hetkellä aivan toiseen suuntaan :D
Höpöhöpö. Ihan yhtälailla ihmiset miettivät, haluavatko lapsia vai ei ja sitten päätyvät siihen, että haluavat.
Onneksi miehet eivät pidä minusta, niin voin olla lapseton hyvällä omallatunnolla.
Minä mietin nelikymppiseksi ja totesin, että kyllä minä sen lapsen haluan, ja sain. Yhteiskunnasta viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät sitten ehtineet sinunkaan vanhempasi kasvaa riittävän kauan.
Kyllähän kuka tahansa olisi tyytyväisempi ilman lapsia, varmasti myös minun vanhempani. Heillä sitä paitsi on ollut hieno elämä, jota minä en ole paljoa haitannut.
Siis miten yhteiskunta muka painostaa tekemään lapsia???
Sehän on ihan päinvastoin, esim. kun jää kotiin hoitamaan lasta ei saa tukea kuin muutaman satasen kuussa, kyllä se on painostusta nimenomaan olla tekemättä lapsia.
Näin lapsivihamielistä yhteiskuntaa saa hakea. Ihme, että kukaan uskaltaa tehdä lapsia, yhteiskunnan ja kanssaihmisten vastustuksesta huolimatta.
Yksilö ei välttämättä tarvitse lapsia, sillä hän voi maksattaa eläkkeensä ja dementiahoitonsa muiden ihmisten lapsilla.
Yhteiskunta välttämättä tarvitsee seuraavan sukupolven. Edes erääntyvän valtionvelan uusiminen ei muuten onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Tein oman lapseni rakkaudesta.
Rakkaudesta mihin?
Montakohan näitä aktiiviveloja palstalla on, muutama? Mutta sitäkin aktiivisempia, jatkuvasti toinen toistaan aggressiivisempia ketjuja. Antaa ihmisten valita ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Tein oman lapseni rakkaudesta.
Rakkaudesta itseesi. Sinunkaan kersaa ei maailma kaipaa.
Ja katuvat sitten.