Mikä harmittaa eniten perheellisyydessä?
Kommentit (17)
Se, ettei saa vanhaa elämäänsä takaisin.
Se,että silloinkin kun olet itse sairas ja väsynyt,joudut silti huolehtimaan lapsistasi. Se ettet voi levätä silloinkun sitä tarvitsisit. Se on rankinta. Noin muuten perhe-elämä on ihanaa ja lapset parasta mitä elämässäni on. Ihanaa olla vielä niiden aikuistenkin lasten äiti ja saada ehkä lapsenlapsiakin. ❤
Se, ettei voi erota niin helposti (satuttamatta omia lapsiaan)...
Vierailija kirjoitti:
Se,että silloinkin kun olet itse sairas ja väsynyt,joudut silti huolehtimaan lapsistasi. Se ettet voi levätä silloinkun sitä tarvitsisit. Se on rankinta. Noin muuten perhe-elämä on ihanaa ja lapset parasta mitä elämässäni on. Ihanaa olla vielä niiden aikuistenkin lasten äiti ja saada ehkä lapsenlapsiakin. ❤
Mikä siinä perhe-elämässä on ihanaa?
Se, että on menettänyt oman elämänsä.
Ei mikään. Ei myöskään harmita se että mulla on vanhemmat ja sisarukset. Normaalit ihmiset ei harmistu siitä että niillä on rakkaita ihmisiä eivätkä ole yksin. Ihminen on laumaeläin. Ei kaikki halua olla isossa laumassa, mutta jonkinlaiset "omat ihmiset" pitää olla että pysyy mieleltään terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin se sun elämä on kadonnut? Kuka sen vei? Onko sun vanhemmatkin menettäneet elämänsä sun takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä perhe-elämässä on ihanaa?
Se että sulla on ihan ihkaomia ihmisiä joita sä saat rakastaa ja ne rakastaa sua. Kuten sullakin varmaan lapsuuden perhe on. Normaalit ihmiset tykkää olla oman perheensä kanssa. Oman perheen kanssa on hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin se sun elämä on kadonnut? Kuka sen vei? Onko sun vanhemmatkin menettäneet elämänsä sun takia?
Kaikki menettävät oman elämänsä, jos hankkivat lapsia. Koskee siis kaikkia. Sääli sinänsä. Poislukien ne, joilla on lapsille hoitajat ja määrättömästi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki menettävät oman elämänsä, jos hankkivat lapsia. Koskee siis kaikkia. Sääli sinänsä. Poislukien ne, joilla on lapsille hoitajat ja määrättömästi rahaa.
Lapset ovat sitä ihmisen omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat sitä ihmisen omaa elämää.
Eivät ole. Fiksuja ovat ne, jotka eivät hanki lapsia. Joillekin käy muuten vain sellainen tuuri. Se on kuin lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Sitten sinä olet mielikuvitukseton ääliö. Ei kai kukaan jää lapsen kanssa 16 vuodeksi vaan sisälle kämppään tuijottamaan sitä lasta. Ei edes äidit ole pois työelämästä kuin yleensä korkeintaan 2 vuotta. Harrastuksista ei tarvi montaa kuukautta olla pois, joistain ei yhtään. Myöskään sosiaalisesta elämästä ei tarvi luopua, lasta voi hoitaa joku muukin, esim. sen isä.
Omaan perheeseeni kuuluu rakas aviomies, kaksi lasta ja kaksi koiraa. Olen todella onnellinen.
Oma perhe on parhainta mitä ihminen voi saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei se lopu ikinä. Se, että joutuu tekemään ruokaa. Se, että joutuu vahtimaan ulkona leikkipaikalla ja kotona sisällä. Se, ettei itse pääse enää koskaan minnekään. Se, ettei voi vapaasti matkustaa ulkomaille. Se, ettei voi tehdä vapaasti töitä. Se, että tehtävä on elämänmittainen. Se, ettei kukaan varoittanut perheellisyyden kauheudesta etukäteen.
En ymmärrä. Minä olen asunut useammassa eri maassa lasten kanssa, nuorimmillaan meillä on ollut yksi lapsi 4kk kun muutimme maasta toiseen. Joten lapset eivät estä elämistä, vaan oma asenne.
Se että ainainen huono omatunto. Haluais tehdä asiat hyvin.. haastavaa välillä yhdistää perhe elämä ja epäsäännöllisen epäsäännöllinen työ, niin että perhe voi hyvin ja vois joustaa työnantajalle päin. Mut nää kaksi asiaa harvoin kohtaavat..
Se, ettei se lopu ikinä. Se, että joutuu tekemään ruokaa. Se, että joutuu vahtimaan ulkona leikkipaikalla ja kotona sisällä. Se, ettei itse pääse enää koskaan minnekään. Se, ettei voi vapaasti matkustaa ulkomaille. Se, ettei voi tehdä vapaasti töitä. Se, että tehtävä on elämänmittainen. Se, ettei kukaan varoittanut perheellisyyden kauheudesta etukäteen.