Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 5. luokkalaiset nuorisoa vai lapsia?

Vierailija
08.12.2017 |

Olin tyttäreni arviointikeskustelussa ja ope puhui murrosikäisistä ja esimurrosikäisistä. Sekä nuorisona näistä oppilaista. Itse kutsun heitä lapsiksi, en osaa heitä nuoriksi puhua.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Harmillista, että jotkin vanhemmat pyrkivät lyhentämään jälkikasvunsa lapsuutta. Kyllä ala-asteikäinen on vielä lapsi ja harva sen ikäinen haluaa muuta ollakaan. Antaisitte lasten (ja myös meidän teinien) kasvaa ja kypsyä rauhassa."

Siis millä lailla pyrkii lyhentämään? Jokainen lapsi kasvaa ja kehittyy omaan tahtiinsa. Minun on kovin vaikea uskoa, että kukaan vanhempi haluaa tehdä lapsestaan teinin tai aikuisen yhtään nopeampaa kuin se todellisuudessa tapahtuu. Kyllä jokainen vanhempi haluaa pitää lapsensa lapsena mahdollisimman pitkään ja haluaa, että lapsuus on mahdollisimman pitkä. Mun 11v tyttö on jo fyysisesti aikuisen naisen näköinen, ja haluaa itse tulla kohdelluksi ja nimitetyksi muuna kuin lapsena. Hän haluaa olla teini ja sen hänelle suon. Tottakai olisin halunnut, että hän vielä leikkisi vaikkapa barbeilla, eikä vielä edes ajattelisi meikkaamista. Mutta minkäs teet.

Flirttaileeko se mielellään jo aikuisille miehille myös?

Vierailija
22/24 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Harmillista, että jotkin vanhemmat pyrkivät lyhentämään jälkikasvunsa lapsuutta. Kyllä ala-asteikäinen on vielä lapsi ja harva sen ikäinen haluaa muuta ollakaan. Antaisitte lasten (ja myös meidän teinien) kasvaa ja kypsyä rauhassa."

Siis millä lailla pyrkii lyhentämään? Jokainen lapsi kasvaa ja kehittyy omaan tahtiinsa. Minun on kovin vaikea uskoa, että kukaan vanhempi haluaa tehdä lapsestaan teinin tai aikuisen yhtään nopeampaa kuin se todellisuudessa tapahtuu. Kyllä jokainen vanhempi haluaa pitää lapsensa lapsena mahdollisimman pitkään ja haluaa, että lapsuus on mahdollisimman pitkä. Mun 11v tyttö on jo fyysisesti aikuisen naisen näköinen, ja haluaa itse tulla kohdelluksi ja nimitetyksi muuna kuin lapsena. Hän haluaa olla teini ja sen hänelle suon. Tottakai olisin halunnut, että hän vielä leikkisi vaikkapa barbeilla, eikä vielä edes ajattelisi meikkaamista. Mutta minkäs teet.

Flirttaileeko se mielellään jo aikuisille miehille myös?

Ei. En minäkään tuon ikäisenä flirttaillut muille kuin oman ikäisille pojille. Enkä ole antanut lupaa meikata, huulikiilto saa riittää yläasteelle asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona moni on varmasti vielä lapsi. Alakoulun opettajan näkökulmasta he ovat isoja oppilaita, itse ajattelen heitä esiteineinä/esimurkkuina. Koulussa moni ei uskalla enää olla niin lapsi kuin ehkä kotona on, ja olemus on kavereiden keskellä teinimäisempi.

Vierailija
24/24 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia.