Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välillä se vaan iskee tajuntaan, miten huonossa parisuhteessa sitä elää

Vierailija
08.12.2017 |

Huonossa ja huonossa, mutta ei meillä normaalia suhdetta ole. Harmaata ilman väriloistoa...
Miksi piti perustaa perhe ihmisen kanssa, johon ei ole koskaan tuntenut kummoistakaan intohimoa? Se rakkauskin on niin ja näin ollut aina. 15v tässä "ihan kivassa" suhteessa ollut ja siitä varmastikin 14v ollut tunne, että mies on vain kiva kaveri ja veli.
En muista, että ikinä koskaan milloinkaan olisin makoillut miehen kainalossa sohvalla, halannut häntä yllättäen, koskettanut ohimennen, sanonut, että olet ihana... Rakastan sua, olen sanonut varmaan vain pari kertaa suhteen alkuhuumassa eli silloin 15v sitten. Kai en sitten rakasta, kun nuo asiat ei tule luonnostaan.
Kaipaan niin paljon läheisyyttä ja sielunkumppanuutta ja RAKKAUTTA, että oksettaa.

Ja tässä mä nyt sitten vaan olen... hautaan asti?
Onneksi meillä on perheenä kivaa ja meillä on tiiviimpi ja tasaisempi perhe kuin monella muulla ns. rakastuneemmalla. Mutta silti, ankea rakkauselämä...

Kommentit (23)

1/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Miksi haluaisit elää hautaan asti harmaata parisuhdetta? Muutos on aina mahdollinen. On totta vanha sanonta, että muutos lähtee vain itsestä. Toisen vioista kun ei voi parannusta tehdä. Jos haluat emotionaalisesti läheisempää suhdetta, on sinun otettava riski ja avattava itseäsi ja tunteitasi puolisollesi. Silläkin uhalla, että tulet torjutuksi tai ihmetellyksi. Parisuhteen läheisyys ja erillisyys/etäisyys ovat oleellinen vastapari. Jos läheisyyttä on liikaa, yksilöllisyys ja oma itse tukahtuvat. Jos läheisyyttä on liian vähän, muodostuu autius ja vieraus puolisoiden välille. Tätä 'janaa' voi itse liikuttaa alkamalla toimia toivomaansa suuntaan.

Mitäpä, jos joululahjaksi paketoisitkin varaamasi parisuhdekurssin? Parisuhde Kataja järjestää monenlaisia kursseja, mm.  joissa opetellaan taitoja kohti parempaa muutosta. Voit saada paremman suhteen, jos suostut muutokseen

Vierailija
2/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen melkein joka kerta kun käyn kaupassa tällasisia pariskuntia nuoria ja vähän vanhempia. Sisko ja veli kaupassa ostoksilla, siltä se näyttää. Usein nuorissa pariskunnissa nainen saattaa katsoa minua sillä silmällä ja siitä tulee kiusaantunut olo kun miehensä kuitenkin siinä vieressä. Moni nainen valitsee rahan ja materian parisuhteessa intohimon ja palavan rakkauden sijaan. Silloin voi elää ihan hyvää elämää, mutta ei välttämättä onnellista elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

Hei.

Miksi haluaisit elää hautaan asti harmaata parisuhdetta? Muutos on aina mahdollinen. On totta vanha sanonta, että muutos lähtee vain itsestä. Toisen vioista kun ei voi parannusta tehdä. Jos haluat emotionaalisesti läheisempää suhdetta, on sinun otettava riski ja avattava itseäsi ja tunteitasi puolisollesi. Silläkin uhalla, että tulet torjutuksi tai ihmetellyksi. Parisuhteen läheisyys ja erillisyys/etäisyys ovat oleellinen vastapari. Jos läheisyyttä on liikaa, yksilöllisyys ja oma itse tukahtuvat. Jos läheisyyttä on liian vähän, muodostuu autius ja vieraus puolisoiden välille. Tätä 'janaa' voi itse liikuttaa alkamalla toimia toivomaansa suuntaan.

Mitäpä, jos joululahjaksi paketoisitkin varaamasi parisuhdekurssin? Parisuhde Kataja järjestää monenlaisia kursseja, mm.  joissa opetellaan taitoja kohti parempaa muutosta. Voit saada paremman suhteen, jos suostut muutokseen

Saadaanko noilla kursseilla ihmiset rakastumaan toisiinsa? Sitä muutostahan tuossa tarvitaan. Jos kerran näin on, niin silloinhan kahden sinkkukaveruksen kannattaa sellaiselle mennä, niin rakastuvat toisiinsa ja eivät ole sitten enää sinkkuja.

Vierailija
4/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näen melkein joka kerta kun käyn kaupassa tällasisia pariskuntia nuoria ja vähän vanhempia. Sisko ja veli kaupassa ostoksilla, siltä se näyttää. Usein nuorissa pariskunnissa nainen saattaa katsoa minua sillä silmällä ja siitä tulee kiusaantunut olo kun miehensä kuitenkin siinä vieressä. Moni nainen valitsee rahan ja materian parisuhteessa intohimon ja palavan rakkauden sijaan. Silloin voi elää ihan hyvää elämää, mutta ei välttämättä onnellista elämää.

Minä olen valinnut tasaisen, tutun ja turvallisen perhe-elämän sen intohimon ja rakkauden sijaan. ihan sama sille rahalle...

ap.

Vierailija
5/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen valinnut tasaisen, tutun ja turvallisen perhe-elämän sen intohimon ja rakkauden sijaan. ihan sama sille rahalle...

ap.

Sittenhän kyseessä on oma tietoinen valinta, jonka seuraukset olet ollut valmis kestämään. Nyt elät sitä unelmaasi!

Itse halusin tasaisen ja turvallisen perhe-elämän sekä intohimoisen tosirakkauden - ja sain kaikki samassa paketissa. Toki se vaati sinkkuvuosia ja epäonnistumisia, mutta ne seuraukset olin valmis kestämään.

6/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 3

Mitä rakkaudella ja rakastumisella tarkoitetaankin, on selvä, että tietyt toiminnan muutokset luovat edellytystä sen syntymiselle. Esimerkiksi toisen kiittäminen ja kehuminen aiheuttavat nimenomaan kehujallekin (ei vain kehutulle) kiintymyksen ja arvostuksen tunteita. Läheisyysharjoituksilla syntyy läheisyyttä jne. Parisuhteen ja muidenkin ihmissuhteiden hoitaminen ei vaadi mitään mystiikkaa vaan ihminen keskimäärin tarvitsee toiselta hyväksyvää ja kunnioittavaa läsnäoloa ja tervettä vuorovaikutusta. Sen sijaan suurin osa parisuhteen ongelmista sisältää epätervettä vuorovaikutusta (syyttelyä, tulkitsemista jne) ja arvostelevaa, tuomitsevaa olemista. Tätä kaikkea on mahdollista muuttaa toivotumpaan suuntaan, jos sitoutumista ja halua on. 

Vierailija
7/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ikänä iskenä tajuntaas jotta oot ite kanteis vakkaasi valinna? Oma vika.

Vierailija
8/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn kaupassa siskon kanssa. Jätä se rauhaan!

Vierailija
9/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkälle Suuri Rakkaus jas Intohimo kantaakaan. Loppuu kun kusi loppiaisena.

Vierailija
10/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Sittenhän kyseessä on oma tietoinen valinta, jonka seuraukset olet ollut valmis kestämään. Nyt elät sitä unelmaasi!

Itse halusin tasaisen ja turvallisen perhe-elämän sekä intohimoisen tosirakkauden - ja sain kaikki samassa paketissa. Toki se vaati sinkkuvuosia ja epäonnistumisia, mutta ne seuraukset olin valmis kestämään.

Se on oma tietoinen valinta nykytilanteessa. Ei se silloin suhteen alussa ollut niin, että olisin näin päättänyt. Nyt vain en enää halua enkä osaa lähteä tästä tutusta ja turvallisesta. Ja välillä se ärsyttää itseäni. Ärsyttää ja ihmetyttää, että miten onkin tällaiseen päätynyt ja miksi ei osaa muusta edes unelmoida enää.

ap.

Vierailija
11/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on sitten sinun ongelma ap jos olet  valinnut tuon suhteen ? Etkä aiokaan erota? Itse lähdin 20 vuotta kestäneestä kuolleesta avioliitosta enkä ole päivääkään katunut!  En jäänyt edes lasten/omaisuuden vuoksi roikkumaan liittoon jossa ei ollut enää läheisyyttä, kunnioitusta, seksiä, arvostusta jne. Nyt olen onnellinen ja vapaa!

Vierailija
12/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ai, mä olen valinnut turvallisen perhe-elämän, johon sisältyy intohimoa ja rakkautta.

Vierailija
13/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä on sitten sinun ongelma ap jos olet  valinnut tuon suhteen ? Etkä aiokaan erota? Itse lähdin 20 vuotta kestäneestä kuolleesta avioliitosta enkä ole päivääkään katunut!  En jäänyt edes lasten/omaisuuden vuoksi roikkumaan liittoon jossa ei ollut enää läheisyyttä, kunnioitusta, seksiä, arvostusta jne. Nyt olen onnellinen ja vapaa!

Ongelma on se, että välillä sitä rakkautta ja "sielujen sympatiaa" vaan kaipaa tosi paljon. Ja silloin tajuaa, että ei kai tämä normaali parisuhde ole...

ap.

Vierailija
14/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten tulisi pyykkivuorojen ja harrastusviemisien ohella hoitaa vaimon intohimon kaipuuta. Ja yrittää näyttää esiliina päällä kuumalta. Siivoa kunnolla! Tunteista pitää puhua ja ottaa osaa vaimon vastoinkäymisiin ja vaivoihin. Kultturelli pitää olla ja hyvä keskustelija. Kunnosta huolehtiminen on tärkeää, samoin muusta terveydestä ja oikeanlaisesta ravinnosta. Remonttitaitoa tulisi olla, sekä kiinnostusta sisustamiseen ja ruuanlaittoon. Osallistu lapsiarkeen huolehtimalla kuljetuksista.

Tämä vaatii melkoista jonglöörausta, mutta onnistuu, kun alun alkaen panostaa suhteeseen satakymmenen lasissa. Älä unohda hemmottelulahjoja!

Ps. Pidä äitiisi riittävää etäisyyttä, paitsi milloin tarvitaan pikaista lastenhoitoapua.

Pps. Älä kuitenkaan anna vaikutelmaa, että olet laskelmoiva.

Älkää unohtako pieniä hemmottelulahjoja vaimoillenne.

Vierailija
15/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten tulisi pyykkivuorojen ja harrastusviemisien ohella hoitaa vaimon intohimon kaipuuta. Ja yrittää näyttää esiliina päällä kuumalta. Siivoa kunnolla! Tunteista pitää puhua ja ottaa osaa vaimon vastoinkäymisiin ja vaivoihin. Kultturelli pitää olla ja hyvä keskustelija. Kunnosta huolehtiminen on tärkeää, samoin muusta terveydestä ja oikeanlaisesta ravinnosta. Remonttitaitoa tulisi olla, sekä kiinnostusta sisustamiseen ja ruuanlaittoon. Osallistu lapsiarkeen huolehtimalla kuljetuksista.

Tämä vaatii melkoista jonglöörausta, mutta onnistuu, kun alun alkaen panostaa suhteeseen satakymmenen lasissa. Älä unohda hemmottelulahjoja!

Ps. Pidä äitiisi riittävää etäisyyttä, paitsi milloin tarvitaan pikaista lastenhoitoapua.

Kuulostaa kilttimieheltä.

Vierailija
16/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän sitä taisin kokea itsekin, että kummoistakaan intohimoa ei olisi koskaan ollut. Mutta kun muistelen tarkemmin, niin muisti taitaa tehdä tepposet. Se siivoaa mielestä ne tietyt jutut, jotka ei olisi tainneet ilman tiettyä himokkuutta onnistuakaan. Ja totta kai siivoaa, koska enhän minä nyt veljeni kanssa sellaista olisi voinut tehdä...

Ja kun mietin taaksepäin lisää, niin kyllä sen intohimon tappoi muutama perusteellinen järkytys, esimerkiksi se, kun mies ei osannut lainkaan lohduttaa minua kun itkin holtittomasti tultuani äitini solvaamaksi. Itkin vielä illalla sängyssäkin ja itseni uneen myöhään aamuyöstä, ja toinen vain makasi pökkelönä siinä, vaikka oli ihan samaa mieltä siitä, että äiti oli törkeä. Se oli yksi niistä päivistä, jolloin päätin, että tämä ei jää tähän, ja että tässä oli ensimmäinen naula suhteen arkkuun, ja ettei ole mahdollita etten tätä muistele pahalla myöhemminkin jos ei meno muutu.

Nykyisellä elämänkokemuksella ymmärrän, että seuraavana päivänä olisi pitänyt käydä perusteelliset keskustelut ja lähettää ukko jonnekin keskustelemaan kyvyttömyydestään reagoida toisen hätään. Nyt kun olen nähnyt, miten hän siskonsa kanssa oli aivan kädettöminä eikä kyenneet edes koskettamaan saati halaamaan, kun heidän äitinsä itki sairaalassa muistisairaana yksinäisyyttään, ymmärrän, että miehellä on näissä asioissa joku vamma, jolla ei ole mitään tekemistä minun kanssani.

Ja nyt kun hän eron jälkeen on lopultakin ottanut lusikan kauniiseen käteen ja alkanut kantaa vastuuta myös lastenkasvatuksen puolella, eikä enää yritä pelata minua paitsioon, niin ymmärrän, että voisin jopa rakastaa tuota miestä. Mutta nyt minulla on jo toinen, jonka rakastaminen on sitten vain eri tavalla vaikeaa. Kumpikaan ex tai nyx ei taida olla sitten ihan se elämäni rakkaus kuitenkaan, sen verran vakavia ongelmia on molempien kanssa, mutta eipä tuota elämäni rakkautta sitten vielä ole näkynyt mailla halmeilla, eikä taida ehtiä tulemaankaan ellei sitten vanhainkodissa, kun kaikki arvostelukyky on kadonnut.

Epäilen, että moni suhde hukkuu siihen, että ei ole sitä etäisyyttä, jolta voisi turvallisesti katsoa suhteen ongelmia ja etsiä niihin avun. Tuntuu, että hukkuu, ja niinhän sitä ilman myötätuntoa ja aitoa tunnevuorovaikutusta tietysti hukkuukin elämän vaativimpina vuosina. Mutta tämä asia olisi järjesteltävissä, jos oikeasti olisi halua yhteiskunnassa laittaa kunnolla resursseja ja mielikuvitusta peliin tämän asian eteen. Jotta lasten ei tarvitsisi turhaan elää perheiden raunioilla.

Vierailija
17/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saatan vahingossa katsella sillä silmällä vaikka ketä, mutta se ei tarkouta, ettenkö himoitsisi myös omaa miestäni.

Vierailija
18/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kilttimieheltä.

Parastani panen, mutta riittääkö?

Vierailija
19/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Ansaitset parempaa!

Vierailija
20/23 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jutelleet näistä asioista keskenänne? Onko miehesi edelleen kiinnostunut sinusta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi