Anoppini ja äitini ovat molemmat sanoneet, että kun he tulevat meille
tai kutsuvat meitä kylään, he haluavat oikeasti nähdä vain lastenlapsia. Me aikuiset lapset emme kiinnosta heitä. Mitä olette mieltä tästä? Itse ajattelen, että olen nykyään siis täysin merkityksetön ihminen heille, paitsi että huollan ja hoidan heille tärkeitä ihmisiä (lapsiani, jotka vielä ovat suloisia ja pieniä, mutta varmaan lakkaavat myös olemasta heille jossain vaiheessa).
Kommentit (10)
Me ollaan oltu äitini kanssa parhaita kavereita suunnilleen siitä lähtien, kun täytyin 18, joten en usko tilanteen muuttuvan, vaikka saisin lapsen
Ei ainakaan kannata sanoa rehellisesti omasta pahasta mielestä mitään. Ei, parempi ku kannat kaiken kiukun sisälläsi, kunnes katkeroidut pahasti.
Ei myöskään kannata olla koko päästämättä heitä kylään tai menemällä kylään. Ei, kärsi sinä vain hiljaisuudessa.
Täytyy ihmetellä mikä on teidän suhteenne toisinne kohtaan jos tuommoista toinen kokee tarpeekseen ilmoittaa? Onneksi äitini ja anoppini, vaikka rakastaa lapsenlastaan, tykkää nähdä myös muakin ja kiinnostaa mitä aikuisillekin kuuluu.
No, seuraavan kerran tullessaan lykkäät lapset heille ja toteat ilahtuneena, että onneksi mummoja kiinnostaa vain lapsenlapsensa.
Sitten lähdet vaikka leffaan.
Ja sitten kun lapset kasvaa teineiksi eivät hekään enää jaksa kiinnostaa. On huomattu. Vain ne pienet lapset on kivoja.
Onko tässä jotain yllättävää? Meillä on sama juttu. Ja se on ihan ok.
Jos meillä ei olisi lapsia, en todellakaan tapaisi anoppiani niin usein kuin nyt.
Miksi ihmeessä haluaisin nähdä häntä?
Omaa äitiäni ehkä velvollisuudentunnosta.
Mun äiti sanoi suoraan kun eka lapseni ja hänen eka lapsenlapsi oli pieni, että rakastaa lapsenlasta enemmän kuin minua. En tiedä miksi sanoi noin, uskon että noin tuntee mutta miksi se piti sanoa, olihan se jotenkin loukkaavaa et se piti mulle erikseen ilmoittaa. Toisaalta, ei ollut eka kerta kun tuli tunne etten oikein kelpaa äidilleni.
Toisaalta, rakastan lapsiani paljon enemmän kuin äitiäni ja kiva että mummo heitä rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti sanoi suoraan kun eka lapseni ja hänen eka lapsenlapsi oli pieni, että rakastaa lapsenlasta enemmän kuin minua. En tiedä miksi sanoi noin, uskon että noin tuntee mutta miksi se piti sanoa, olihan se jotenkin loukkaavaa et se piti mulle erikseen ilmoittaa. Toisaalta, ei ollut eka kerta kun tuli tunne etten oikein kelpaa äidilleni.
Toisaalta, rakastan lapsiani paljon enemmän kuin äitiäni ja kiva että mummo heitä rakastaa.
Ihan samat fiilikset!
T.8
Jep ja sitten pitää laittaa niille vielä ruokaa ja sijata pedit. Ja ”ikävät hommat” lasten kanssa saat hoitaa ihan itse, kuten ulkoilu kuralätäköissä, vaatteiden pesu, syöminen ja nukuttaminen.